اخبار داغ

معاون بازرسی سازمان حمایت خبر داد:

مرغ، برنج و لوازم خانگی در اولویت بازرسی/ معاون سازمان حمایت: کمبود بازرس داریم

مرغ، برنج و لوازم خانگی در اولویت بازرسی/ معاون سازمان حمایت: کمبود بازرس داریم
معاون بازرسی سازمان حمایت از تمرکز بر کنترل قیمت کالای های اساسی و اولویت دار خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "سیدجواد احمدی" با بیان اینکه 2 هزار و 400 بازرس برای 4 میلیون واحد صنفی استفاده شده است، از کمبود بازرس گفت و افزود: به دلیل کمبود بازرس مجبور به تمرکز بر روی کالا‌های اساسی و موضوعات شکایت محور هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

احمدی از بازرسی روزانه بر همه کالا‌ها و خدمات در سطح کشور گفت و افزود: اولویت سازمان حمایت در بازرسی و کنترل بر کالا‌های اساسی است. چنانچه تعادل اینگونه کالا‌ها مانند گوشت و مرغ تغییر کند بازرسی و کنترل بیشتری خواهد شد.

,

معاون بازرسی سازمان حمایت افزود: در این هفته کنترل و بازرسی قیمت مرغ و تخم مرغ، برنج، لوازم خانگی و در بین مصالح ساختمانی سیمان در اولویت هستند. این اولویت‌ها ممکن است در روز‌ها و هفته‌ی بعد تغییر کند.

,

وی اخفا و امتناع از فروش و عرضه کالا را بارزترین تخلفات بازار عنوان کرد و گفت: همه مواردی که تخلف محسوب می شود مد نظر بازرسان و تعزیرات بوده و طبق قانون با متخلفان برخورد می شود.

,

معاون بازرسی سازمان حمایت از افزایش 45 درصدی گشت تعزیرات گفت و افزود: در سه ماهه نخست سال 35 هزار و 159 گشت مشترک انجام شده است که در صحنه درباره تخلفات انجام شده حکم صادر شده است. بازرسی شکایت محور است و تا شکایتی صورت نگیرد تعزیرات و بازرسان برخورد نکردند.

,

احمدی افزود: 5.5 درصد از بازرسی‌ها منجر به برخورد و اجرای حکم می‌شود و در 95 درصد تخلفی مشاهده نشده است. امتناع از فروش مرغ و اشکال در تامین کالا در بازار بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است. قیمت میانگین مرغ امروز (شنبه) در تهران 17 هزار و 500 تومان بوده است.

,

"مهدی یوسف‌خانی" رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی هم به قیمت مصوب 15 هزار و 750 تومان مرغ اشاره کرد و مشکل اصلی را عرضه نشدن مرغ با قیمت 10 هزار تومان به کشتارگاه است.

,

احمد مقدسی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران کشور هم سیاست های قیمت گذاری بر قیمت بازار را بی تاثیر خواند و گفت: این بازار است که قیمت را تنظیم می کند. واردات گوشت در سال گذشته باعث ورشکستگی تولید کننده گوشت قرمز شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه