اخبار داغ

دوئل اعضای شورا و شهردار اراک در مرحله نیمه نهایی؛

شهردارانی که یکی پس دیگری آمدند و رفتند/ دستاورد شورای شهر پنجم کلانشهر اراک چیست؟

شهردارانی که یکی پس دیگری آمدند و رفتند/ دستاورد شورای شهر پنجم کلانشهر اراک چیست؟
کلانشهر اراک در دوره ی پنجم شورای شهر که اکثریت قاطع آن را اعضای لیست امید اصلاح طلبان تشکیل می دهند همواره با تعدد تغییرات در سطح عالی مدیریت شهری مواجه بوده است و گویا قرار نیست پست شهرداری اراک روی ثبات را به خود ببیند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب پنجمین دوره شورای شهر اراک در شهریورماه سال ۹۶ در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که اکثریت قاطع آن را منتخبین لیست امید موردحمایت اصلاح‌طلبان در شهر اراک تشکیل می‌دادند و طبیعتا رئیس شورا در آن مقطع نیز از اعضای همین لیست انتخاب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

شورای پنجم شهر اراک در ابتدای شروع به کار «سعید بیاتیان» را تا انتخاب شهردار به‌عنوان سرپرست شهرداری اراک انتخاب کرد و در اولین روزهای شروع به کار دوره‌ی پنجم درنهایت «داوود تاجران» با ۱۰ رأی از ۱۱ رأی اعضای شورا در تاریخ ۱۲ شهریور ۹۶ به‌عنوان شهردار منتخب اراک معرفی شد و بیاتیان سکان شهرداری اراک را کمتر از دو هفته به تاجران واگذار کرد.

داود تاجران بومی استان مرکزی نبود و در دوران شهرداری غلامحسین کرباسچی، مسئولیت شهرداری منطقه ۲۰ تهران را بر عهده داشت.

هرچند طی دوران فعالیت وی در شهرداری اراک نیز اختلاف‌نظرهایی با شورا وجود داشت اما درنهایت پس از تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در مجلس و اجرایی شدن آن تاجران نیز مشمول این قانون شد و به‌ناچار سکان شهرداری اراک در آبان ماه سال ۹۷ را تحویل داد.

 بعد از بازنشستگی تاجران شورای شهر «ابوالفضل شالی بیگ» معاونت خدمات شهری شهردار اراک به‌عنوان گزینه پیشنهادی اصلاح‌طلبان تا انتخاب شهردار جدید، به‌عنوان سرپرست شهرداری اراک انتخاب شد.

اما مدتی بعد اصلاح‌طلبان، نایب‌رئیس شورای شهر را برای شهرداری اراک پیشنهاد کردند و حدود دو ماه بعد «سعید نادری» یکی از اعضای شورای شهر اراک و عضو فراکسیون امید در تاریخ ۱۰ دی‌ماه ۹۷ با ۸ رأی اعضای این فراکسیون به‌عنوان شهردار اراک انتخاب و به وزارت کشور معرفی شد اما وزارت کشور با توجه به دستورالعمل‌های مربوطه و نیاز به وجود سابقه‌ی مدیریت دولتی در گزینش شهرداران، این انتخاب را نپذیرفت و صلاحیت نادری برای تصدی این پست احراز نشد و بعد از یک ماه کش‌وقوس دوباره شهرداری اراک بلاتکلیف بود.

پس از عدم احراز شرایط سعید نادری شهردار منتخب اراک در وزارت کشور، نشست بررسی انتخاب شهردار از میان ۲ گزینه نهایی با حضور منتخبان شورای شهر در ۲۷ بهمن‌ماه سال ۹۷ برگزار شد که «مهدی فاتحی» گزینه فراکسیون امید این شورا با کسب هفت رأی از ۱۱ رأی مأخوذه به‌عنوان شهردار منتخب اراک انتخاب شد.

«محمدجعفر پور» نیز به‌عنوان گزینه اصولگرایان شورای اسلامی شهر اراک بود که در انتخابات این شورا سه رأی به دست آورد و یک رأی از مجموع آرا نیز ممتنع اعلام شد.

 این انتخاب به دلایلی همچون بومی نبودن فاتحی و حاشیه‌هایی که در دوران شهرداری وی در بهارستان ایجادشده سروصدای بسیاری در پی داشت؛ اما تنها باگذشت کمتر از ۴۸ ساعت از انتخاب وی، پیامی به نقل از او در فضای مجازی منتشر شد که گویای نامه‌ی استعفای فاتحی از سمت شهرداری اراک بود که دلیل آن جلوگیری از بروز تنش در شهر عنوان شد.

سرانجام اعضای شورای اسلامی کلان‌شهر اراک چند روز بعد و در ۲۹ بهمن‌ماه سال ۹۷ با تشکیل جلسه‌ای برای انتخاب شهردار «محمد کریم شفیعی» را با ۸ رأی موافق به‌عنوان شهردار منتخب اراک معرفی کردند که دوره مدیریت وی تاکنون ادامه داشته است.

قائم‌مقامی شهردار کلان‌شهر کرج، مشاور عالی شهردار منطقه ۱۸ تهران، معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری منطقه چهار تهران، معاون عمرانی و شهرسازی شهرداری اسلامشهر، مسئول شهرسازی و معماری شهرداری پاکدشت، مدیرعامل شرکت توسعه شهری و سرپرست شرکت خدمات سبز چابهار ازجمله سوابق شفیعی است.

این روزها اما اختلافات بین اعضای شورای شهر و شهردار اراک و موضع‌گیری‌هایی که در اینباره صورت می‌گیرد بار دیگر خبرساز شده است و گویا قرار نیست پست شهرداری اراک روی ثبات را به خود ببیند.

روز گذشته جلسه فوق العاده شورای شهر اراک در صحن رسمی با دستورکار سوال از شهردار برگزار شد. در این جلسه که در راستای سوال هشت تن از اعضای شورای شهر اراک از شفیعی برگزار شد، هر هشت عضو از پاسخ ها قانع نشده و طرح استیضاح شهردار اراک با امضا آنان تحویل هیات رئیسه شد. حداکثر ۱۰ روز پس از تحویل این درخواست جلسه استیضاح برگزار خواهد شد.

کلان‌شهر اراک با جمعیت بیش از ۶۲۰ هزار نفر طی سالهای اخیر در حوزه‌ی مدیریت شهری همواره با نوسانات و تنش‌هایی روبه‌رو بوده است و درحالی‌که بسیاری از مناطق حاشیه این شهر و حتی مناطق مرکزی شهر به‌شدت نیازمند توجه به توسعه‌ی زیرساخت‌های شهری است اما عدم ثبات در بخش سیاست‌گذاری‌های عمران شهری، چاره‌اندیشی برای رفع معضلات و مهم‌تر از آن تزلزل در جایگاه عالی‌ترین مسئول اجرای این سیاست‌ها یعنی شهردار باعث می‌شود کارنامه شورای شهر پنجم اراک و شهرداران انتخابی آن به‌هیچ‌وجه موردقبول نباشد.

بدون تردید یکی از دلایل اساسی این تغییرات پرتعداد در رأس مجموعه‌ی شهرداری اراک را باید در عملکرد شورای شهر جستجو کرد، با توجه به اینکه همه‌ی این شهرداران توسط فراکسیون امید معرفی و موردحمایت قرارگرفته‌اند و این فراکسیون ریاست و اکثریت شورای شهر اراک را در اختیار دارد اما چنین تغییراتی در بازده‌های زمانی بسیار کوتاه نشان از تزلزل آرا در شورای شهر و اهدافی به غیر از بهبود وضعیت خدمات شهری و بعضا سیاسی در این مجموعه دارد.

در صورتی که شورای شهر باید با جمع بندی و در نظر گرفتن تمامی صلاحیت ها دست به انتخاب شهردار بزند و در نهایت با حمایت از اقدامات قانونی شهردار از این انتخاب خود دفاع کند اما حتی نگاهی گذرا به عملکرد و مواضع شورای شهر اراک برآیند و خروجی قابل قبولی را نشان نمی دهد. 

اما یکی از مسائل اساسی و موردانتقاد از سوی مردم و کارشناسان در حوزه‌ی عمران شهری اراک موضوع پروژه‌های است که بعضاً سال‌ها از آغاز آن‌ها می‌گذارد اما هنوز هم به پایان نرسیده‌اند، پروزه هایی که بعضا با همت و مدیریت اجرایی قرارگاه خاتم الانبیا(ص) شروع شده اند اما در ادامه همواره با عمل نکردن شهرداری به تعهدات خود طولانی شده اند و اگر هم مواردی به بهره برداری رسیده باشد شهرداری به قرارگاه بدهکار است.

کارشناس مسائل سیاسی:

شورای شهر اراک در دوره پنجم نمره قبولی نمی گیرد/ کلانشهر اراک در پروژه های عمرانی به شدت عقب است

میثم شایان پور کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با دیارآفتاب اشاره به اینکه شورای شهر اراک در دوره پنجم برآمده از دولت و مجلس دهم بود، گفت: می‌شود گفت اکثریت شورای شهر اراک از جریان اصلاح‌طلب بودند و در آخرین انتخابات شوراها اصلاح‌طلبان در اکثریت شهرهای کشور موفق به در دست گرفتن فرمان شورای شهر شدند ولی عملکرد آنها ثابت می‌کند که به دنبال کمک به شهر و بهبود خدمات شهری نیستند چون زنجیره‌وار می‌بینیم که شهرداران منتسب به این شوراها در بسیاری از شهرها و همچنین اراک ناموفق هستند و حواشی‌ای پیرامون آن‌ها مطرح است.

وی ادامه داد: شورای شهر اراک هم مانند شورای شهر تهران به دنبال این بودند که خیابان‌هایی را به نام بعضی افرادی که در انقلاب جایگاهی نداشتند نام‌گذاری  و چهره‌های نهضت آزادی را برجسته کنند و معمولاً هم در بحث انتخاب شهردار به دنبال افراد مسئله‌دار رفتند نه افراد باصداقت و باصلابت که به همین خاطر شهردارانی که انتخاب کردند یکی پس از دیگری با حاشیه همراه بودند.

شایان پور افزود: در مجموع شورای شهر اراک در دوره پنجم شورای موفقی نیست چون این شورا بر اساس منافع حزبی و گروهی که بحث حفظ و کنترل قدرت است شکل‌گرفته بود و اختلافاتی که مطرح می‌شود بر همین مبنا است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اگر بخواهیم به عملکرد شورای شهر اراک نمره بدهیم نمره قبولی نخواهد گرفت چون به‌هرحال در حوزه مدیریت شهری، انتخاب شهرداران و سرپرستان مختلف با تصمیمات حزبی و متناقض موفق عمل نکرده است.

وی با اشاره به اینکه امروز در شهرداری اراک با تراکم نیرو مواجه هستیم اظهار داشت: قریب صد نفر از جریان اصلاح‌طلبی با روابطی وارد شهرداری اراک شده‌اند با توجه به اینکه شهرداری نمی‌تواند حتی بودجه‌های مصوب را محقق کند اما می‌بینیم برخی از اعضای شورای شهر این افراد را در راستای منفعت‌طلبی وارد شهرداری کرده‌اند.

شایان پور در ادامه تصریح کرد: این شورا و مجموعه ی شهرداری اراک موفق نبود و کار قابل‌توجهی انجام نداد و به‌عنوان‌مثال نتوانستند حتی پل‌هایی که در دوره‌های قبلی آغازشده بود و نیمه‌کاره بود تکمیل کنند هرچند که بسیاری از این پروژه‌های بزرگ با فعالیت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا پیش می رفت اما شیطنت‌هایی در این زمینه صورت گرفت و موانع کار برطرف نشد و این پروژه‌ها طولانی شد که البته  مربوط به‌قرار گاه نبود و امروز اگر پروژه هایی در این زمینه به بهره برداری می رسد هنوز شهرداری اراک امکان اینکه بدهی آن را به قرارگاه بپردازد ندارد و این‌ها کار قرارگاه است و جزو کارنامه‌ی شورای شهر و شهرداری نیست.

وی با تأکید بر اینکه در شهر اراک به‌عنوان‌مثال در مباحث عمرانی از شهر قم به‌شدت عقب هستیم گفت: پروژه‌های عمرانی بزرگ در اراک صورت نگرفته است و مثلاً طرحی مانند طرح ۵۵ متری هنوز هم سرنوشت نامشخصی دارد و مردم بلاتکلیف هستند و یا اینکه  قرار بود خیابانی از قنات به ۴۵ متری سیدالشهدا کشیده شود که حدود ۲۰۰ متر است اما چندین سال است که کار زمین‌مانده درصورتی‌که یکی از معابری است که اگر به انجام برسد بسیاری از مشکلات ترافیکی بخشی از شهر را حل خواهد کرد اما می‌بینیم شهرداری نتوانسته و اصلاً قدرت این کار را ندارد.

شایان پور در پایان خاطرنشان کرد: مشکلات شهری مشخص است و مردم از مسائلی همچون خدمات شهری، پخش آسفالت معابر شهری، معضلات مناطق حاشیه شهر و کمبود سرانه ی فضای سبز اراک نسبت جمعیت گلایه مند هستند.

حال باید دید سال آخر شورای شهر پنجم کلانشهر اراک با موضوع برکناری شهردار فعلی و انتخاب شهردار جدید تمام می شود و یا اینکه با کنار گذشتن اختلافات و بستن کمر همت برای توسعه و آبادانی کلانشهر اراک تلاش می کنند.

انتهای پیام/

,

شورای پنجم شهر اراک در ابتدای شروع به کار «سعید بیاتیان» را تا انتخاب شهردار به‌عنوان سرپرست شهرداری اراک انتخاب کرد و در اولین روزهای شروع به کار دوره‌ی پنجم درنهایت «داوود تاجران» با ۱۰ رأی از ۱۱ رأی اعضای شورا در تاریخ ۱۲ شهریور ۹۶ به‌عنوان شهردار منتخب اراک معرفی شد و بیاتیان سکان شهرداری اراک را کمتر از دو هفته به تاجران واگذار کرد.

,

داود تاجران بومی استان مرکزی نبود و در دوران شهرداری غلامحسین کرباسچی، مسئولیت شهرداری منطقه ۲۰ تهران را بر عهده داشت.

,

هرچند طی دوران فعالیت وی در شهرداری اراک نیز اختلاف‌نظرهایی با شورا وجود داشت اما درنهایت پس از تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در مجلس و اجرایی شدن آن تاجران نیز مشمول این قانون شد و به‌ناچار سکان شهرداری اراک در آبان ماه سال ۹۷ را تحویل داد.

,

 بعد از بازنشستگی تاجران شورای شهر «ابوالفضل شالی بیگ» معاونت خدمات شهری شهردار اراک به‌عنوان گزینه پیشنهادی اصلاح‌طلبان تا انتخاب شهردار جدید، به‌عنوان سرپرست شهرداری اراک انتخاب شد.

,

اما مدتی بعد اصلاح‌طلبان، نایب‌رئیس شورای شهر را برای شهرداری اراک پیشنهاد کردند و حدود دو ماه بعد «سعید نادری» یکی از اعضای شورای شهر اراک و عضو فراکسیون امید در تاریخ ۱۰ دی‌ماه ۹۷ با ۸ رأی اعضای این فراکسیون به‌عنوان شهردار اراک انتخاب و به وزارت کشور معرفی شد اما وزارت کشور با توجه به دستورالعمل‌های مربوطه و نیاز به وجود سابقه‌ی مدیریت دولتی در گزینش شهرداران، این انتخاب را نپذیرفت و صلاحیت نادری برای تصدی این پست احراز نشد و بعد از یک ماه کش‌وقوس دوباره شهرداری اراک بلاتکلیف بود.

,

پس از عدم احراز شرایط سعید نادری شهردار منتخب اراک در وزارت کشور، نشست بررسی انتخاب شهردار از میان ۲ گزینه نهایی با حضور منتخبان شورای شهر در ۲۷ بهمن‌ماه سال ۹۷ برگزار شد که «مهدی فاتحی» گزینه فراکسیون امید این شورا با کسب هفت رأی از ۱۱ رأی مأخوذه به‌عنوان شهردار منتخب اراک انتخاب شد.

, .,

«محمدجعفر پور» نیز به‌عنوان گزینه اصولگرایان شورای اسلامی شهر اراک بود که در انتخابات این شورا سه رأی به دست آورد و یک رأی از مجموع آرا نیز ممتنع اعلام شد.

, .,

 این انتخاب به دلایلی همچون بومی نبودن فاتحی و حاشیه‌هایی که در دوران شهرداری وی در بهارستان ایجادشده سروصدای بسیاری در پی داشت؛ اما تنها باگذشت کمتر از ۴۸ ساعت از انتخاب وی، پیامی به نقل از او در فضای مجازی منتشر شد که گویای نامه‌ی استعفای فاتحی از سمت شهرداری اراک بود که دلیل آن جلوگیری از بروز تنش در شهر عنوان شد.

,

سرانجام اعضای شورای اسلامی کلان‌شهر اراک چند روز بعد و در ۲۹ بهمن‌ماه سال ۹۷ با تشکیل جلسه‌ای برای انتخاب شهردار «محمد کریم شفیعی» را با ۸ رأی موافق به‌عنوان شهردار منتخب اراک معرفی کردند که دوره مدیریت وی تاکنون ادامه داشته است.

,

قائم‌مقامی شهردار کلان‌شهر کرج، مشاور عالی شهردار منطقه ۱۸ تهران، معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری منطقه چهار تهران، معاون عمرانی و شهرسازی شهرداری اسلامشهر، مسئول شهرسازی و معماری شهرداری پاکدشت، مدیرعامل شرکت توسعه شهری و سرپرست شرکت خدمات سبز چابهار ازجمله سوابق شفیعی است.

,

, ,

این روزها اما اختلافات بین اعضای شورای شهر و شهردار اراک و موضع‌گیری‌هایی که در اینباره صورت می‌گیرد بار دیگر خبرساز شده است و گویا قرار نیست پست شهرداری اراک روی ثبات را به خود ببیند.

,

روز گذشته جلسه فوق العاده شورای شهر اراک در صحن رسمی با دستورکار سوال از شهردار برگزار شد. در این جلسه که در راستای سوال هشت تن از اعضای شورای شهر اراک از شفیعی برگزار شد، هر هشت عضو از پاسخ ها قانع نشده و طرح استیضاح شهردار اراک با امضا آنان تحویل هیات رئیسه شد. حداکثر ۱۰ روز پس از تحویل این درخواست جلسه استیضاح برگزار خواهد شد.

,

کلان‌شهر اراک با جمعیت بیش از ۶۲۰ هزار نفر طی سالهای اخیر در حوزه‌ی مدیریت شهری همواره با نوسانات و تنش‌هایی روبه‌رو بوده است و درحالی‌که بسیاری از مناطق حاشیه این شهر و حتی مناطق مرکزی شهر به‌شدت نیازمند توجه به توسعه‌ی زیرساخت‌های شهری است اما عدم ثبات در بخش سیاست‌گذاری‌های عمران شهری، چاره‌اندیشی برای رفع معضلات و مهم‌تر از آن تزلزل در جایگاه عالی‌ترین مسئول اجرای این سیاست‌ها یعنی شهردار باعث می‌شود کارنامه شورای شهر پنجم اراک و شهرداران انتخابی آن به‌هیچ‌وجه موردقبول نباشد.

,

بدون تردید یکی از دلایل اساسی این تغییرات پرتعداد در رأس مجموعه‌ی شهرداری اراک را باید در عملکرد شورای شهر جستجو کرد، با توجه به اینکه همه‌ی این شهرداران توسط فراکسیون امید معرفی و موردحمایت قرارگرفته‌اند و این فراکسیون ریاست و اکثریت شورای شهر اراک را در اختیار دارد اما چنین تغییراتی در بازده‌های زمانی بسیار کوتاه نشان از تزلزل آرا در شورای شهر و اهدافی به غیر از بهبود وضعیت خدمات شهری و بعضا سیاسی در این مجموعه دارد.

,

در صورتی که شورای شهر باید با جمع بندی و در نظر گرفتن تمامی صلاحیت ها دست به انتخاب شهردار بزند و در نهایت با حمایت از اقدامات قانونی شهردار از این انتخاب خود دفاع کند اما حتی نگاهی گذرا به عملکرد و مواضع شورای شهر اراک برآیند و خروجی قابل قبولی را نشان نمی دهد. 

,

اما یکی از مسائل اساسی و موردانتقاد از سوی مردم و کارشناسان در حوزه‌ی عمران شهری اراک موضوع پروژه‌های است که بعضاً سال‌ها از آغاز آن‌ها می‌گذارد اما هنوز هم به پایان نرسیده‌اند، پروزه هایی که بعضا با همت و مدیریت اجرایی قرارگاه خاتم الانبیا(ص) شروع شده اند اما در ادامه همواره با عمل نکردن شهرداری به تعهدات خود طولانی شده اند و اگر هم مواردی به بهره برداری رسیده باشد شهرداری به قرارگاه بدهکار است.

,

کارشناس مسائل سیاسی:

, کارشناس مسائل سیاسی:,

شورای شهر اراک در دوره پنجم نمره قبولی نمی گیرد/ کلانشهر اراک در پروژه های عمرانی به شدت عقب است

, شورای شهر اراک در دوره پنجم نمره قبولی نمی گیرد/ کلانشهر اراک در پروژه های عمرانی به شدت عقب است, شورای شهر اراک در دوره پنجم نمره قبولی نمی گیرد/ کلانشهر اراک در پروژه های عمرانی به شدت عقب است,

میثم شایان پور کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با دیارآفتاب اشاره به اینکه شورای شهر اراک در دوره پنجم برآمده از دولت و مجلس دهم بود، گفت: می‌شود گفت اکثریت شورای شهر اراک از جریان اصلاح‌طلب بودند و در آخرین انتخابات شوراها اصلاح‌طلبان در اکثریت شهرهای کشور موفق به در دست گرفتن فرمان شورای شهر شدند ولی عملکرد آنها ثابت می‌کند که به دنبال کمک به شهر و بهبود خدمات شهری نیستند چون زنجیره‌وار می‌بینیم که شهرداران منتسب به این شوراها در بسیاری از شهرها و همچنین اراک ناموفق هستند و حواشی‌ای پیرامون آن‌ها مطرح است.

,

وی ادامه داد: شورای شهر اراک هم مانند شورای شهر تهران به دنبال این بودند که خیابان‌هایی را به نام بعضی افرادی که در انقلاب جایگاهی نداشتند نام‌گذاری  و چهره‌های نهضت آزادی را برجسته کنند و معمولاً هم در بحث انتخاب شهردار به دنبال افراد مسئله‌دار رفتند نه افراد باصداقت و باصلابت که به همین خاطر شهردارانی که انتخاب کردند یکی پس از دیگری با حاشیه همراه بودند.

,

شایان پور افزود: در مجموع شورای شهر اراک در دوره پنجم شورای موفقی نیست چون این شورا بر اساس منافع حزبی و گروهی که بحث حفظ و کنترل قدرت است شکل‌گرفته بود و اختلافاتی که مطرح می‌شود بر همین مبنا است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اگر بخواهیم به عملکرد شورای شهر اراک نمره بدهیم نمره قبولی نخواهد گرفت چون به‌هرحال در حوزه مدیریت شهری، انتخاب شهرداران و سرپرستان مختلف با تصمیمات حزبی و متناقض موفق عمل نکرده است.

,

وی با اشاره به اینکه امروز در شهرداری اراک با تراکم نیرو مواجه هستیم اظهار داشت: قریب صد نفر از جریان اصلاح‌طلبی با روابطی وارد شهرداری اراک شده‌اند با توجه به اینکه شهرداری نمی‌تواند حتی بودجه‌های مصوب را محقق کند اما می‌بینیم برخی از اعضای شورای شهر این افراد را در راستای منفعت‌طلبی وارد شهرداری کرده‌اند.

,

شایان پور در ادامه تصریح کرد: این شورا و مجموعه ی شهرداری اراک موفق نبود و کار قابل‌توجهی انجام نداد و به‌عنوان‌مثال نتوانستند حتی پل‌هایی که در دوره‌های قبلی آغازشده بود و نیمه‌کاره بود تکمیل کنند هرچند که بسیاری از این پروژه‌های بزرگ با فعالیت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا پیش می رفت اما شیطنت‌هایی در این زمینه صورت گرفت و موانع کار برطرف نشد و این پروژه‌ها طولانی شد که البته  مربوط به‌قرار گاه نبود و امروز اگر پروژه هایی در این زمینه به بهره برداری می رسد هنوز شهرداری اراک امکان اینکه بدهی آن را به قرارگاه بپردازد ندارد و این‌ها کار قرارگاه است و جزو کارنامه‌ی شورای شهر و شهرداری نیست.

,

وی با تأکید بر اینکه در شهر اراک به‌عنوان‌مثال در مباحث عمرانی از شهر قم به‌شدت عقب هستیم گفت: پروژه‌های عمرانی بزرگ در اراک صورت نگرفته است و مثلاً طرحی مانند طرح ۵۵ متری هنوز هم سرنوشت نامشخصی دارد و مردم بلاتکلیف هستند و یا اینکه  قرار بود خیابانی از قنات به ۴۵ متری سیدالشهدا کشیده شود که حدود ۲۰۰ متر است اما چندین سال است که کار زمین‌مانده درصورتی‌که یکی از معابری است که اگر به انجام برسد بسیاری از مشکلات ترافیکی بخشی از شهر را حل خواهد کرد اما می‌بینیم شهرداری نتوانسته و اصلاً قدرت این کار را ندارد.

,

شایان پور در پایان خاطرنشان کرد: مشکلات شهری مشخص است و مردم از مسائلی همچون خدمات شهری، پخش آسفالت معابر شهری، معضلات مناطق حاشیه شهر و کمبود سرانه ی فضای سبز اراک نسبت جمعیت گلایه مند هستند.

,

حال باید دید سال آخر شورای شهر پنجم کلانشهر اراک با موضوع برکناری شهردار فعلی و انتخاب شهردار جدید تمام می شود و یا اینکه با کنار گذشتن اختلافات و بستن کمر همت برای توسعه و آبادانی کلانشهر اراک تلاش می کنند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه