اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

قیمت گذاری خودرو همچنان در بلاتکلیفی/ خودرو دوباره پر کشید

قیمت گذاری خودرو همچنان در بلاتکلیفی/ خودرو دوباره پر کشید
رئیس شورای رقابت با اعلام اینکه خودروسازان هر سه ماه یکبار می توانند با تغییر نرخ تورم درخواست تجدیدنظر در قیمت ها را داشته باشند،گفت: البته این موضوع باید با تأیید ستاد تنظیم بازار هم برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طی روزهای گذشته دوباره بازار خودرو روند صعودی به خود گرفته است و میان قیمت های بازار و قیمت کارخانه خودروهای داخلی اختلاف قیمت افزایش داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در همین راستا مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صمت اعلام کرده بود که باید قیمت گذاری جدید بر اساس تورم خرداد ماه صورت بگیرد.

,

پیش از این و بعد از قیمت گذاری خودروها در اوایل سال جاری، قرار شده بود که دیگر 5 درصد حاشیه بازار به عنوان قیمت لحاظ نشود و قیمت گذاری کاملا به شکل دستوری از سوی وزارت صمت و با توجه به تورم هر سه ماه صورت بگیرد بر همین اساس آخرین قیمت خودرو ها بر اساس تورم اسفند ماه لحاظ شده است.

,

در همین راستا رضا شیوا با اشاره به اینکه خودروسازان هر سه ماه یکبار می توانند با تغییر نرخ تورم درخواست تجدیدنظر در قیمت ها را داشته باشند، اظهار داشت: بر همین اساس خودروسازان درخواست خود را با استناد به هزینه های تولید به وزارت صمت ارسال می کنند و این وزارتخانه اقدام به دریافت نرخ تورم بخشی از بانک مرکزی می کند.

,

وی با بیان اینکه بعد از دریافت نرخ تورم بخشی از بانک مرکزی محاسبات انجام و اگر لازم به تغییرات قیمتی بود اعمال خواهد شد، افزود: البته این موضوع باید براساس دستورالعمل شورای رقابت و با تأیید ستاد تنظیم بازار صورت گیرد.

,

به نظر می رسد اگر قیمت گذاری هر چه سریعتر انجام نشود، آشفتگی به بازار خودرو باز خواهد گشت به ویژه که کانال ها و گروه های قیمت گذاری در شبکه های اجتماعی فعالیت خود را از سر گرفته و در حال قیمت گذاری بدون توجه به تورم موجود در کشور و توان معیشتی مردم هستند.

,

در همین راستا به نظر می رسد با توجه به رسیدن به اواسط تیرماه باید هر چه سریعتر تکلزیف قیمت خودرو برای سه ماهه دوم سال مشخص شود.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه