اخبار داغ

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی مطرح کرد

آلودگی بیش از 60 هزار هکتار از مزارع خراسان جنوبی به ملخ صحرایی/ یک میلیارد تومان اعتبار جهت مبارزه اختصاص یافت

آلودگی بیش از 60 هزار هکتار از مزارع خراسان جنوبی به ملخ صحرایی/ یک میلیارد تومان اعتبار جهت مبارزه اختصاص یافت
قوسی گفت: دو میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با ملخ صحرایی به وزارت جهاد کشاورزی ارائه کردیم که یک میلیارد تومان مصوب شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، اوایل اردیبهشت امسال بود که در مناطقی از شهرستان نهبندان ملخ صحرایی شناسایی شد و کم کم بعد از گذشت دو ماه سه شهرستان مرزی درمیان، سربیشه و زیرکوه را نیز درگیر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
ملخ های صحرایی بیش از 60هزار هکتار از مراتع و اراضی استان را آلوده کرده و خسارات فراوانی به کشاورزان وارد کردند.
,
 
,
غلامرضا قوسی مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: ۲ میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با ملخ صحرایی  به وزارت جهاد کشاورزی ارائه کردیم که یک میلیارد تومان مصوب شده است.
,
 
,
مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: از یک میلیارد تومان اعتبار مصوب شده 400 میلیون تومان تخصیص یافت که سم مورد نیاز کشاورزان تامین و در اختیار کشاورزان قرار گرفت.
,
 
,
قوسی با بیان اینکه هجوم ملخ صحرایی در شهرستان‌های سربیشه، درمیان و زیرکوه قابل کنترل است، گفت: در شهرستان نهبندان ملخ‌ها وارد فاز پرواز و در برخی مناطق وارد مزارع و باغات شده‌اند.
,
 
,
وی شب را زمان مناسبی برای مبارزه با ملخ ها به دلیل تجمع در یک مکان دانست و افزود: انواع تجهیزات مورد نیاز برای مبارزه با ملخ صحرایی در استان تامین شده  و آمادگی پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به ۲۰ نفر از کشاورزان بومی نهبندان برای خرید سم‌پاش را داریم.
,
 
,
وی افزود: در آخرین مرحله حیات و زندگی ملخ‌ها در شهرستان نهبندان قرار داریم و امیدواریم طی حداقل دو هفته دیگر در صورت مساعد بودن شرایط در کشورهای افغانستان، پاکستان و شاید هند شاهد مهاجرت ملخ‌ها از نهبندان به این کشورها باشیم.
,
 
,
مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه مجدد در فصل پاییز شاهد ریزش ملخ‌ها در استان خواهیم بود، عنوان کرد: بر اساس  اعلام نظر کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نسبت به سایر استان‌ها عملکرد مطلوب‌تری در مبارزه با ملخ صحرایی داشته است.
,
 
,
قوسی سطح آلودگی به ملخ صحرایی در استان را حدود  ۶۹ هزار هکتار عنوان کرد و افزود:عملیات سم‌پاشی و مبارزه در سطح حدود ۲۵ هزار هکتار انجام شده  و در برخی مناطق استان نیز سم‌پاشی در ۲ نوبت صورت گرفته است.
,
 
,
وی عنوان کرد: مبارزه جدی با ملخ‌های صحرایی در شهرستان نهبندان در حال انجام است و امکانات خودرویی مبارزه با این آفت در این شهرستان را نیز افزایش خواهیم داد.
,
 
,
سید ابوالحسن میرجلیلی مدیرکل مدیرت بحران استانداری خراسان جنوبی نیز شب گذشته ضمن حضور در شهرستان نهبندان از مزارع آلوده به ملخ صحرایی بازدید کرد و گفت:بنا به در خواست ونیاز مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان پنج دستگاه خودرو ،20دستگاه سم پاش پشتی ،10دستگاه سم پاش فرغونی ،6دستگاه موتور سیکلت و 4دستگاه سم پاش 400لیتری به این شهرستان اختصاص یافت.
,
 
,
وی افزود: همچنین 13 نفر  از بسیجیان جهت مبارزه با ملخ صحرایی در این شهرستان قول مساعد دادند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه