اخبار داغ

مسئول بسیج جامعه زنان اصفهان مطرح کرد؛

وجود انفعال در حوزه عفاف و حجاب/ دستگاه های مربوط حداقل به وظایف قانونی خودشان عمل کنند

وجود انفعال در حوزه عفاف و حجاب/ دستگاه های مربوط حداقل به وظایف قانونی خودشان عمل کنند
فاطمه باباسالاری گفت:شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ‌های گذشته به صورت صریح وظایف دستگاه هایی را مشخص کرده است که متأسفانه یک انفعال خاصی را در حوزه عفاف و حجاب و به صورت کامل در سبک زندگی روبرو هستیم و مطالبه می کنیم که حداقل به وظایف قانونی خودشان عمل کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ فاطمه باباسالاری عصر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته حجاب و عفاف با بیان اینکه فرمایشات امام خامنه ای در حوزه زن و خانواده و به طور کل دیدگاه‌ مطالبات اجتماعی رهبر انقلاب و امام خمینی (ره) را به طور صریح و روشن به مردم ارائه کنید، اظهار کرد: از همه اصحاب رسانه درخواست دارم که به این امر نگاه ویژه ای داشته باشند به دلیل اینکه گاها حتی قشر مذهبی نیز از دیدگاه‌های رهبر غافل هستند زمانی که بخشی از صبحت های رهبری در این زمینه می شنود که تعجب می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
مسئول بسیج جامعه زنان استان اصفهان گفت: رهبر انقلاب در خصوص الگوی زنان سال 91 پیامی را به کنگره «هفت هزار زن شهید کشور» صادر کردند که در قسمتی از این پیام آمده، زن، در تعریفِ غالباً شرقی همچون عنصری درحاشیه و بی نقش در تاریخ سازی؛ و در تعریفِ غالباً غربی، بمثابه ی موجودی که جنسیّت او بر انسانیتش می چربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه داری جدید است، معرفی می شد.
,
 
,
وی با اشاره به ادامه این پیام افزود: شیرزنانِ انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوّم، «زنِ نه شرقی، نه غربی» است. زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان، گشود و ثابت کرد که می توان زن بود، عفیف بود، محجّبه و شریف بود، و در عین حال، در متن و مرکز بود. می توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه داشت و در عرصه ی سیاسی و اجتماعی نیز، سنگرسازی های جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد. زنانی که اوج احساس و لطف و رحمت زنانه را با روح جهاد و شهادت و مقاومت درآمیختند و مردانه ترین میدانها را با شجاعت و اخلاص و فداکاری خود فتح کردند.
,
 
,
نوشتن کتاب ها و مقاله ها برای پیام رهبر انقلاب در خصوص الگوی زنان
, نوشتن کتاب ها و مقاله ها برای پیام رهبر انقلاب در خصوص الگوی زنان, نوشتن کتاب ها و مقاله ها برای پیام رهبر انقلاب در خصوص الگوی زنان,
 
,
باباسالاری با توضیح اینکه که در مورد این پیام رهبر انقلاب می توان، کتاب ها و مقاله ها نوشت، بیان کرد: عفاف و حجاب را به عنوان محصول سبک زندگی اسلامی و ایرانی می پردازیم و در واقع مجموعه ای از  برنامه ها در زندگی دختران  و پسران است؛ عفاف و حجاب یک فرهنگ است و این فرهنگ را باید با برنامه ریزی های مختلف در جامعه خود گسترش دهیم.
,
 
,
وی ادامه داد: فرهنگ لایه درونی و بیرونی دارد، لایه بیرونی عفاف و حجاب پوشش و لایه درونی باور و اعتقادات است؛ در ابتدا باید به باور و اندیشه های فرد به جای ظاهر آن به پردازیم، حجاب و عفاف یک سیستم فکری است.
,
 
,
مسئول بسیج جامعه زنان اصفهان تصریح کرد: سبک زندگی ایرانی اسلامی است و با سبک زندگی غربی متفاوت است، مبنای سبک زندگی غربی فردگرایی، بر لیبرالیسم و امانیسم است اما سبک زندگی اسلامی تعالیم و ارزش ها و باورهای اسلامی است؛ اگر بتوانیم تفاوت دو سبک زندگی را برای مردم تبیین کنیم، مسئله حجاب و عفاف بهتر را بهتر می توانی در جامعه مشاهده کنیم.
,
 
,
سرمایه گذاری و کار زیاد غرب بر مسئله عفاف و حجاب
, سرمایه گذاری و کار زیاد غرب بر مسئله عفاف و حجاب, سرمایه گذاری و کار زیاد غرب بر مسئله عفاف و حجاب,
 
,
وی با بیان اینکه عفاف و حجاب یک سیستم فکری است، خاطر نشان کرد: رسانه ای غربی و دشمنان اسلامی در زمنیه عفاف و حجاب به شدت کار و سرمایه گذاری می کنند، زمانی که زنان و مردان ما با پوشش مناسبی در جامعه حضور پیدا کنند از آسیب‌ های متعددی که در جامعه است، دور می‌شوند و این باعث جامعه سالم، امنیت و آرامش، فعالیت علمی و اقتصادی خود را انجام می‌دهند.
,
 
,
باباسالاری اضافه کرد: این نکته را دشمنان ما به خوبی فهمیدند و می خواهند چنین چیزی اتفاق نیافتد تا جامعه تا از رشد و بالاندگی، دور بمانیم.
,
 
,
وی با توضیح اینکه بعد از انقلاب اسلامی به سبک زندگی، آن قدر که مهم است، نپرداختیم، افزود: اگر بسته کاملی از در مورد سبک زندگی به مخاطب ارائه دهیم حتما محصول آن عفاف و حجاب می شود؛ سبک زندگی اسلامی را باید با تمام جزئیات توضیح دهیم که این سبک زندگی می تواند باعث سعادت زندگی دنیایی و اخوری فرد باشد.
,
 
,
باباسالاری اضافه کرد: دین اسلام قبل از اینکه به خواهند به مسئل اخروی بپردازند، بیشتر به مسئله دینایی پرداخته است و برای جز به جز زندگی شخصی، خانوادگی و اجتماعی ما دستوراتی دارد؛ مشکل ما نوع پرداختن به عفاف و حجاب است و اگر در جامعه شان واقعی دختران به آنها داده شود فرصتی برای بدپوششی نخواهند داشت.
,
 
,
وی گفت: شیوه اشتباه ما نمی تواند مسئله مهم عفاف و حجاب را کاهش دهد؛ همه ما می دانیم که چادر حجاب برتر است اما اجبار به این بحث ممکن است باعث مشکلاتی در جامعه شود و باید متولیان امر پوشش سالم، ایرانی-اسلامی را با تنوع بسیاری ایجاد می کردند تا دختران ما به سلایق مختلف حجاب را انتخاب می کردند.
,
 
,
مسئول بسیج جامعه زنان اصفهان با توضیح اینکه متولی اصلی عفاف و حجاب وزارت کشور است، اظهار کرد: وزارت کشور کمیته ‌صیانت را به استانداری‌ ها ابلاغ کرده و در ذیل آن کارگروه عفاف و حجاب به صورت تخصصی و کارگروه شهروندی باید تشکیل شود؛ به عنوان مطالبه از استانداری اصفهان هم داریم که سال کذشته با فاصله گذاری زیاد جلسات این کار گرواه تشکیل شده که شاید این فاصله ها، باعث کمرنگ شدن اثرات این کارگاه شود .
,
 
,
وجود انفعال خاص دستگاه ها در حوزه عفاف و حجاب
, وجود انفعال خاص دستگاه ها در حوزه عفاف و حجاب, وجود انفعال خاص دستگاه ها در حوزه عفاف و حجاب,
 
,
وی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ‌های گذشته نیز به صورت صریح وظایف اصناف، وزارت صنعت و معدن و ... مشخص کرده است، خاطر نشان کرد: متأسفانه یک انفعال خاصی را در حوزه عفاف و حجاب و به صورت کامل در سبک زندگی روبرو هستیم و مطالبه می کنیم که حداقل به وظایف قانونی خودشان عمل کنند.
,
 
,
باباسالاری با اشاره به دستور العمل درون سازمانی ترویج فرهنگ و حجاب در دستگاه های اجرایی، گفت: امروزه در ادارات و سازمان‌ها از جمله صدا و سیما عمل به این دستور العمل کمرنگ شده و حتی اولین الگوهای سبک زندگی غربی چه بسا از صدا و سیما پخش شده است.
,
 
,
وی در خصوص طرح «جامع ندای فطرت» که از سال 96 در دستور کار بسیج جامع زنان کشور قرار گرفته، بیان کرد: این طرح برای اقشار مختلف و ظرفیت‌های مختلف بسیج برنامه ‌ریزی کرده که در حوزه سبک زندگی اسلامی و حجاب چه اقداماتی را انجام دهند؛ هدف این طرح توسعه و گسترش سبک زندگی اسلامی ایرانی، تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
,
 
,
کاهش طلاق و مفاسد اخلاقی با اجرای طرح «جامع ندای فطرت»
, کاهش طلاق و مفاسد اخلاقی با اجرای طرح «جامع ندای فطرت», کاهش طلاق و مفاسد اخلاقی با اجرای طرح «جامع ندای فطرت»,
 
,
مسئول بسیج جامعه زنان اصفهان اضافه کرد: نتایج مورد انتظار ما از این طرح، ارتقای مهارت‌های زندگی، اصلاح الگوی مصرف، کاهش تاثیر جنگ نرم، کاهش طلاق و مفاسد اخلاقی، تربیت کودک تراز انقلابی و افزایش غیرت مندی و عفت ورزی مردان در جامعه و ... است.
,
 
,
وی با اشاره به شروع هفته عفاف و حجاب از 21 تیر، گفت: پیشنهاداتی برای برگزاری برنامه در شهرستان‌ ها اعلام کردیم، علاوه بر برنامه ها در صدا و سیما و رادیو در فضای مجازی و حقیقی، برنامه‌هایی از جمله رونمایی از یک مستند در دستور کار قرار گرفته است.
,
 
,
باباسالاری اظهار کرد: مسابقه «گوهرشاد»، ایجاد ایستگاه‌های فرهنگی در سطح شهر، میزگرد دانشجویی و تخصصی، ایجاد غرفه‌های حجاب با تخفیف ویژه، مسابقه کتابخوانی و ... از جمله برنامه‌های هفته عفاف و حجاب است.
,
 
,
وی در پایان بیان کرد: بسیج هرساله شهیدی را به عنوان الگو معرفی می‌کند که امسال «صدیقه رودباری» شهید 17 ساله در تهران که فعالیت جهادی و همکاری با جهادسازندگی داشت و عملکرد مثبتی او سبب ترورش توسط منافقین شد، معرفی می‌شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه