اخبار داغ

در آستانه روز مالیات:

شوخی مالیاتی با جیب مردم هرمزگان

شوخی مالیاتی با جیب مردم هرمزگان
بر اساس آنچه که مطالعات نشان می دهد مالیات هایی هستند که به صورت غیر مستقیم بر قیمت کالاها و خدمات اضافه شده و بر مصرف کننده نهایی تحمیل می گردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ ۱۶ تیر ماه در تقویم رسمی ایران به نام روز مالیات ثبت کرده اند، بر اساس آنچه که مطالعات نشان می دهد مالیات هایی هستند که به صورت غیر مستقیم بر قیمت کالاها و خدمات اضافه شده و بر مصرف کننده نهایی تحمیل می گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

۲۱ مهر ۱۳۹۸ امیدعلی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی با هیچ کس شوخی ندارد و نسبت به دریافت مالیات هر گونه اقدام قانونی لازم را اعمال خواهد کرد و امروز هر سه قوه آمادگی لازم برای دستیابی به هر چه بهتر پیاده شدن قوانین مالیاتی و رسیدگی به وضع فراریان مالیاتی را دارند.

,

دولت به‌عنوان متولی اصلی قدرت در یک کشور وظیفه تامین امنیت، تولید کالاهای عمومی، ایجاد ثبات و نظم در بازارها و. . را برعهده دارد، اما گویا قرار است فساد و فرار مالیاتی اختلاسگران را تر و خشک جامعه همه با هم پرداخت کنند، چراکه طبق گفته پارسا «اولویت سازمان امور مالیاتی به حداقل رساندن فساد و فرار مالیاتی است» که یکی از منابع مهم درآمدی دولت‌ها اخذ مالیات از مردم است.

,

مهدی؛ صاحب خواربار فروشی سطح شهر بندرعباس، در گفت و گو با هرمز اظهار کرد: افزایش قیمت اجناس به صورت روزانه است، از اول سال تا کنون برنج هندی معمولی با شیب تندی از قیمت ۸۰۰ هزار تومان به ۱۷۰ هزار تومان رسیده است.

,

وی ادامه افزود: برخی اجناس حتی دو یا سه برابر افزایش قیمت داشته اند، اواخر ماه رمضان تخم مرغ شانه ای ۱۵ هزار تومان بود که اکنون به ۳۰ هزار تومان نیز رسیده است.

,

این فروشنده مواد غذایی ادامه داد: ارز دولتی که دیگر وجود نداشته و علت گرانی را علتش را بالا رفتن دلار می دانند، مردم نیز قدرت خرید ندارند.

,

رضا؛ خوابار فروش دیگری تصریح کرد: در روزهای اخیر تمامی اجناس مخصوصا لبنیات ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

,

وی ادامه داد: مردم به گرانی عادت کرده اند، قیمت ها پرسیده و با لبخند تلخی مغازه را ترک می کنند، دیگر اعتراض نمی کنند و اعتقاد دارند کار از اصلاح گذشته است.

,

به علت گرانی، مغازه ام را بستم

, به علت گرانی، مغازه ام را بستم, به علت گرانی، مغازه ام را بستم,

علی برنج فروشی که به علت گرانی تغییر شغل داده است، در گفت و گو با هرمز اظهار کرد: برنج خارجی که ۶۰ هزار تومان می فروختیم اکنون ۲۲۰ تومان شده است.

,

این برنج فروش افزود: مردم اهالی قدرت خرید نداشتند اعتراض کردند و دیگر کیسه ای نمی توانستند خرید کنند به همین دلیل رو به خرید کیلویی آورده بودند من نیز مغازه را بستم.

,

مرتضی گفت: گرانی و افزایش قیمت در تمام اجناس تاثیر داشته است ۲۰ تا ۳۰ درصد خوراکی ها، شوینده ها، لوازم آرایشی و بهداشتی گران شده است، جنسی نیست که به شرکت یا تهران زنگ بزنیم و بگویند همان قیمت قبل است.

,

این فروشنده اضافه کرد: دلیل آن نیز ارز است که بر اساس پول خارج است، در کشورهای خارجی جنس گران شده ارزان می شود اما در ایران جنسی که گران شد دیگر به قیمت قبل برنمی گردد، طبق روال همیشگی جنس را گران می کنند و کاهش قیمت مجدد دیگرکاری دشوار است.

,

وی ادامه داد: مردم مجبور هسنند که خرید کنند، به دلیل کرونا در خانه مانده و شغل خود را از دست داده اند، اگر حقوق بگیر دولت نیز باشند با این گرانی و بدون افزایش دستمزد وسط ماه پولشان تمام می شود.

,

ولی الله که در شهرک پیامبر اعظم خواروبار فروشی دارد در گفت و گو با هرمز اظهار کرد: تمام اجناس از لبنیات، کنسرو، تن ماهی، نخود سبز افزایش قیمت داشته است حتی بستنی نیز گران شده است.

,

وی افزود: دلیل این همه گرانی را نمی دانم چیست، مردم نیز سکوت کرده اند و برایشان سلامتی مهم تر از گرانی است.

,

بر اساس ماده یک قانون مالیاتی کشور جمهوری اسلامی ایران مشمولین مالیات نیز به شرح زیر می باشد:

,

هر شخص حقیقی مقیم ایران نسبت به کلیه درآمد هایی که در ایران یا خارج از ایران تحصیل می نماید،کلیه مالکین اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی نسبت به اموال یا املاک خود واقع در ایران،هر شخص حقیقی ایرانی مقیم خارج از ایران نسبت به کلیه درآمد هایی که در ایران تحصیل می کند،هر شخص حقوقی ایرانی نسبت به کلیه درآمد هایی که در ایران یا خارج از ایران تحصیل می نماید،هر شخص غیر ایرانی (اعم از حقیقی یا حقوقی) نسبت به درآمد هایی که در ایران تحصیل می کند و همچنین نسبت به درآمد هایی بابت واگذاری امتیازات یا سایر حقوق خود یا دادن تعلیمات و کمک های فنی یا واگذاری فیلم های سینمایی (که به عنوان بها یا حق نمایش یا هر عنوان دیگر عاید آنها می گردد) از ایران تحصیل می کند.

,

بر اساس ماده دو و تبصره های آن، وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی، شهرداری ها ، دستگاه هایی که بودجه آن ها به وسیله دولت تأمین می شود، مشمول پرداخت های مربوط به قانون مالیات های مستقیم نمی باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه