اخبار داغ

مسئول دفتر حفظ آثار جویبار:

یادمان امیر سرلشکر خلبان ذبیحی در جویبار رونمایی می‌شود

یادمان امیر سرلشکر خلبان ذبیحی در جویبار رونمایی می‌شود
قاسم هاشمی گفت: 26 مردادماه امسال اِلمان و یادمان جنگندهF5 خلبان شهید سردار ذبیحی با حضور مسئولین ارشد کشوری و استانی در جویبار نصب و به بهره‌برداری خواهد رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قاسم هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، بابیان اینکه برابر توافق شهرستان جویبار و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۰ مقرر شد المان امیر سرتیپ خلبان شهید پرویز ذبیحی در شهرستان جویبار در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی قهرمانان ارزشی به نسل‌های سوم و چهارم انقلاب احداث شود.
 
وی با اشاره به اینکه سرانجام در سوم خرداد سال گذشته هم‌زمان با سالروز آزادسازی خرمشهر بعد از نشست‌های اداری و توافقات نهادهای استانی و شهرستانی، این پروژه استانی اعلام شد که در مسیر تقاطع سه‌راهی کمربندی ورداسبی بلوار آیت‌الله فقیه جویبار إلمان شهید ذبیحی نصب شود.
 
مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جویبار از بهره‌برداری  این اِلمان در 26 مردادماه خبر داد و گفت: 26 مردادماه امسال اِلمان و یادمان جنگندهF5   خلبان شهید سردار ذبیحی با حضور مسئولین ارشد کشوری و استانی نصب و به  بهره‌برداری خواهد رسید.
 
هاشمی افزود: این المان در ابعاد واقعی خود و برای اولین بار در استان مازندران با هزینه 80 میلیون تومان که با احتساب قیمت سال 90 محاسبه شد نصب خواهد شد.
 
گفتنی است  شهید خلبان پرویز ذبیحی اترکله در بیست و پنجم اسفندماه سال 1326 در قائم‌شهر از توابع استان مازندران در خانواده مؤمن و متقی دیده به جهان گشود پدرش برارگل از کشاورزان ساده و بی‌آلایش بود که خود را وقف تربیت فرزند نمود.
 
وی پس از گذراندن تحصیلات ابتدائی و متوسطه در تاریخ 15/09/1350 به استخدام نیروی هوایی ارتش درآمد.پس از 21 ماه تمرینات نظامی و فراگیری زبان انگلیسی و پروازهای مقدماتی با هواپیمای پایپرو/ و (بونانزا) و انجام پرواز/ سلو/ مستقل برای تکمیل دوره پرواز و پرواز با هواپیماهای پیشرفته عازم پایگاه هوایی اوکلاهامای آمریکا شد.
 
پس از پرواز با هواپیماهای آموزشی ت۴۱ و جت، ت۳۷ و در میان دانشجویانی ملیت‏های مختلف و پرواز با جت مافوق صوت ت ۳۸ به دریافت نشان خلبانی مفتخر و به ایران بازگشت و به جمع خلبان هواپیمای اف- 5 در پایگاه پنجم شماری پیوست.
 
 با شروع تجاوز رژیم بعثی عراق به میهن اسلامی این شهید گران‌قدر همانند دیگر خلبانان قهرمان به دفاع از کشور پرداخت و پس از چند پرواز عملیاتی برون‌مرزی و گشت هوائی در تاریخ 22/08/1359 در یک عملیات برون‌مرزی در منطقه شمال شرق موصل عراق هواپیمایش مورد اصابت جنگ‌افزارهای پدافندی دشمن قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه