اخبار داغ

دردسرهای کرونایی برای بیماران غیرکرونایی؛

تهدید شیوع کرونا در مراکز درمانی/ مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را در مطب‌ها رعایت کنند

تهدید شیوع کرونا در مراکز درمانی/ مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را در مطب‌ها رعایت کنند
متاسفانه با اینکه سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی در سخنان خود بارها متذکر می شود که واحد درمان دانشگاه بر تمامی بیمارستان ها نظارت دارد اما به واضح در اکثر مطب ها و بیمارستان ها به دلایل خاص همچنان شاهد تجمع مراجعه کنندگان هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل راه آرمان، متاسفانه این روزها به دلیل گستردگی اپیدمی کرونا اکثر بیماران برای درمان به مطب پزشکان و بیمارستان های خصوصی هجوم می برند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

ازدحام جمعیت به سمت مطب پزشکان و بیمارستان های خصوصی به دلیل گستردگی اپیدمی کرونا

, ازدحام جمعیت به سمت مطب پزشکان و بیمارستان های خصوصی به دلیل گستردگی اپیدمی کرونا, ازدحام جمعیت به سمت مطب پزشکان و بیمارستان های خصوصی به دلیل گستردگی اپیدمی کرونا,

در گذشته مردم به دلیل اینکه بیمارستان های دولتی هزینه ای برای درمان بیماران دریافت نمی کردند مراجعه کننده به آنها نیز زیاد بود اما امروزه به دلیل بیماری و به دستور ستاد کرونا به اکثر این بیمارستان ها برای پذیرش بیماران کرونایی آماده باش اعلام شده است.

,

به همین دلیل مردم با هراسی که از این بیماری دارند اکثرا به بیمارستان های خصوصی و مطب پزشکان مراجعه می کنند که تجمع زیاد بیماران خود باعث بروز مشکلات عدیده ای از جمله شیوع بیشتر کرونا خواهد شد.

,

یکی از این بیمارستان های خصوصی می توان به «بیمارستان مهرگان» اشاره کرد که پزشکان طرف قرارداد با این بیمارستان هر روز ایام هفته وقت جراحی برای بیماران مشخص می کنند.

,

, ,

این عکس نزدیک ظهر گرفته شده که طرف صبح ازدحام جمعیت بیشتر از این بود (بیماران در انتظار نوبت دهی برای پذیرش)

, این عکس نزدیک ظهر گرفته شده که طرف صبح ازدحام جمعیت بیشتر از این بود (بیماران در انتظار نوبت دهی برای پذیرش),

, ,

حتی مشاهده شده که برخی از بیماران از ساعت 4 صبح برای جلوگیری از انتظار در نوبت به لابی بیمارستان برای پذیرش در کنار هم بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی قرار می گیرند.

,

ظریفی می گفت: سه شنبه گذشته تعداد بیماران به حدی بود که در یک روز 235 بیمار برای بخش جراحی پذیرش شد که حتی با کمبود تخت در قسمت جراحی و بخش روبرو شدند.

,

بیماران اکثرا با سنین 45 به بالا بودند که می بایست به صورت ناشتا مراجعه می کردند و به دلیل ازدحام و کمبود تخت باعث شد که برخی از آنان تا ساعت 5 بعدازظهر معطل شوند.

,

, ,

همراهان بیماران در پشت درب اتاق جراحی

, همراهان بیماران در پشت درب اتاق جراحی ,

اما متاسفانه کسی از پزشکان و مسئولان بیمارستان پاسخگوی مشکلات بیماران نبود، حتی این ازدحام جمعیت در پشت در اتاق جراحی نیز رؤیت می شد و پس از آن نیز در بخش های بستری داخلی که هر اتاق شاید 5 الی 8 نفر بیمار با همراه جای داده شده بود.

,

این امر باعث شد تا مسئولان دانشگاه علوم پزشکی را در جریان قرار دهیم تا این موضوع را مورد بررسی و نظارت قرار دهند.

,

 

,

دانشگاه علوم پزشکی بر تمامی بیمارستان ها و مطب های پزشکی نظارت دارد

, دانشگاه علوم پزشکی بر تمامی بیمارستان ها و مطب های پزشکی نظارت دارد, دانشگاه علوم پزشکی بر تمامی بیمارستان ها و مطب های پزشکی نظارت دارد,

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این رابطه به خبرنگار ما گفت: دانشگاه علوم پزشکی بر تمامی بیمارستان ها و مطب های پزشکی نظارت دارد اما نمی توانیم اماکنی که خدمات رسانی می کنند را تعطیل کنیم متاسفانه خود مردم باید رعایت کنند که این امر انجام نمی شود و تجمع در اکثر مطب های پزشکی و بیمارستان ها زیاد است.

,

وی گفت: البته برخی از مردم نیز به صورت غیرضروری به پزشک مراجعه می کنند و برای امری مراجعه می کنند که نیاز به اورژانس ندارد و یا ممکن است کارشان نیاز به متخصص نداشته باشد و با مراجعه به نزدیکترین درمانگاه  و پزشک عمومی محل زندگی خود می توانند مشکل را حل کنند.

,

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: اما متاسفانه دیدگاه اکثر مردم مراجعه به تخصص و فوق تخصص گرایی است و در مقابل هم پزشکان نمی توانند مراجعه کنندگان را  نپذیرند و همچنین فضاهای استانداردی در کشور ما در مقابل چنین اپیدمی وجود ندارد و برخی از پزشکان به همین دلیل مطب های خود را تعطیل کرده اند.

,

شفیعی عنوان کرد: باید به مردم اطلاع رسانی شود که در این اپیدمی که مجددا گسترده شده مراجعه غیرضروری و بی مورد به مراکز بیمارستانی و پزشکی نداشته باشند.

,

وی تصریح کرد: علوم پزشکی مطب های خصوصی را تعطیل نکرده است اما خود پزشکان باید برای پذیرش برنامه ریزی و مدیریت کنند که این مسئله را واحد درمان پی گیری خواهد کرد.

,

پزشکان باید نوبت دهی را به سمت غیرحضوری ببرند

, پزشکان باید نوبت دهی را به سمت غیرحضوری ببرند, پزشکان باید نوبت دهی را به سمت غیرحضوری ببرند,

مرتضی هاشیمان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان نیز در این رابطه  با بیان اینکه کار ما خدماتی و درمانی است و نمی توانیم حجم کارمان را کم کنیم به خبرنگار ما گفت : به هر حال بیماران کرونایی  و غیر کرونایی جایگاه خاص خود را دارند متاسفانه 5 ماه است که درگیر بیماری کرونا هستیم و این قضیه ادامه دار شده است و تعداد زیادی از بیمارانی که درمان الکتیو داشتند باید ادامه درمان دهند.

,

وی بیان کرد: همانطور که در بیرون از منزل پروتکل های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت می کنیم باید در مراکز پزشکی و مطب ها نیز این امر رعایت شود.

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: البته مرکز درمانی باید در این زمینه اطلاع رسانی کاملی انجام دهد و شرایط و فضا را برای نگهداری و مراجعه بیماران را رعایت کند و نوبت دهی را به سمت غیرحضوری ببرد.

,

هاشمیان در پاسخ به این سوال که متاسفانه روز سه شنبه هفته گذشته تعداد مراجعه کنندگان برای عمل جراحی از ساعت 4 صبح در صف نوبت دهی پذیرش در بیمارستان مهرگان منتظر بودند که اکثر آنها نیز زنان و مردان مسن بالای 50 سال بودند اذعان کرد: نباید چنین شرایطی باشد برای جلوگیری از تجمع حتما همکاران نظارت را برای بررسی شرایط خواهیم فرستاد و اگر چنین باشد باید تذکرات لازم داده شود.

,

وی بیان کرد: البته به نظر می رسد به دلیل شرایط کرونایی اکثر بیمارستان های دولتی اعلام آماده باش داده شده و به همین اکثر بیماران به مطب های پزشکان و بیمارستان های خصوصی مراجعه می کنند.

,

به بیمارستان هایی که مراجعه کننده زیاد دارند تذکر داده خواهد شد

, به بیمارستان هایی که مراجعه کننده زیاد دارند تذکر داده خواهد شد, به بیمارستان هایی که مراجعه کننده زیاد دارند تذکر داده خواهد شد,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه به هر حال تذکر داده خواهد شد،  تصریح کرد: پزشکان هم باید در نوبت دهی و خدمات دهی به بیماران و مراجعه کنندگان برنامه ریزی کنند تا تجمع ایجاد نشود.

,

هاشمیان اذعان کرد: متاسفانه جدیت کرونا در بین مردم کم رنگ شده است به همین دلیل با رعایت نکردن پروتکل بهداشتی باعث شده تا استان کرمان نیز در وضعیت هشدار و شهر کرمان نیز در وضعیت قرمز قرار گیرد.

,

وی همچنین در رابطه بستری تعداد زیاد بیمار با وجود همراه در یک اتاق، ابراز کرد: نباید این طور باشد باید فاصله حداکثر یک متر رعایت شود و نیازی به همراه نیست و همچنین استفاده از ماسک برای بیمار الزامی است و اتاق نیز باید دارای تهویه مناسب باشد.

,

به گزارش راه آرمان، متاسفانه با اینکه سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی در سخنان خود متذکر شد که واحد درمان دانشگاه بر تمامی بیمارستان ها نظارت دارد اما به واضح در اکثر مطب ها و بیمارستان ها به دلایل خاص همچنان شاهد تجمع مراجعه کنندگان هستیم.

, به گزارش راه آرمان، متاسفانه با اینکه سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی در سخنان خود متذکر شد که واحد درمان دانشگاه بر تمامی بیمارستان ها نظارت دارد اما به واضح در اکثر مطب ها و بیمارستان ها به دلایل خاص همچنان شاهد تجمع مراجعه کنندگان هستیم.,

*مرتضی هاشمیان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز به خبرنگار ما قول داد تا ماموران نظارت را  برای بررسی و جلوگیری از تجمع روزانه در این بیمارستان بفرستد.

, *مرتضی هاشمیان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز به خبرنگار ما قول داد تا ماموران نظارت را  برای بررسی و جلوگیری از تجمع روزانه در این بیمارستان بفرستد.,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه