اخبار داغ

مدیر کانون بسیج مهندسین سپاه ناحیه رزن خبر داد؛

پوشش ۸۰ روستا برای اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز در شهرستان رزن

پوشش ۸۰ روستا برای اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز در شهرستان رزن
مهرداد رسولی با بیان اینکه امسال ۸۰ روستا برای اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز تحت پوشش هستند، گفت: همانگونه که بسیج در دفاع مقدس در کمک به نیروهای مسلح کشور وارد عمل شد و معادله ها را تغییر داد، در عرصه کشاورزی نیز به کمک به جهاد کشاورزی شتافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ با تاکیدات رهبری برای تلاش در جهت حرکت به سمت جهاد اقتصادی، جهش تولید، حمایت از تولید و سرمایه انسانی و در نهایت اقتصاد مقاومتی در راستای استقلال کشور و خودکفایی و تامین امنیت غذایی بیش از پیش ضرورت دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

امنیت غذایی به عنوان پایه اصلی یک جامعه توسعه یافته و قدرتمند به شمار می رود و همچنین تامین غذا با اتکای واردات همواره وابستگی را افزایش خواهد داد.

,

با وجود تلاش های عزیزان بخش های آموزش و ترویج جهاد کشاورزی که متولی ارتقاء سطح علمی و مدیریتی کشاورزان می باشند، به علت عدم برخورداری از عِده و عُده کافی، افزایش توان علمی و مدیریتی کشاورزان چندین دهه به طول خواهد کشید اما امروزه که اقتصاد به عرصه اصلی جنگ و تقابل انقلاب اسلامی با دشمنان تبدیل شده نیازمند تسریع در این روند با اقدامات جهادی هستیم.

,

به همین منظور در گفت و گو با مدیر بسیج مهندسین شهرستان های رزن و درگزین به اقدامات این کانون در حوزه کشاورزی پرداخته ایم.

,

مدیر کانون بسیج مهندسین سپاه ناحیه رزن در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان گفت: همانگونه که بسیج در دفاع مقدس در کمک به نیروهای مسلح کشور وارد عمل شد و معادلهها را تغییر داد، در این عرصه نیز توان داوطلب مردمی و بسیج به میدان آمده و با کمک به جهاد کشاورزی، در ارتقاء سطح علمی و مدیریتی کشاورزان نقش جدی ایفا می کند.

,

مهرداد رسولی اظهار کرد: به منظور اجرای مناسب طرح همگام با کشاورز، کانون بسیج مهندسین کشاورزی شهرستان رزن نیز از طریق طرح ملی بسیج همگام با کشاورز در راستای علمی سازی کشاورزی با سازوکار عملیاتی اقدام به اجرای این طرح در سطح شهرستان رزن نموده است.

,

وی با اشاره به برگزاری جلسات منظم بسیج مهندسین با جهاد کشاورزی گفت: با توجه به افزایش پایدار تولید محصولات کشاورزی از طریق ارتقاء بهره مندی کشاورزان از دانش و تکنولوژی های نوین و با بهره گیری از ظرفیت اساتید مجرب قرار شد جلسه آموزشی برای تمامی کارشناسان طرح بسیج همگام با کشاورز با حضور اساتید مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان در محل اداره ترویج و آموزش کشاورزی شهرستان رزن برگزار گردد.

,

رسولی بهره گیری از رسانه ها را در آموزش کشاورزان بسیار مهم دانست و افزود: استفاده از رسانه های عمومی و شبکه های تلویزیون سیمای استان در جهت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مورد دیگری بود که در جلسات مختلف بر آن تاکید شده است.

,

شناسایی روستاهای هدف با اولویت های تعیین شده سازمان بسیج مهندسین

, شناسایی روستاهای هدف با اولویت های تعیین شده سازمان بسیج مهندسین, شناسایی روستاهای هدف با اولویت های تعیین شده سازمان بسیج مهندسین,

مدیر کانون بسیج مهندسین شهرستان رزن برگزاری دوره های آموزشی را بسیار راهگشا برشمرد و ادامه داد: با هماهنگی و رایزنی های صورت گرفته با مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان توسط کانون بسیج مهندسین کشاورزی سپاه ناحیه رزن، دوره آموزشی با عنوان “آشنایی با آفات و بیماری های مهم در گندم” در جهت ارتقاء سطح دانش تئوری و کاربردی کارشناسان طرح بسیج همگام با کشاورز برگزار شد.

,

رسولی فراخوان و شناسایی مربیان طرح بسیج همگام با کشاورز و معرفی ۳۰ نفر از مهندسان بسیجی به سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان جهت شرکت در دوره طرح همگام در سال ۹۸ را از دیگر اقدامات در جهت افزایش روند اموزشی عنوان کرد.

,

وی گفت: با توجه به موفق بودن طرح بسیج همگام با کشاورز و گسترش بالای طرح بسیج همگام با کشاورز و با هدف تحت پوشش قرار دادن تمامی روستاهای بالای ۵۰ نفر و همچنین افزایش کیفیت خدمات رسانی به روستاها در سال ۹۹، کانون بسیج مهندسین اقدام به جذب نیروی جدید در طرح نموده و تعداد مربیان طرح بسیج همگام با کشاورز را به ۳۵ نفر افزایش داده است.

,

تحت پوشش قرار دادن ۸۰ روستا برای اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز

, تحت پوشش قرار دادن ۸۰ روستا برای اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز, تحت پوشش قرار دادن ۸۰ روستا برای اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز,

مدیر کانون بسیج مهندسین شهرستان رزن با اشاره به انتخاب و معرفی ۲ روستای هدف در شهرستان اظهار کرد: با کمک فرماندهی محترم ناحیه مقاومت بسیج سپاه رزن و مدیریت محترم جهاد کشاورزی شهرستان، اقدام به شناسایی روستاهای هدف با  اولویت سطح زیر کشت قابل توجه در محصولات کاربردی (گندم، جو و کلزا) کردیم که در سال ۹۸، ۷۲ روستا هدف تحت پوشش قرار داشت که در سال ۹۹ به تعداد ۸۰ روستا افزایش یافته است.

,

رسولی شکل گیری حلقات صالحین را از دیگر مسائل و اقدامات بسیج مهندسین به منظور ارتقا سطح معرفتی دانست و افزود: با توجه به همپوشانی موجود در حوزه فرهنگی و تعلیم و تربیت و با عمق بخشی به مبانی تفکر اسلامی و انقلابی مهندسین حاضر در طرح، جهت حضور جهادی در عرصه و جلوگیری از ریزش و در صورت نیاز پاسخگو بودن در مباحث اسلامی و انقلابی حلقه های صالحین با حضور اعضاء و سرگروه محترم حلقه های صالحین به طور مرتب برگزار شد.

,

وی از برگزاری اردوهای جهادی توسط مهندسین بسیجی خبر داد و گفت : این عزیزان در برگزاری اردوی یکروزه سازندگی در مزارع کلزای روستای نیر از مزارع نخود دیم روستای تولکی تپه بازدید و کارشناسان طرح بسیج همگام با کشاورز اقدام به مشاوره و ارائه راهکارهای رفع مشکلات کشاورزان کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه