اخبار داغ

2 درصد حرکت 98 درصد اراده، نابغه کرجی را جز 10 جوان برتر دنیا قرار داد؛

وحید رجبلو؛ گلادیاتور ویلچرنشینی که راهی ژاپن می‌شود

وحید رجبلو؛ گلادیاتور ویلچرنشینی که راهی ژاپن می‌شود
این روزها وحید رجبلو نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا نامی برای خود دست و پا کرده است، کارآفرینی که می تواند الگوی مناسبی برای جوانان باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، وحید رجبلو مدیر عامل شرکت دانش بنیان توانیتو که دارای معلولیت ۹۸ درصد است از راه یافتن خود به جمع ۱۰ جوان برتر جهان خبر داد. به گفته وی مراسم اهدای جوایز در آبان امسال، طی نشستی در ژاپن برگزار می‌شود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
با شنیدن این خبر سراپا شوق شدم، بالاخره وحید به آرزویش رسید، او را از سال 96 می شناسم، از زمانی که با مشکلات دست و پنجه نرم می کرد اما کسی نبود که حرف هایش را بشنود، آن روزها این جوان نخبه از گلایه هایش با تیتریک، اینگونه می گفت؛ با بیماری ژنتیکی S.M.A متولد شدم، به مرور زمان عضله هایم تحلیل رفت و مرا را از ثبت نام  در مدرسه باز داشت.
,
 
,
دوران ابتدایی را بدون معلم و با کمک خواهرم سپری کردم و دوران راهنمایی یک معلم برای دروس تخصصی از جمله ریاضی و زبان داشتم اما به دلیل هزینه بالا به ساعت های محدودی اکتفا کردم. نتوانستم در مقطع دبیرستان به واسطه نیاز به معلم در خانه و هزینه های بالا تحصیل کنم.
,
 
,
در طول این سالها انواع رفتارها را از اطرافیان خود به واسطه شرایطم مشاهده کرده ام و افرادی که به تازگی وارد خانواده ما می شوند به گونه ای به من ترحم می کنند و سمت من نمی آیند و برخی از آنها نیز بر عکس دوست های فوق العاده ای هستند.
,
 
,
به واسطه معلولیت ۹۸ درصدی همه زحماتم از جمله پرستاری 24 ساعته و خرج و مخارجم به دوش خانواده بود تا اینکه به واسطه برداشتن بار کمی از روی دوش آنها یک کامپیوتر تهیه کردم و از سال دوم درآمد محدودی داشتم.
,
 
,
, ,
 
,
سعی کردم درآمدم را برای راه اندازی یک استارت آپ جمع کنم و اولین درآمدم نیز ۲۰ هزار تومان بود که با آن اینترنت منزل را راه اندازی کردم. خانواده ام به واسطه نگهداری از من سالهاست مسافرت نرفته اند و از تفریح محروم شده اند، کار اصلی من طراحی سایت است و با آن مخارج ماهیانه خود را تامین می کنم.
,
 
,
آن زمان هنوز استارت آپش به ثمر نرسیده بود، اما طی روزهای اخیر، وحید رجبلو این توان یاب با استعداد ایرانی که با ناامیدی و تسلیم شدن بیگانه است، توانسته برای بسیاری از افراد در یک مجموعه اشتغال ایجاد کند. آری؛ یک روح بزرگ در یک جسم نحیف، شاید ساده ترین جمله برای وحید رجبلو کارآفرین نابغه ای است که مغلوب معلولیتش نشد و نامش جز 10 جوان ممتاز و تاثیر گذار دنیا قرار گرفته است.
,
 
,
این نابغه کرجی پس از موفقیت های اخیرش با طرح این سوال که چرا عموم فکر می کنند یک فرد دارای معلولیت کسی است که صرفا نیاز مالی دارد و به واسطه داشتن مشکلات جسمی همواره سربار است؟ در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ ثابت کردم که می توانم.
,
 
,
, ,
 
,
اتاق بین المللی جوانان جهان هر ساله 10 جوان موفق دنیا را بر اساس مراحل خاصی که دارد اعلام می کند. این پیروزی و حضورم در اتاق بین المللی جوانان جهان را به تمام افراد دارای معلولیت تقدیم می‌کنم، زیرا این موفقیت را مدیون حمایت و همراهی آن‌ها هستم.
,
 
,
مدیر عامل شرکت دانش بنیان توانیتو ادامه می دهد؛ کارمندان مجموعه من 17 نفر هستند و 600 الی 700 نفر خدمات دهنده در داخل گلتفرم ما قرار دارند، به تازگی برادر و خواهرم به شرکتم ملحق شده اند. به من می گفتند پدرت مدیر عامل ایران خودرو است؟این حرف خیلی برای من سنگین بود. در حالی که پدر و مادرم سطح اقتصادی پائینی دارند و تحصیلات خاصی ندارند.
,
 
,
این توان یاب تنها دو درصد توان حرکتی دارد و توانسته است 200 سایت در طراحی کند، گلادیاتور ویلچر نشینی که برای خانواده اش هم کارهای زیادی کرده است و حالا وحید رجبلو نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا نامی برای خود دست و پا کرده است، کارآفرینی که می تواند الگوی مناسبی برای جوانان ما باشد.
 
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه