اخبار داغ

مردم از مشکلات مراجعه به بیمارستان‌های خصوصی می‌گویند؛

شفاخانه‌های خصوصی؛ کمک به مردم یا خالی‌کردن جیب‌ها؟

شفاخانه‌های خصوصی؛ کمک به مردم یا خالی‌کردن جیب‌ها؟
با اینکه بیمارستان‌های خصوصی می‌توانند در بخش‌های صحت، مشکلات مردم را کاهش دهند، ولی مردم از هزینه‌های بالای آنها شکایت دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز؛ عوامل متعددی در انتخاب بیمارستان توسط بیماران تاثیر می گذارد که این عوامل می تواند از یک طرف کیفیت خدمات و از طرف دیگر عواملی چون هزینه های درمان، وضعیت اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی باشد.
 
از بین آمیزه عوامل شخصی، میل شخصی، از بین آمیزه عوامل کیفیت، ارتباط پزشک معالج با بیمار و حضور وی بر بالین ، از بین آمیزه عوامل اقتصادی، درآمد فرد و هزینه های بیمارستان ، از بین آمیزه عوامل بیرونی، دسترسی به پزشک معالج بعد از درمان بالاترین اثر را بر انتخاب بیماران داشتند.
 
بیمارستان پارسیان شهرکرد تنها بیمارستان بخش خصوصی در این شهر است که گویا سهام داران این بیمارستان پرسنل دانشگاه علوم پزشکی هستند.
 
برخی از بیماران گلایه داشتند که یکی از همین سهام داران بیماران را به بیمارستان پارسیان ارجاع می دهد و وقتی بیمار به آنجا رجوع می کند با هزینه های گزافی روبه رو می شود .

بیمارستان های خصوصی هزینه های بسیار بالایی از بیمار می گیرند
 
یکی از همین بیمارها در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز می گوید: مدتی پیش برای زایمان پیش دکترم رفتم و ایشان دستور بستری در بیمارستان پارسیان را داده است وقتی به ان جا رجوع کردم متوجه شدم این بیمارستان کاملا خصوصی و با هزینه های بسیار بالایی خدمات رسانی می کنند.
 
خبرنگار ما سری به بیمارستان پارسیان می زند و از نزدیک با تمام بیماران حاضر در بخش گفتگو می کند

به خاطر کرونا به بیمارستان خصوصی رجوع کردم
 

یکی از همین بیمارها در گفتگو با خبرنگار ما در پاسخ به این سوال که چرا بیمارستان پارسیان را برای درمان انتخاب کرده اید گفت: به خاطر شیوع بیماری کرونا اکثر بیمارستان های این استان شلوغ هستند و ما برای ترس از کرونا ترجیح دادیم که به این بیمارستان رجوع کنیم.
 
او ادامه می دهد: بیمارستان پارسیان خصوصی است و   هزینه های خیلی بالایی   را دریافت می کند اما ما هم چاره ای جز اینکه اینجا بیایم نداشتیم.
 
به گزارش جهانبین نیوز؛ با وصف اینکه شفاخانه های خصوصی می توانند دربخش های صحت، مشکلات مردم مارا کاهش دهند، ولی مردم از هزینه های بالای آنها شکایت دارند و ادعا می کنند که برخلاف اعلانات تلویزیونی شان، نه داکتران خارجی وجود دارد ونه وسایل پیشرفته!

خدمات دهی در بیمارستان خصوصی بهتر است
 
یکی دیگر از بیماران این بیمارستان گفت: در بیمارستان های خصوصی خدمات دهی بالاتری صورت می گیرد و ما ترجیح می دهیم پول بیشتری را هزینه کنیم اما خدمات خوبی را در بیمارستان بگیریم .
 
یکی از زنان باردار در این بیمارستان نیز به خبرنگار ما گفت: تنها مشکل این بیمارستان این است که بعد از زایمان زن و نوزاد را یک شب اضافه تر در بیمارستان نگه می دارند که هزینه بالاتری را دریافت کنند.
 
به گزارش جهانبین نیوز ؛ زمانی که به بیمارستان های خصوصی مراجعه شود، داکتران هربخش معاینات گوناگون مثل معاینه خون، ادرار و گرفتن عکس و... را توصیه کرده و در اخیر با به فروش رساندن  دارو های گران قیمت، مریض را مرخص می کنند!
 
یکی دیگر از بیماران می گوید: من نمیدانستم این بیمارستان خصوصی است فقط به خاطر خلوت بودن این بیمارستان نسبت به جاهای دیگر اینجا آمدم.
 
یکی از همراهان یک بیمار به خبرنگار ما گفت: مریض من یک عکس ام آر آی فوری  میخواست که اگر به بیمارستان های هاجر و کاشانی رجوع می کرد باید از یک ماه تا سه ماه صبر می کرد ،  به خاطر همین به بیمارستان خصوصی رجوع کردم که کارم زودتر پیش رود.
 
به گزارش جهانبین نیوز؛ اگر چه سهام داران بیمارستان پارسیان از پرسنل خود علوم پزشکی هستنداما پزشکان حق ندارند بیمار را به بیمارستان خصوصی ارجاع دهند باید حق انتخاب را به خود بیمار واگذار کنند .
 
مسئولان باید با نظارت بر روی کار بیمارستان ها و دولتی کردن تعرفه های دولتی و همچنین تشویق مردم به وسیله پایین آوردن هزینه های درمانی و حمایت از آنها کاری کنند تا طبق گفته های مقام معظم رهبری نرخ باروری در کشور افزایش پیدا کرده و جمعیت کشور را به سوی جمعیت جوان هدایت کرد.
 
نه اینکه با هزینه های بالا و در این شرایط بد اقتصادی جوانان را از فرزند آوری منصرف کنند .
 
انتهای پیام /

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   , جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
, بیمارستان های خصوصی هزینه های بسیار بالایی از بیمار می گیرند ,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
, به خاطر کرونا به بیمارستان خصوصی رجوع کردم
 
,
,
,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
, خدمات دهی در بیمارستان خصوصی بهتر است ,
,
,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه