اخبار داغ

حاشیه های جلسه علنی مجلس:

ظریف: من نمی گویم شما نفهم هستید/کریمی قدوسی: این حرف ها دروغ است

ظریف: من نمی گویم شما نفهم هستید/کریمی قدوسی: این حرف ها دروغ است
در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ظریف در واکنش به اظهارات نمایندگان مبنی بر اینکه به ما توهین کردی گفت: من نمی گویم شما نفهم هستید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فارس، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه امروز یکشنبه (15 تیر99) به منظور ارائه گزارش به نمایندگان خانه ملت، در صحن علنی پارلمان حضور یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

پس از سخنان ظریف در بخش اول، تعدادی از نمایندگان در جریان ارائه گزارش وی به ایراد سخن پرداختند و سپس ظریف در بخش دوم سخنان خود پشت تریبون مجلس قرار گرفت تا به سؤالات نمایندگان پاسخ دهد.

,

زمانی که وزیر امور خارجه شروع به صحبت درباره سؤالاتی درباره مذاکره مجدد با غرب و ارسال پیام ذلت به غرب پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی کرد، جمعی از نمایندگان نسبت به عملکرد و سخنان ظریف واکنش نشان داده و اعتراض کردند.

,

در این بین جواد کریمی‌قدوسی نماینده مردم مشهد، در اثنای سخنان وزیر امور خارجه با بیان کلماتی همچون «دروغگو؛ این حرف‌ها دروغ است» نسبت به سخنان وزیر امور خارجه اعتراض کرد.

,

در این بین همچنین نمایندگانی از جمله صباغیان، ‌نیک‌بین، سلیمی و تعدادی دیگر از وکلای ملت نسبت به رویکرد منفعلانه وزارت امور خارجه در جریان ترور سپهبد قاسم سلیمانی و همچنین اشتباه استراتژیک کشور در روند برجام اعتراض کردند.

,

در همین راستا محمدباقر قالیباف رئیس مجلس خطاب به نمایندگان از نمایندگان معترض خواست تا مباحث خود را در قالب اخطار مطرح کنند.

,

در همین حال ظریف شروع به صحبت درباره دیپلماسی ایران در مقابله با غرب کرد که در همین حال برخی نمایندگان مجدد نسبت به این رویکرد اعتراض کردند.

,

در همین حال برخی نمایندگان نسبت به این سخنان ظریف اعتراض کرده و عنوان کردند که ظریف به شعور ما توهین کرده و ما را نفهم خطاب می‌کند.

,

ظریف در ادامه پاسخ داد: بنده به شما نمی‌گویم نفهم هستید بلکه می‌گویم در جریان موضوع نیستید. 

,

وی افزود: از مهمان نوازی شما سپاسگذارم. شما نماینده ملت هستید و در مقابل شما در کمال خضوع می‌ایستم.

,

وزیر امور خارجه در ادامه تصریح کرد: ‌برای آمریکا اصلاح طلب، اصولگرا، انقلابی و غیرانقلابی فرقی نمی‌کند و در حقیقت همه ما مدنظر آنها هستیم ؛ در واقع همه در یک کشتی قرار داریم.

,

ظریف همچنین یادآور شد: رژیم صهیونیستی از اساس با تمامیت ارضی کل ایران مخالف است و نسبت به جغرافیای ایران مشکل دارد بنابراین همه ما در یک کشتی نشستیم.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه