اخبار داغ

گزارش جزئیات جلسه شورای شهر تبریز؛

مزاحم نشوید؛ کارمندان مشغول بورس‌اند!/ در میارمیار چه می‌گذرد؟

مزاحم نشوید؛ کارمندان مشغول بورس‌اند!/ در میارمیار چه می‌گذرد؟
در جلسه امروز شورای شهر تبریز گزارش حسابرسی کشتارگاه شهرداری تبریز و گزارش شرکت عمران شهرداری بررسی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، شهرام دبیری در جلسه امروز شورای شهر تبریز در سخنان پیش از دستور با اشاره به سالروز شهادت حاج حسین همتی اظهار داشت: اگر انقلاب ما سرپا مانده است به خاطر همین شهدا و برکات آنهاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,
وی در خصوص 14 تیر ماه روز قلم گفت: 14 تیر روز قلم است و باید نویسندگان، شاعران و تمامی اهل قلم مورد حمایت قرار گیرند، اهمیت قلم به قدری است که در قرآن به آن قسم خورده شده است. همچنین فردا روز مالیات است و از تمام عزیزان می‌خواهیم مالیاتشان را پرداخت کنند چون کشور با مالیات اداره می‌شود.
,
 
,
رئیس شورای شهر تبریز خطاب به شهرداری تبریز عنوان کرد: در خصوص پرداخت حقوق‌ها ما از شهرداری خواسته‌ایم فرآیندی تعریف کند که حقوق و بیمه سروقت پرداخت شود البته نسبت به گذشته این وضعیت بهتر شده اما باید نظم مالی خاصی وجود داشته باشد.
,
 
,
خزانه دار شورا کرونا گرفت
, خزانه دار شورا کرونا گرفت, خزانه دار شورا کرونا گرفت,
 
,
وی با اشاره به غیبت سه جلسه ای غلامحسین مسعودی ریحان ابراز داشت: آقای مسعودی‌ریحان به علت ابتلا به کرونا در جلسات حضور ندارند.
,
 
,
در ادامه بررسی دستورجلسه اول که گزارش حسابرسی کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز بود، آغاز شد. حسابرس کشتارگاه صنعتی در خصوص این گزارش توضیح داد: با توجه به اینکه هیچ سندی درباره میزان درآمدها ارائه نشده نمی‌توان میزان درآمد را تایید کرد و مستنداتی هم درباره خریدار و فروشنده به حسابرسی اعلام نشده است.
,
 
,
وی در خصوص سودآوری این سازمان گفت: مطابق اسناد ارائه شده سود سازمان کشتارگاه صنعتی هشت هزار میلیون است.
,
 
,
زیان انباشته، 132 برابر دارایی!
, زیان انباشته، 132 برابر دارایی!, زیان انباشته، 132 برابر دارایی!,
 
,
محمد فرج قلیزاده با اشاره به این گزارش ابراز داشت: با این همه هزینه در سال ۹۷ زیان انباشته 132 برابر دارایی است؛ سازمانی که باید از صدر تا ذیلش درآمدزا باشد زیان انباشته‌اش اینگونه است. شهرداری در مقطع خاصی احساس نیاز کرده و این سازمان‌ها را باری بر دوش شهر کرده که سالهاست برای آن هزینه می‌شود.
,
 
,
وی با بیان اینکه این سازمان سالهاست که حیاط خلوت و نتیجه آن این زیان انباشته است، عنوان کرد: این سازمان هرچقدر در دست شهرداری بماند زیان ده خواهد بود؛ قرار بود این سازمان به بخش خصوصی واگذار شود، شهرداری توضیح دهد در این باره چه کرده است.
,
 
,
سونیا اندیش هم با اشاره به زیاندهی کشتارگاه شهرداری اظهار داشت: ذات کشتارگاه‌ها درآمدزایی است و حالا زیان‌ده شده است؛ اگر کلید این سازمان را همین امروز به کس دیگری بدهیم باز هم برنده شده‌ایم.
,
 
,
دبیری در خصوص پیشنهاد اعضا برای واگذاری کشتارگاه عنوان کرد: تمام اعضا موافق واگذاری هرچه سریعتر کشتارگاه شهرداری هستند و هرچه زودتر این اقدام انجام شود.
,
 
,
در نهایت گزارش حسابرسی کشتارگاه با انجام تکالیف و افزایش مبلغ حسابرسی‌ها تصویب شد.
,
 
,
احداث شهربازی و فودکورت در عتیق
, احداث شهربازی و فودکورت در عتیق, احداث شهربازی و فودکورت در عتیق,
 
,
دستور جلسه دوم امروزِ شورا گزارش مدیرعامل شرکت عمران و توسعه شهرداری در خصوص پروژه ۶۵۰ واحدی اندیشه، چوخورلار و عتیق بود.
,
 
,
حسین عالیباف در خصوص پروژه عتیق توضیح داد: پروژه عتیق در هفت هکتار و هفت طبقه ساخته شده که ۵۳۴ واحد در آن داریم و ۸۰ درصد این پروژه پیشرفت فیزیکی دارد و تا آخرسال امیدواریم پروژه تمام شود.
,
 
,
وی با بیان اینکه این پروژه توجیه اقتصادی دارد که هم بافت فرسوده احیا شده و هم آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد، گفت: در این پروژه هشت هزار مترمربع برای ایجاد شهربازی و فودکورت در نظر گرفته شده است.
,
 
,
مدیرعامل شرکت عمران و توسعه شهرداری در خصوص ساخت 600 واحد در اندیشه تبریز ابراز داشت: پروژه بعدی ۶۰۰‌ واحدی اندیشه مشارکتی با شهرداری است که آورده متقاضی در این پروژه ۸۰ درصد و آورده شهرداری ۲۰ درصد است. ۳ سال این پروژه به دلیل عدم اعطای تسهیلات توسط دولت و عدم تملک شهرداری تعطیل شده بود اما در حال حاضر مشکلات را برطرف کرده ایم.
,
 
,
وی با بیان اینکه پروژه بعدی چوخورلار است که در آن میار میار به وسعت پنج هکتار در مرکز شهر بلاتکلیف مانده است، عنوان کرد: از آنجایی که این شرکت ظرفیت بالایی دارد می‌خواهیم در بورس عرضه شود، پروژه چوخورلار ۲ هکتار مساحت دارد که اهالی درخواست تملک داشتند و در بحث تملک به ۸۰ درصد رسیده‌ایم.
,
 
,
عالیباف با اشاره به اینکه تا مرداد سال ۱۴۰۰ تملک ها را به پایان می رسانیم، تصریح کرد: بدهی ۲۱ میلیارد ریالی خود را تسویه کرده‌ایم و هیچ گونه بدهی در این سازمان وجود ندارد.
,
 
,
قلیزاده در واکنش به این گزارش اظهار داشت: ظاهرا پارکینگ میارمیار به شخص خاصی واگذار شده که در این خصوص روشنگری کنید. همچنین تملک میار میار هزینه زیادی در بر دارد که این هزینه چگونه تامین می‌شود؟
,
 
,
تخریب چهره بازار تبریز با میلگردها
, تخریب چهره بازار تبریز با میلگردها, تخریب چهره بازار تبریز با میلگردها,
 
,
محمدحسن اسوتچی هم خطاب به مدیرعامل شرکت عمران عنوان کرد: در خصوص چوخورلار از ماده هشت صحبت کردید دلیل آن چیست؟ در خصوص تملک در گذشته تجربه کردیم که عدالت در حق مردم رعایت نمی‌شود.
,
 
,
محرم محمدزاده با انتقاد از وضعیت پروژه های شهری گفت: بازار تبریز بازار منحصر به فردی است اما شهری که معماری خاصی دارد چرا اطراف بازارش را با میلگردها پوشانده‌اند؟ به کجای این کارها باید افتخار کنیم؟ کشور های اسلامی سبک اسلامی خاصی دارند ولی ما سبک معماری نداریم.
,
 
,
وی در کنایه به طولانی شدن پروژه میار میار ابراز داشت: عمر ما به تکمیل پروژه میارمیار کفاف نمی دهد و بعید است اتمام پروژه را به چشم ببینیم.
,
 
,
اندیش، نائب رئیس شورا با بیان اینکه مردم نمی‌دانند در میارمیار چه اتفاقی رخ داد، ابراز داشت: عنوان کردید بازهم زمین برای تملک میارمیار وجود دارد اما مگر چه برنامه‌ای داریم که می‌خواهیم تملک کنیم، برای مردم جای سوال است که منظور از تملک میارمیار چه بود؟ 
,
 
,
مزاحم نشوید؛ کارمندان مشغول بورس اند!
, مزاحم نشوید؛ کارمندان مشغول بورس اند!, مزاحم نشوید؛ کارمندان مشغول بورس اند!,
 
,
در ادامه فریدون بابایی‌اقدم طی تذکری در خصوص فعالیت های خارج از روال اداری در زمان کار گفت: این روزها معاملات بازار بورس داغ است و کارکنان شهرداری در وقت اداری مشغول بورس هستند، از ساعت ۹ تا ۱۲ کارهای شهرداری روی زمین می‌ماند چون کارمندان مشغول کار بورس هستند!
,
 
,
وی با بیان اینکه تذکراتم به شهرداری تبریز است، ابراز داشت: میدان آذربایجان مسیر فرودگاه به نصف راه چهار ماه است، بسته شده و بهانه این تعطیلی نماکاری است در حالیکه ما در دور قبل کارهای اساسی را در شش ماه تمام می‌کردیم.
,
 
,
عضو شورای شهر تبریز در انتقاد از نحوه آسفالت‌ریزی‌ها اظهار داشت: معلوم نیست آسفالت‌ریزی‌ها براساس چه اولویتی است؟ در اولویت بندی و اجرا توازن و عدالت اجرا شود.
,
 
,
محمدزاده در خصوص بلاتکلیفی پارک کلنگ خورده در منطقه طالقانی توضیح داد: سالها قبل در منطقه طالقانی زمین خالی بود که متعلق به آب‌وفاضلاب بود و این زمین را بابت بدهی به شهرداری دادند که برای احداث پارک کلنگ زنی شد، این پارک در همان حال باقی مانده در حالیکه هزینه میلیاردی برای آن انجام شده است.
,
 
,
وی با انتقاد از عدم مصوبات شورا در مناطق مختلف عنوان کرد: مصوبه‌هایی که در شورا داریم به صورت سلیقه‌ای در مناطق اجرا نشود مگر تصویب نشده که از مشاغلی مانند آرایشگاه‌های زنانه در اسفند و فروردین پولی نگیرند؟ عمده مراجعات ما به همین دلیل است.
,
 
,
کسری بیمه از حقوق، بدون واریزِ بیمه!
, کسری بیمه از حقوق، بدون واریزِ بیمه!, کسری بیمه از حقوق، بدون واریزِ بیمه!,
 
,
علی آجودان‌زاده در پایان در تذکری با بیان اینکه جمعی از پاکبانان بابت حق بیمه اعتراض دارند، یادآور شد: بیمه از حقوق پاکبانان و از پیمانکاران کسر می‌شود اما چرا واریز نشده است؟ در چنین وضعیتی که یک سرماخوردگی چهارصد هزار تومان هزینه دارد خانواده‌های این عزیزان را نگران بیمه نکنید.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه