اخبار داغ

در گفتگو با همسر تنها استاندار شهید ایران مطرح شد؛

جوان گیلانی که به خاطر حمایت از امام در آمریکا زندانی شد/ ماجرای اخراج همسر شهید انصاری از دانشگاه

جوان گیلانی که به خاطر حمایت از امام در آمریکا زندانی شد/ ماجرای اخراج همسر شهید انصاری از دانشگاه
همسر تنها استاندار شهید ایران با بیان اینکه شهید انصاری با خدای خود عهد بسته بود هر نیازمند از او درخواست کمک کرد اول به نیازمندی او رسیدگی کند و بعد به مشکل خود برسد گفت: شهید انصاری در قبال این عهد از خداوند می خواست که خانواده اش هیچ وقت نیازمند نباشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیده دانش کاظمی در گفت و گو با خبرنگار ۸دی درباره علت تیراژ پایین کتاب استاندار آسمانی اظهار کرد: این کتاب در همه استان‌ها دیده شد ولی در استان گیلان که محل مسئولیت شهید انصاری و زادگاه این شهید است کمتر دیده و توزیع شد. در واقع تیراژ چاپ اول و دوم این کتاب به اندازه ظرفیت استان‌های دیگر بود اما این کتاب در استان گیلان طبیعتاً به واسطه اینکه زادگاه شهید و محل مسئولیت و شهادت ایشان است طبیعتاً باید با استقبال بیشتری همراه می‌شد اما متاسفانه در توزیع آن کاستی‌های وجود داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,

وی افزود: طبیعتاً استان گیلان متقاضی بیشتری برای کتاب استاندار آسمانی نسبت به استان‌های دیگر دارد و باید برای توزیع بهتر کتاب در این استان هماهنگی‌های بهتر و بیشتری انجام شود.

,

کاظمی با اعلام این خبر که در صدد است چاپ سوم کتاب استاندار آسمانی نیز به زیر چاپ برود گفت: نسخه جدید کتاب استاندار آسمانی در محتوا بهینه‌سازی خواهد شد و مطالب دیگری هم به آن اضافه می‌شود و خاطرات جدیدی هم از دوستان دیگر شهید گرفته شده است که به کتاب اضافه خواهد شد.

,

همسر شهید انصاری با اعلام این خبر که یکی از علاقه مندان به تنها استاندار شهید ایران درصدد ساخت فیلمی درباره این شهید والامقام است اظهار کرد: ویژگی‌هایی که شهید انصاری داشت این قابلیت را ایجاد می‌کند که بتوانیم از شخصیت ایشان فیلم یا سریال تولید کنیم.

,

دانش کاظمی درباره علت کم توجهی به شهدای ترور نیز گفت: به نظر من باید حساسیت به موضوعاتی مثل شهدای ترور بیشتر شود و باید در تولید آثار بهترین شرایط را برای تولیدکننده ها فراهم کرد. شهید انصاری به خاطر حمایت از انقلاب و امام خمینی در آمریکا به زندان افتاد و ما چنین فردی را که تمام ایالت‌های آمریکا از ایشان خاطره داشته باشند را کمتر داریم.

,

پیشنهاد ساواک به شهید انصاری برای اینکه دست از حمایت از انقلاب بردارد

, پیشنهاد ساواک به شهید انصاری برای اینکه دست از حمایت از انقلاب بردارد,

همسر شهید انصاری با بیان اینکه از سوی ساواک به شهید انصاری پیشنهاداتی شده بود تا دست از حمایت از انقلاب بردارد ادامه داد: زمانی که شهید انصاری را در آمریکا به زندان انداختند دو نفر از نیروهای ساواکی به منزل ما آمدند و گفتند به همسرتان بگویید دست از اقداماتش بردارد ما هم در قبال این کار از او حمایت می‌کنیم و ایشان را بورس خواهیم کرد و هزینه‌های دانشگاه‌شان را پرداخت می‌کنیم.

,

وی افزود: یکی از بستگان ما در کالیفرنیا زندگی می‌کرد و ما وقتی می‌خواستیم به منزل ایشان برویم ایشان حتی آب آشامیدنی را هم با خود به منزل آن فرد می آورد چون این فرد از رژیم شاهنشاهی حقوق می‌گرفت و انصاری حاضر نبود از خورد و خوراک و حتی آب آشامیدنی منزل ایشان استفاده کند و حتی نماز خود را در منزل ایشان اقامه نمی کرد و بعد از خروج از مهمانی در پارک و یا بیرون از منزل ایشان نماز خودشان را اقامه می‌کردند.

,

دانش کاظمی ادامه داد: فردی به اسم آقای اسلامی از حوزه علمیه قم برای تبلیغ به آمریکا آمده بود و مدتی در منزل ما سکونت داشت و بعد از مدتی تصمیم گرفت به قم برگردد وقتی از ایشان پرسیدیم چرا بر می گردید گفتند من به اینجا برای تبلیغ آمده ام اما آقای انصاری هم تبلیغ بلدند و هم زبان خوبی دارند و شیوا سخن می‌گویند و هم اینکه انگلیسی بلد هستند و ماندن من در اینجا با وجود ایشان بی‌فایده است.

,

وی درباره ماجرای اخراج از دانشگاه در آمریکا نیز گفت: من در دانشگاه سی ام اس لو در کانزاس دانشجو رشته معماری بودم. استان کانزاس و میزوری دو استان مثل تهران و کرج هستند. همزمان من در دانشگاه میزوری رشته الکترونیک هم می خواندم. در واقع در هر دو دانشگاه در هر ترم زیر ۱۲ واحد درس انتخاب می کردم و به همین دلیل تنها هزینه واحد پرداخت می‌کردم. یعنی شهریه ثابت از کسانی که زیر ۱۲ واحد درس داشتند دریافت نمی‌شد. من هم تا آن زمان هیچ وقت هزینه ثابت دانشگاه را پرداخت نکرده بودم تا اینکه یکی از اساتید در کلاس درس به امام (ره) توهین کرد و من پاسخش را دادم اما استاد به من فحش داد و من در پاسخ تنها به او گفتم خودتی! به اتهام فحش دادن به استاد در چند جلسه مرا محاکمه کردند و چون نتوانستند فحش به استاد را ثابت کنند به خاطر تحصیل همزمان در دو دانشگاه مرا محکوم به نقض قانون کردند و از هر دو دانشگاه اخراج شدم. طبق قانون آمریکا، چون من به عنوان فرد همراه در آنجا بودم حق نداشتم همزمان در دو رشته تحصیل کنم که البته من این کار را انجام می دادم و آن ها با استفاده از همین موضوع اخراجم کردند.

,

دانش کاظمی ادامه داد: مهر دیپورت از آمریکا روی پاسپورتم زده شد و حتی به من گفتند پول بلیط من را هم می‌دهند آن زمان شهید انصاری در مشهد معاون آقای غفوری فرد در استانداری بودند وقتی به ایشان ماجرا را گفتم به من گفت منتظر بلیط‌شان نمانید و خودتون بیایید. برای آمدن به ایران باید در دو مرحله سوار هواپیما می شدیم. وقتی به پاریس رسیدیم به من گفتند شما اجازه ندارید به تهران بروید. با اینکه من تنها برای یک روز وسیله همراه داشتم و دختر من هم خردسال بود به ناچار تا ۴ یا ۵ روز در پاریس ماندگار شدم و بعد به تهران آمدم.

,

بعد از شهادت شهید انصاری، زنده بودن ایشان را بیشتر احساس کردم

, بعد از شهادت شهید انصاری، زنده بودن ایشان را بیشتر احساس کردم,

همسر تنها استاندار شهید ایران با بیان اینکه شهید انصاری با خدای خود عهد بسته بود هر نیازمند از او درخواست کمک کرد اول به نیازمندی او رسیدگی کند و بعد به مشکل خود برسد گفت: شهید انصاری در قبال این عهد از خداوند می خواست که خانواده اش هیچ وقت نیازمند نباشد و من بعد از شهادت ایشان هیچ وقت نفهمیدم بی پولی چیست. همین موضوع را وقتی در تلویزیون گفتم برخی گفتند شما حتما در رفاه کامل زندگی کرده اید و حتما به وفور پول داشته اید اما تا ۴ سال بعد از شهادت شهید انصاری هیچ نهادی حتی بنیاد شهید به ما هیچ مبلغی را پرداخت نمی کرد. طبق قانون آنها باید به من حقوق می دادند اما تا ۴ سال من نه از بنیاد شهید، نه استانداری و نه دانشگاه هیچ منبع درآمدی نداشتم.

,

وی افزود: بعد از شهادت ایشان هر سال هم در ماه رمضان در تهران برای ایشان مراسم می گرفتم و بیش از ۴۰۰ نفر را هم پذیرایی می‌کردم و هر سال مراسم هم باشکوه تر برگزار می شد. خود شهید هم از من خواسته بود اگر در ماه مبارک رمضان شهید شود در همین ماه برایش مراسم بگیرم. در همین سال های ابتدایی یک سال وقتی می خواستم مراسم بگیرم کیف پولم خالی بود اما یک فردی آمد و ۷۰ تومن به من داد و گفت به انصاری بدهکار بوده ام و این پول مربوط به همان بدهی است. من در واقع بعد از شهادت شهید انصاری، زنده بودن ایشان را بیشتر احساس کردم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه