اخبار داغ

وعده‌هایی که نصفه نیمه محقق شد؛

ناوگان اتوبوس‌رانی کرج پس از 9 سال نفسی تازه کرد/ ۲۲ اتوبوس جدید؛ مرهمی بر دل حمل و نقل فرسوده شهری

ناوگان اتوبوس‌رانی کرج پس از 9 سال نفسی تازه کرد/ ۲۲ اتوبوس جدید؛ مرهمی بر دل حمل و نقل فرسوده شهری
از سنوات گذشته تا کنون مردم دل‌خوش شده‌اند به وعده‌هایی که درباره جان گرفتن ناوگان حمل و نقل عمومی داده می‌شوند اما بالاخره بخشی از این مهم محقق شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، بوی دودشان سریع تر از خودشان به ایستگاه می‌آید، اتوبوس‌های کرج را می‌گویم، مرکبی ارزان که البته در سال های اخیر احوال ناخوشش بسیاری از شهروندان را کلافه کرده است، مدت‌ها به انتظار می نشینند تا اتوبوسی بیاید و آنها را به مقصدشان برساند، آن هم مرکبی که آنقدر کار کرده، نای راه رفتن ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
از سنوات گذشته تا کنون مردم دل خوش شده اند به وعده هایی که درباره جان گرفتن ناوگان حمل و نقل عمومی داده می شوند اما مسیر محقق شدن این وعده ها ناهموار بوده و موانعی نمی گذاشت خواسته مردم به ثمر برسد.
,
 
,
اتوبوس های کرج همواره یکی از متهم های اصلی آلودگی هوای کرج بوده اند و بارها داد محیط زیست البرز برای عدم اجرای تعهدات توسط شهرداری کرج درآمد، فردین حکیمی در جلسه شورای اداری 7 دی سال 95 در گلایه ای با عنوان عدم انجام تعهدات زیست محیطی توسط برخی از دستگاه های کرج اعلام کرد؛ تعویض کاتالیست خودروهای عمومی درون شهری و استفاده از فیلتر دوده برای خودروهای دیزلی بر عهده شهرداری ها بود اما متاسفانه در این زمینه هیچگونه اقدامی انجام نشده است.
,
 
,
زمان گذشت و ارزان ترین وسیله حمل و نقل عمومی کرج همچنان با فرسودگی دست و پنجه نرم می کرد تا اینکه در روزهای بهاری سال 99 بالاخره اخبار خوشی در حوزه اتوبوس رانی زمزمه شد، بله دولت وامی 50 میلیاردی برای شهرداری کرج در نظر گرفت تا این کلنشهر اتوبوس های فرسوده اش را به دست فراموشی بسپارد.
,
 
,
دولت از صندوق کارآفرینی امید به ازای تعمیر و اورهال هر دستگاه اتوبوس 250 میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت می کند و درخواست شهرداری برای خرید 200 دستگاه اتوبوس با موافقت همراه شده است.
,
 
,
البته تهاتر مد نظر برای خرید و تجهیز اتوبوس ها "طلب شهرداری کرج از دستگاه های دولتی با بدهی بانک ها" بود که این موضوع هم در قالب 100 میلیارد تومان با دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تا پایان سال 99 محقق می شود.
,
 
,
بالاخره ناوگان اتوبوس رانی کرج نفسی تازه کرد و روز گذشته 14 تیر ماه 22 اتوبوس به ای مجموعه اضافه شد تا اتوبوس هایی که 14 سال جابجایی مردم را در این شهر بر عهده داشته اند به مرور از رده خارج شوند چرا که به گفته حسین استاد کاظمی رئیس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری کرج،  از سال ۱۳۹۰ تا کنون هیچ اتوبوسی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری کرج اضافه نشده بود و این مسئله باعث شده تعداد زیادی از این اتوبوس‎ها فرسوده شوند.
,
 
,
به گفته رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج 800 دستگاه اتوبوس در بخش خصوصی داریم که با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعداد کم مسافران 70 درصد آنها فعال است و 260 دستگاه اتوبوس هم در بخش مالکیتی به شهروندان کرج ارائه خدمت می کنند.
,
 
,
حال باید دید آیا سومین بخش از اتوبوس‌های جدید مدیریت شهری کرج می تواند نفس سیستمی که سال ها با فرسودگی دست و پنجه نرم کرده است را تازه کند یا همچنان اتوبوس های این کلانشهر با مردم راه نمی آیند.
,
 
,

انتهای پیام/
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه