اخبار داغ

رئیس نظام صنفی جهادکشاورزی استان زنجا ن خبرداد

اجرای الگوی کشت با دستور ویژه وزیر جهادکشاورزی از پاییز امسال

اجرای الگوی کشت با دستور ویژه وزیر جهادکشاورزی از پاییز امسال
خانمحمدی رئیس نظام صنفی جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به علت افزایش قیمت برنج در بازار گفت: مطرح شدن موضوع محدودیت در کشت و صادرات برنج ایرانی موجب افزایش قیمت‌ها شده و در واقع ثبات قیمت گذاری نیز در بازار وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی خانمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به موضوع افزایش قیمت برنج اظهار کرد: مطرح شدن محدودیت‌های کاشت و یک مقدار نیز موضوع صادرات برنج ایرانی موجب افزایش قیمت برنج در داخل کشور شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با تاکید براینکه کنترلی در قیمت‌ها وجود ندارد تصریح کرد: تنها مطرح شدن موضوع کشت مطرح است که بر افزایش قیمت‌ها تاثیر گذاشته است.

,

رئیس نظام صنفی جهادکشاورزی استان زنجان عنوان کرد: واردات بر اساس نیاز هر ساله کشور انجام می‌شود و به مرور زمان نیز این اتفاق می‌افتد.

,

وی خاطر نشان کرد: تاثیرات بیماری کرونا و محدودیت‌های وارداتی و صادرات که اتفاق افتاد کمی در نوسانات قیمت‌ها تاثیرگذار است و این مشکلات دست به دست هم می‌دهند موجب افزایش قیمت برخی از کالاها از جمله برنج می‌شود.

,

خانمحمدی گفت: یکی از دلایل بالا رفتن قیمت برنج این است که ثبات اقتصادی و قیمت گذاری در بازار به هم خورده و قیمت‌ها بر حسب دلار و طلا تعیین می‌شود.

,

وی با بیان اینکه از طرفی نیز دلالان و سرمایه‌گذاران به خاطر یک اتفاق کوچک وارد عمل‌ شده و باعث نوسانات قیمت‌ها می‌شوند گفت: برخی‌های با مطرح کردن بهانه‌های مختلف دست به افزایش قیمت‌ها می‌دهند.

,

خانمحمدی با بیان اینکه واردات برنج به نسبت نیاز کشور خریداری شده و در بازار نیز عرضه خواهد شد گفت: اینکه کشاورزان هر ساله الگوی کشت را فریاد می‌زنند به خاطر همین روز‌ها است که اگر الگوی کشت باشد خیلی از مشکلات امروز بوجود نمی‌آید.

,

وی با اشاره به اینکه اگر دولت الگوی کشت و کشاورزی قراردادی را اجرا کند مشکلی در بازار محصولات کشاورزی اتفاق نمی‌افتد و دلالان نیز نمی‌توانند وارد حوزه کشاورزی شوند گفت: اگر این موارد محقق شود هنجارهای اجتماعی قیمت‌ها بوجود نمی‌آید.

,

رئیس نظام صنفی جهادکشاورزی استان زنجان خاطر نشان کرد: چون کشاورزی قراردادی نداریم و الکوی کشت را اجرا نمی‌کنیم زمینه برای ورود دلالان به بازار کشاورزی فراهم است.

,

وی با تاکید براینکه وزیر جهادکشاورزی اجرای طرح الگوی کشت را صادر کردند و از پاییز این مشکلات برطرف می‌شود عنوان کرد: با اجرای این طرح تامین امنیت غذایی هم برای مصرف کننده و هم برای تولید کننده بوجود می‌آید.

,

خانمحمدی در خصوص خرید گندم در سالجاری عنوان کرد: امسال با ورود بنیاد گندم سامانه خرید گندم بهتر شده است و خرید گندم و پرداختی‌ها به راحتی انجام می‌شود و مشکلی در روند خرید وجود ندارد.

,

وی گفت:  در استانهای سردسیر و شمالی نیز بالای 80 درصد پرداختی دارند و مشکلی در این زمینه نیز وجود ندارد و دولت نیز قول داده امسال منابع مالی گندم را تامین می‌‌کند.

,

رئیس نظام صنفی جهادکشاورزی استان زنجان عنوان کرد: تنها سالی است که سامانه خرید دولتی کار خود را به روز انجام می‌دهد و کیفیت تولید گندم نیز خوب بوده و دولت هم از وضعیت کیفیت تولید گندم راضی است.

,

وی تاکید کرد: امسال ورود دلالال به بازار گندم بسیار کم بود و برخی‌ها شیطنت‌هایی می‌کردند که جلوگیری شد و مشکلی در روند خرید گندم وجود ندارد.

,

خانمحمدی با اشاره به اینکه امسال نیز الک‌های خرید گندم استاندارد جهانی شدند عنوان کرد: دورریزی برای کارنجات نداریم و کیفیت آرد نیز با این روند ارتقا یافته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه