اخبار داغ

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد

آماده بودن تمام داروخانه‌های خراسان‌جنوبی جهت توزیع ماسک/ استفاده از ماسک را ملزم به شرایط خاص نکنیم

آماده بودن تمام داروخانه‌های خراسان‌جنوبی جهت توزیع ماسک/ استفاده از ماسک را ملزم به شرایط خاص نکنیم
آهنی گفت: با توجه به الزامی شدن استفاده از ماسک و مراجعه مردم به داروخانه‌ها به تمام داروخانه‌های استان اعلام کرده‌ایم آمادگی توزیع ماسک را داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، بر اساس تصمیمات کشوری ستاد ملی مقابله با کرونا استفاده از ماسک از امروز 15 تیر ماه برای تمامی افرادی که در مراکز عمومی و دولتی حضور دارند الزامی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
غلامرضا آهنی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت مسئول تامین کننده ماسک در استان خراسان‌جنوبی است.
,
 
,
وی افزود: با توجه به الزامی شدن استفاده از ماسک و مراجعه مردم به داروخانه‌ها به تمام داروخانه‌های استان اعلام کرده‌ایم آمادگی توزیع ماسک را داشته باشند.
,
 
,
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در حال حاضر مشکلی برای توزیع ماسک در داروخانه‌های استان و استفاده مردم نداریم چراکه همانند قبل ماسک به تناوب وارد استان می‌شود.
,
 
,
آهنی در خصوص مواد ضدعفونی کننده، اظهار کرد: خوشبختانه در این خصوص مشکلی نداریم و همچنان مواد ضدعفونی کننده برای استفاده مردم در حال عرضه شدن است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: تعیین قیمت ماسک و مواد ضدعفونی کننده نیز بر عهده صمت است و با توجه به تنوع و کیفیت متفاوت ماسک و مواد ضدعفونی کننده قیمت‌ها تفاوت دارد.
,
 
,
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به این‌که در حال حاضر اولویت، تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده است لذا معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امر نظارت را در برنامه دارد و نسبت به توزیع و موجود بودن مواد ضدعفونی کننده و ماسک مورد نیاز در داروخانه‌ها نظارت انجام خواهد شد.
,
 
,
وی در مورد فعالیت کارگاه‌های تولید ماسک در استان، اظهار کرد: مجوز فعالیت کارگاه‌های تولید ماسک زیر نظر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تا تاریخ 5 خرداد ماه بوده است و بعد از اتمام مجوز، فعالیت این کارگاه‌ها به اتمام رسیده است.
,
 
,
آهنی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دستورالعملی برای راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک زیر نظر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نداریم.
,
 
,
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: مردم باید برای سلامت خود و دیگران از ماسک استفاده کرده و این استفاده را ملزم به شرایط خاص نکنند.
,
 
,
وی تصریح کرد: استفاده از ماسک برای افرادی که شاید به ویروس کرونا مبتلا باشند اما خبر ندارند ضرورت دارد چراکه با استفاده از ماسک ویروس به افراد سالم منتقل نمی‌شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه