اخبار داغ

سردیس شهید سلیمانی رونمایی شد/ آغاز فراخوان جشنواره ذوالفقار

سردیس شهید سلیمانی رونمایی شد/ آغاز فراخوان جشنواره ذوالفقار
سردیس برنزی سپهبد شهید قاسم سلیمانی با حضور خانواده شهید و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  ویدئو کنفرانس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با استان‌های خوزستان و کرمان و آیین رونمایی از پوستر جشنواره‌های بین‌الملی ذوالفقار و ملی تئاتر سردار آسمانی و پرده‌برداری از سردیس سپهبد شهید قاسم سلیمانی با حضور خانواده شهید سلیمانی و آیت‌الله سیدعلی موسوی جزایری امام جمعه خوزستان، صبح امروز (یکشنبه ۱۵ تیر) در تالار رودکی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در ابتدای این مراسم، تلاوت قرآن کریم از کنار مزار شهید سلیمانی در کرمان پخش شد. 

,

سپس مجری مراسم توضیح داد: نشان ذوالفقار که بالاترین نشان نظامی است و رهبر انقلاب به شهید سلیمانی تقدیم کردند، عنوان جشنواره‌ای ادبی هنری با موضوع شهید سلیمانی با گستره بین‌المللی در قالب پوستر، پویانمایی و شعر در استان خوزستان شد.

,

در ادامه، ارتباط مستقیم با استان خوزستان برقرار و پوستر این رویداد رونمایی و فراخوان آن منتشر شد. 

,

 

,

, ,

 

,

حجت‌الاسلام موسوی فرد امام جمعه اهواز در این ارتباط ویدویی گفت: سردار بزرگوار ما در همه قلبها به گونه‌ای راه‌یافت که تا قرن‌ها خاطره‌اش در یادها باقی خواهد ماند.

,

​وی ادامه داد: روحیه حاج قاسم همچون امام راحل بود و ویژگی ممتاز ایشان بود که هر جا می‌توانست نیاز نیازمندی را برطرف کند، آنجا حضور می یافت. 

,

* اعلام آمادگی خوزستان برای ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره ذوالفقار 

, * اعلام آمادگی خوزستان برای ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره ذوالفقار ,

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان هم در سخنانی گفت: استان خوزستان هم در هشت سال دفاع مقدس شاهد فداکاری‌های حاج قاسم سلیمانی بود و هم در سیل خوزستان شاهد مدیریت و کنترل سیل توسط ایشان و یارانشان همچون ابومهدی المهندس بودیم. 

,

وی با اشاره به جشنواره ذوالفقار گفت که این جشنواره موجب پیوند هنری با یادبود شهید سلیمانی است و انتظار می‌رود از دل این جشنواره شاهد رویش‌های جدیدی باشیم. 

,

استاندار خوزستان اعلام کرد: آمادگی این را داریم که دبیرخانه دائمی این جشنواره را تشکیل دهیم و ذره‌ای از دینمان به مالک اشتر انقلاب اسلامی را ادا کنیم.

,

محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان هم در سخنانی گفت: به نیابت از هنرمندان خوزستان اعلام آمادگی می‌کنیم که میزبان شایسته‌ای برای هنرمندان رشته‌های مختلف با نام و یاد شهید سلیمانی باشیم. 

,

سپس موسیقی بدون کلام اجرا شد. 

,

 

,

, ,

 

,

در ادامه، ارتباط مستقیم اینترنتی با کرمان برای رونمایی از پوستر دومین جشنواره تئاتر خیابانی سردار آسمانی برقرار شد. 

,

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این ارتباط ویدئویی که از کنار مزار شهید سلیمانی برقرار شد، با اشاره به حضور رضا ایرانمنش بازیگر سینما و جانباز دفاع مقدس در این مراسم گفت: پس از شهادت سردار سلیمانی، جامعه فرهنگی هنری جزء اولین گروه‌هایی بود که برنامه‌هایی برای این موضوع تدارک دید. 

,

وی افزود: دومین دوره جشنواره تئاتر خیابانی در دی‌ماه (اول تا ششم دی) و سالگرد شهادت سردار سلیمانی در سه بخش خیابانی، صحنه‌ای و نمایشنامه برگزار می‌شود. 

,

 

,

, ,

 

,

سپس پوستر این رویداد رونمایی شد.

,

در ادامه و پس از اجرای موسیقی زنده، کلیپ ساخت سردیس شهید سلیمانی توسط هنرمند مجسمه‌ساز صبرعلی لوایی پخش شد.

,

در این بخش قرار بود سردار علی فضلی هم حضور یابد و از رشادت‌های شهید سلیمانی بگوید که به دلیل مساعد نبودن وضعیت جسمانی و توصیه اکید پزشکان، این موضوع ممکن نشد، اما به احترام خانواده شهید سلیمانی پیامی به مراسم فرستاد که در بخشی از آن آمده است: سخن گفتن از شخصیتی که سراسر عمر خود را وقف کشور کرده، امری سهل و ممتنع است. 

,

* اولین سالگرد دفاع مقدس بدون شهید سلیمانی

, * اولین سالگرد دفاع مقدس بدون شهید سلیمانی,

در ادامه، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی گفت: میزبان حقیقی این محفل خانواده سردار عزیز دلها شهید سلیمانی هستند. 

,

وی با اشاره به تیتر یکی از روزنامه‌ها بعد از ارتحال امام خمینی (باشکوه آمد و باشکوه رفت) گفت: از این تیتر می‌توان کمک گرفت و درباره شهید سلیمانی گفت: با شکوه زیست، با شکوه رفت و با شکوه خواهد ماند.

,

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: آرامش، شجاعت، عزت و شکوه راز زندگی شهید سلیمانی بود و مصداق آیه «إِنَّ اللَّهَ مَعَ الَّذینَ اتَّقَوا وَالَّذینَ هُم مُحسِنونَ» بود و ۴۰ سال هیچ منیتی از او دیده نشد. مهار نفس و ذبح کردن من خود که اخلاص می‌آورد، کار بسیار دشواری است. رهبر انقلاب تعبیری درباره ایشان به کار برده بودند که بسیار دقیق بود و نشان دهنده «مراعات در حال عمل» (تقوا) بود، فرمانده جنگاوری که به شدت مراعات حدود الهی بود.

,

صالحی تصریح کرد: شهید سلیمانی مردمی بود و مردمی زیست و مردم نسبت به او ادای دین دارند، چون حس می‌کردند از جنس خودشان است. هر کسی می‌توانست بدون فاصله و حجاب، دردش را به ایشان بگوید و درمان بگیرد. 

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: شهید سلیمانی با دفاع مقدس جان گرفت و امسال در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، اولین سالگرد بدون سلیمانی است. چهلمین سالگرد دفاع مقدس فرصت خوبی‌ست که با نام شهید سلیمانی ارتباط معناداری بگیرد. 

,

وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سهم خود در این میان برنامه‌هایی دارد و استان کرمان به اعتبار زادگاه شهید سلیمانی و استان خوزستان به اعتبار حضور هشت سال دفاع مقدس برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده‌اند. ​

,

 

,

, ,

 

,

در پایان این مراسم، سردیس برنزی سپهبد شهید قاسم سلیمانی با حضور خانواده شهید، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده ولی فقیه در خوزستان، در محوطه باز معاونت هنری رونمایی شد. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه