اخبار داغ

در گفت و گو با نویسنده کتاب استاندار آسمانی:

انتقاد از کم توجهی مسئولان فرهنگی گیلان در معرفی تنها استاندار شهید ایران/ هنوز یک مرجع و منبع مشخصی برای معرفی ۱۷هزار شهید ترور وجود ندارد

انتقاد از کم توجهی مسئولان فرهنگی گیلان در معرفی تنها استاندار شهید ایران/ هنوز یک مرجع و منبع مشخصی برای معرفی ۱۷هزار شهید ترور وجود ندارد
عبدالرضا سالمی نژاد با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ کتاب دیگر در حوزه شهدا نوشته است گفت: با وجود این همه کتاب درباره شهدا، در تیرماه هرسال به طور به ویژه به یاد شهید انصاری می افتم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالرضا سالمی نژاد در گفتگو با خبرنگار ۸دی درباره علت انتخاب شهید علی اخوین انصاری و نوشتن کتاب استاندار آسمانی اظهار کرد: انتخاب شهید انصاری به عنوان سوژه کتاب در واقع در ابتدا از طرف من صورت نگرفت بلکه بسیج کارکنان دولت قرار بود در همان سال، یک شهید شاخص را به جامعه معرفی کنیم و شهید "علی اخوین انصاری" جاذبه های لازم برای اینکه به عنوان شهید شاخص کارکنان دولت معرفی شود را داشت ایشان هم تنها شهید استاندار کشور بود و همین که توسط منافقین ترور شده و به شهادت رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,

وی افزود: مجموعه ویژگی هایی که این شهید داشت باعث شده بود که به عنوان شهید شاخص سال دولت جمهوری اسلامی انتخاب شود و از طرفی هم بنده کتاب های متعدد دیگری در معرفی شهدا نوشته بودم از جمله کتابی در معرفی شهید فرهانیان تعریف کرده بودم و به همین دلیل برای نوشتن این کتاب به من مراجعه شد و من هم با دیدن ویژگی شهید انصاری علاقه مند به نوشتن این کتاب شدم.

,

نویسنده کتاب استاندار آسمانی با بیان اینکه اهل استان خوزستان است ادامه داد: بنده پیش از کتاب استاندار آسمانی شناخت چندانی از شهید انصاری نداشتند و در جریان نوشتن این کتاب با این شهید آشنایی پیدا کردم البته محتوای تولید شده خاصی هم درباره شهید انصاری پیش از کتاب استاندار آسمانی در فضای اینترنت وجود نداشت و ما توانستیم در در اثنای نوشتن این کتاب به سراغ خانواده و دوستان شهید رفته و این کتاب را به رشته تحریر در آوردم که البته باز هم محتوای تولیدشده توزیع چندانی در سطح کشور نشد.

,

نویسنده کتاب زندگی شهید علی انصاری با بیان اینکه حمایت کمی از کتاب استاندار آسمانی از سوی مسئولان ذیربط صورت گرفت: اظهار کرد من با این ذهنیت به سراغ کتاب استاندار آسمانی رفتم که این کتاب اولین و آخرین کتابی خواهد بود که درباره این شهید والامقام نوشته خواهد شد البته این سبک کار بنده درباره همه کتاب های شهدا است البته من خوشحال می شوم که افرادی پیدا شوند و کتاب‌هایی که درباره شهدا نوشته‌ایم را تکمیل کنند ولی چون این احتمال بسیار کم است تلاش من درباره این شهدا این است که تمام اطلاعات لازم را تا جایی که می‌شود جمع آوری کنم و مصاحبه ها با دوستان و همرزمان شهید را به صورت کامل انجام دهم.

,

سالمی نژاد ادامه داد: درباره کتاب استاندار آسمانی نتیجه تحقیقات تحقیقات میدانی، کتابخانه‌ای و اسنادی اینجانب درباره شهید علی اخوین انصاری بود و اگر امروز هم بخواهنم در این حوزه  زندگی شهید انصاری فعالیت کنم اسناد و اطلاعات جدید با سختی خیلی زیادی قابلیت جمع آوری خواهد داشت چون تصور می‌کنم به بخش اعظم این منابع اطلاعاتی مراجعه کرده‌ام مگر اینکه دوستانی وجود داشته باشند که ما در حین نوشتن کتاب به این افراد مراجعه نکرده باشیم.

,

وی با بیان اینکه به سراغ دوستان شهید انصاری برای نوشتن کتاب استاندار آسمانی رفته است گفت: در نوشتن کتاب استاندار آسمانی خانم دکتر حمیده دانش کاظمی، همسر بزرگوار شهید انصاری کمک قابل توجهی کردند و اطلاعات جامعی در اختیار ما قرار دادند و در سراسر کتاب هم از اطلاعات ایشان استفاده شده است.

,

برای توزیع و چاپ کتاب استاندار شهید گیلان از مسئولان ذیربط انتظار بیشتری داشتم

, برای توزیع و چاپ کتاب استاندار شهید گیلان از مسئولان ذیربط انتظار بیشتری داشتم,

سالمی نژاد ما برای توزیع کتاب از مسئولان ذیربط انتظارات بیشتری داشتیم اما متاسفانه کمک لازم صورت نگرفت و این که صبح تا کنون تنها به چاپ دوم خود رسیده است که همین چاپ دوم هم مدیون کمک‌های خودجوش مردمی است.

,

نویسنده کتاب استاندار آسمانی در پاسخ به این سوال که چرا شهدای ترور توسط نویسندگان و فیلمسازان کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند گفت: اینکه این شهدا کمتر مورد توجه قرار می گیرند باید ریشه یابی و بررسی شود ابتدا باید به این سوال پاسخ داده شود که آیا واقعاً این شهدا کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند چون ممکن است خانواده شهدای حج و یا شهدای نیروی هوایی هم چنین ادعایی را داشته باشند به پس از پاسخ به این سوال به سراغ مسائل دیگر رفت.

,

وی تاکید کرد: در حوزه کتاب در زمینه ترور شهدای شاخص کشوری از جمله شهید رجایی شهید بهشتی و شهید صدوقی آثار متعددی تولید شده است البته ممکن است درباره شهدای دیگر با این حجم کار نشده باشد. البته بنده داریم کم کاریهای صورت گرفته نویسندگان را مقصر نمی دانم چرا که برای نوشتن کتاب ها و نهادهای فرهنگی معمولاً سفارش دهنده و حمایت کننده هستند اینطور نیست که نویسنده بتواند به تنهایی کتاب را بنویسد چاپ کند و توزیع نماید اگر اگر نهادهای فرهنگی حمایت لازم را نداشته باشند تقریباً کاری صورت نمی گیرد.

,

آسیبی که موازی کاری های مکرر نهادها به حوزه فرهنگی می زند

, آسیبی که موازی کاری های مکرر نهادها به حوزه فرهنگی می زند,

وی تاکید کرد: نهادهای فرهنگی مختلف در سطح کشور با موازی کاری های مکرر خود عامل این کم کاری ها هستند متاسفانه در حوزه کتاب درباره شهدا اقدامات همیشه به صورت مقطعی است مثلاً در حوزه شهدای مدافع حرم به یک باره مه نهادهای فرهنگی به سراغ این شهدا می روند یا در زمان شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی همه این نهادهای فرهنگی به یکباره به سراغ شهید سلیمانی می روند ودر سایر حوزه‌ها کارهای کمتری صورت می‌گیرد اگر به نوعی مهندسی فرهنگی در سطح کشور وجود داشت این موازی کاری ها هم صورت نمی گرفت.

,

هنوز یک مرجع و منبع مشخصی برای معرفی ۱۷هزار شهید ترور وجود ندارد

, هنوز یک مرجع و منبع مشخصی برای معرفی ۱۷هزار شهید ترور وجود ندارد,

وی علت این کم توجهی ها را نداشتن متولی خاص عنوان کرد و گفت:  متأسفانه هنوز یک مرجع و منبع مشخصی برای معرفی ۱۷هزار شهید ترور نداریم و هیچ سایتی برای استخراج این اسامی وجود ندارد.

,

اگر کتاب استاندار آسمانی به چاپ دوم رسید نتیجه پیگیری نیروهای خودجوش مردمی است

, اگر کتاب استاندار آسمانی به چاپ دوم رسید نتیجه پیگیری نیروهای خودجوش مردمی است,

سالمی نژاد با گلایه از مسئولان فرهنگی استان گیلان اظهار کرد: اگر کتاب استاندار آسمانی به چاپ دوم رسید نتیجه پیگیری نیروهای خودجوش مردمی مانند آقای مجیدپور از طلاب جوان شهرستان لنگرود بود اما از سوی مسئولان در این خصوص  اقدامی صورت نگرفت.

,

یک انتقاد اساسی به بنیاد شهید گیلانٰ‌؛ چرا برای معرفی شهید انصاری اتفاق خاصی نیافتاده است؟!

, یک انتقاد اساسی به بنیاد شهید گیلانٰ‌؛ چرا برای معرفی شهید انصاری اتفاق خاصی نیافتاده است؟!,

نویسنده کتاب استاندار آسمانی ادامه داد:  من تماس های مختلف با بنیاد شهید گیلان گرفتم اما متأسفانه ما را تحویل نگرفتند. شما فرض کنید اگر شهید انصاری با همین ویژگی ها از استان تهران بود به لحاظ رسانه ای و فرهنگی ایشان را به عنوان یک شهید شاخص کشوری معرفی می کردند اما در گیلان برای شهید انصاری اتفاق خاصی نیافتاده است. این جای گلایه دارد.

,

با وجود ۱۰۰ کتاب تألیفی دیگر، تیرماه  هرسال به یاد شهید انصاری می افتم

, با وجود ۱۰۰ کتاب تألیفی دیگر، تیرماه  هرسال به یاد شهید انصاری می افتم,

سالمی نژاد با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ کتاب درباره شهدا نوشته است گفت: با وجود نوشتن این تعداد کتاب، وقتی به تیرماه می رسیم به یاد شهید انصاری می افتم. یعنی شهید انصاری یکی از بالاترین افتخارات استان گیلان است که حاضر شده از شرایط رفاه کامل در آمریکا به استان گیلان بیاید و در اینجا به دست منافقین به شهادت برسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه