اخبار داغ

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی در گفتگو با دانا:

افزایش ساعتی قیمت‌ها، فاجعه در نظارت است/ روزه سکوت دولتمردان در مقابل تورم

افزایش ساعتی قیمت‌ها، فاجعه در نظارت است/ روزه سکوت دولتمردان در مقابل تورم
دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم با بیان اینکه دولت اقتصاد و معیشت مردم را رها کرده است، گفت: افزایش ساعتی قیمت‌ها اصلا قابل قبول نیست و این یک فاجعه برای اقتصاد کشور است؛ جالب اینکه هیچ کدام از مسئولان و مدیران اقتصادی هم اصلاً پاسخگو نیستند.
[

سید غنی نظری خانقاه، عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در مورد افزایش قیمت‌ها و گرانی‌ها با توجه سکه بهار آزادی 10میلیون تومانی و دلار 21هزار تومانی اظهار کرد: دولت باید در مورد علت افزایش قیمت‌ها را توضیح دهد؛ وظیفه اصلی دولت کنترل بازار و قیمت‌ها بخصوص در  بازارهای غیرمولد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

افزایش ساعتی قیمت‌ها یک فاجعه برای اقتصاد ایران است/ مجلس یازدهم از ابزارهایی نظارتی خود استفاده می‌کند

, افزایش ساعتی قیمت‌ها یک فاجعه برای اقتصاد ایران است/ مجلس یازدهم از ابزارهایی نظارتی خود استفاده می‌کند, افزایش ساعتی قیمت‌ها یک فاجعه برای اقتصاد ایران است/ مجلس یازدهم از ابزارهایی نظارتی خود استفاده می‌کند,

وی افزود: شاهد لجام گسیختگی ناشی از ضعف نظارتی دولت و سازمان‌های مسئول مانند سازمان حمایت از مصرف کننده، سازمان تعزیرات حکومتی و ... هستیم که عملا اقدامات خاصی انجام نمی‌دهند و همه گرانی‌ها ناشی از ضعف دستگاه‌های اجرایی است.

,

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه در کمیسیون اقتصادی برنامه‌های منظمی برای بهبود معیشت مردم داریم، گفت: یک هفته از زمان شکل گیری کمیسیون اقتصادی می‌گذرد و اولین جلسه کمیسیون هم در مورد بازار ارز بود.

, ,

نظری خانقاه ادامه داد: افزایش ساعتی قیمت‌ها اصلا قابل قبول نیست و این یک فاجعه برای اقتصاد کشور است؛ جالب اینکه هیچ کدام از مسئولان و مدیران اقتصادی هم اصلاً پاسخگو نیستند و حتی با رسانه‌های و یا تلویزیون هم مصاحبه نمی‌کنند؛ عملا تنها افرادی پاسخگو، فقط نمایندگان مردم‌ هسند.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس یازدهم آقای روحانی رئیس جمهوری را ملزم به پاسخگویی خواهد کرد و از ابزارهایی نظارتی خود استفاده می‌کنیم تا دولت پاسخگو باشد. الان دولت به هیچ وجه در مورد حوزه‌های اقتصادی پاسخگو نیست.

,

 

,

وزرا فقط آمارهای کلیشه‌ای ارائه می‌دهند

, وزرا فقط آمارهای کلیشه‌ای ارائه می‌دهند, وزرا فقط آمارهای کلیشه‌ای ارائه می‌دهند,

وی تاکید کرد: هر کدام از وزرای اقتصادی دولت که به مجلس می‌آیند فقط آمارهای کلیشه‌ای ارائه می‌دهند و وضعیت کشور را خوب نشان می‌دهند؛ ولی وقتی به میدان بهارستان می‌رویم، مشاهده می‌کنیم واقعیت با آن چیزی که گفتن متفاوت است که این نوع رفتار باعث ایجاد بی‌اعتمادی به گزارش‌های دولتی می‌شود.

,

نظری تاکید کرد: دولت باید شفاف و صادقانه‌ از وضعیت کشور گزارش دهد و بگوید علت گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی ناشی از چیست؟؛ البته تحریم‌ها را دلیل عنوان می‌کنند ولی آیا در سیب زمینی و پیاز هم تحریم است.

,

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: مثلا اگر شرکت پشتیبانی امور دام در 7 سال گذشته در راستای اصلاح نژاد دام و گاو حرکت می‌کرد، امروز معضل گوشت و مرغ و شیر حل شده بود، ولی متاسفانه خبری از اقدام نیست و فقط گزارش می‌دهند که که انگار کشور هیچ مشکلی ندارد.

,

 

,

علت اصلی مشکلات اقتصاد در ضعف مدیریتی است/ دولت در سال آخر فعالیتش اقتصاد را رها کرده

, علت اصلی مشکلات اقتصاد در ضعف مدیریتی است/ دولت در سال آخر فعالیتش اقتصاد را رها کرده, علت اصلی مشکلات اقتصاد در ضعف مدیریتی است/ دولت در سال آخر فعالیتش اقتصاد را رها کرده,

وی با بیان اینکه هیچ کشور مانند ایران بخش اقتصادی‌اش افسار گسیخته و رها شده نیست، گفت: امروز کسی که 50 خانه دارد و یا فردی که 20هزار سکه می‌خرد و سود آنچنانی می‌برد؛ ولی هیچ مالیاتی به دولت پرداخت نمی‌کند؛ کشورهای دیگر با ابزارهایی مانند مالیات و... ، بازارها را کنترل متعادل می‌کنند.

,

این نماینده مردم در خانه ملت تصریح کرد: معتقدم علت عمده مشکل اساسی کشور تحریم نیست بلکه ضعف مدیریت است زیرا از 40سال پیش تاکنون تحریم بودیم؛ لذا احساس می‌کنم دستگاه‌های اقتصادی دولت فعال نیستند.

,

نظری توضیح داد: بانک مرکزی گزارش‌هایی از وضعیت تورم ارائه می‌دهد ولی با آنچه در کوچه بازار مشاهده می‌شود، یکی نیست و شفاف به مردم بگویند و اعلام کنند. دستگاه‌های اقتصادی کشور باید قدرت پیش‌بینی داشته باشند.

,

وی گفت: دولت تدبیر و امید همانند سال آخر دولت قبل اقتصاد را رها کرد و قیمت‌ها به صورت افسار گسیخته حرکت می‌کنند.  دولت‌ها در سال آخر فعالیت خود عملا خود از مسئولیت فرار می‌کنند.

,

 

,

نباید اقتصاد کشور را به گروگان گرفت

, نباید اقتصاد کشور را به گروگان گرفت, نباید اقتصاد کشور را به گروگان گرفت,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: آقای روحانی باید استیضاح شود و ایشان کفایت لازم را برای ادامه ریاست جمهوری ندارد؛ وضعیت الان نشان می‌دهد که روحانی نمی‌توان کشور را اداره کند. طرح سوال هم فقط خوراک برای رسانه است زیرا یک بار آقای روحانی به مجلس آمد تا سوال نمایندگان را پاسخ دهد؛ اما چه اتفاقی رخ داد؟، فقط یک سری جواب داد و رفت. و آخر هم هیچ نتیجه‌ای نداشت.

,

نظری با بیان اینکه دولت به دنبال مذاکره است و از ابتدا علاقمند به مذاکره بود، اظهار کرد: با افزایش قیمت‌ها مجلس تحت فشار دولت قرار نمی‌گیرد و انصاف نیست اقتصاد و معیشت مردم به خاطر منافع سیاسی گروگان گرفتخ شود ولی ظاهرا دولت اقتصاد را گروگان گرفته است.

, .,

 

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه