اخبار داغ

علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد؛

ایمن سازی تا چه میزان جدی گرفته می‌شود؟

ایمن سازی تا چه میزان جدی گرفته می‌شود؟
حادثه هفته گذشته در کلینیک سینای تهران بار دیگر وضعیت نا ایمن مراکز مختلف را در کشور نمایان کرد و زنگ خطری بزرگ برای توجه ویژه به بحث ایمن‌سازی بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ هفته گذشته یک آتش‌سوزی در یک مرکز درمانی باعث شد دل بسیاری از ایرانیان با از دست دادن تعدادی از هم‌وطنان به درد آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

حادثه کلینیک سینای مهر و از دست دادن تعدادی انسان بار دیگر زنگ خطری بزرگ برای ایمن‌سازی ساختمان‌ها و مراکز مختلف در سطح کشور بود.

,

پس از حادثه پلاسکو که باعث از دست دادن و از بین رفتن جان و مال بسیاری از انسان‌ها شد، مسئله ایمن‌سازی ساختمان‌ها و مراکز عمومی مورد توجه قرار گرفت اما کم‌کم به فراموشی تبدیل شد.

,

حادثه هفته گذشته در کلینیک سینا مهر بار دیگر وضعیت نا ایمن مراکز مختلف را در کشور نمایان کرد و زنگ خطری بزرگ برای توجه ویژه به بحث ایمن‌سازی بود.

,

در راستای بهبود وضعیت ایمنی مراکز عمومی، ساختمان‌ها و مراکز مختلف در سطح کشور پس از حادثه پلاسکو اقداماتی انجام شد و در ملایر نیز به‌تبع از سراسر کشور اقداماتی برای ایمن‌سازی مراکز مهم شهر ازجمله بازار انجام شد.

,

حادثه کلینیک سینا تلنگری برای توجه به امر ایمن‌ سازی مراکز مختلف بود و با توجه به این حادثه خبرنگار ما در گفت‌وگو با سرپرست آتش‌نشانی ملایر وضعیت این امر را جویا شده است.

,

حسین روستایی سرپرست آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ملایر در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به وضعیت ایمنی مکان‌های عمومی و ساختمان‌ها و مراکز مختلف در ملایر اظهار کرد: عدم ایمنی مراکز و مکان‌های مختلف یکی از معضلات اساسی در اکثر شهرهای کشور است.

,

 تغییر کاربری یکی از عمده مشکلات ایمن سازی است

,  تغییر کاربری یکی از عمده مشکلات ایمن سازی است,  تغییر کاربری یکی از عمده مشکلات ایمن سازی است,

وی تغییر کاربری را یکی از عمده مشکلات در این بخش عنوان کرد و گفت: بسیاری از مکان‌ها در شهرهای مختلف تغییر کاربری دادند و چه بسیار مجتمع‌های مسکونی که آزمایشگاه، مطب پزشکان، دفاتر مختلف و… تبدیل شدند که این خود باعث مشکل می‌شود.

,

سرپرست آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ملایر گفت: در همین راستا آتش‌نشانی ملایر به‌صورت دوره‌ای بازدیدهایی از مراکز مختلف دارد و بررسی‌های لازم انجام و در صورت لزوم اخطارهایی داده می‌شود.

,

 اقدامات انجام شده در بازار ملایر کافی نیست

,  اقدامات انجام شده در بازار ملایر کافی نیست,  اقدامات انجام شده در بازار ملایر کافی نیست,

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در سطح بازار ملایر بیان کرد: در بازار ملایر در بحث ایمنی اقداماتی انجام شد اما کافی نبوده است و نیازمند همکاری بیشتر بازاریان در این بخش هستیم.

,

روستایی عنوان کرد: به‌زودی بازدیدهای دوره‌ای از بازار ملایر آغاز و وضعیت ایمنی در بخش‌های مختلف بررسی می‌شود.

,

سرپرست آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ملایر افزود: آتش‌نشانی در بخش آموزش و بازرسی فعالیت دارد و برای ایمن‌سازی نیازمند همراهی و همکاری اقشار مختلف هستیم.

,

وی تأکید کرد: مشاغل مختلف باید بحث ایمن‌سازی را جدی بگیرند چرا که در مواقع بحران اولین کسی که متضرر می‌شود خودشان هستند.

,

روستایی بیان کرد: سالیانه بازدیدهای مختلفی از مراکز تجاری، بازار، اصناف، مدارس، رستوران‌ها و مراکز تجاری انجام و تذکرات لازم در بحث ایمنی به آن‌ها داده می‌شود.

,

ایمنی بافت های قدیمی مورد توجه باشد

, ایمنی بافت های قدیمی مورد توجه باشد, ایمنی بافت های قدیمی مورد توجه باشد,

سرپرست آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ملایر بابیان اینکه اهرم فشار از طرف آتش‌نشانی در بحث ایمن‌سازی وجود ندارد، بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی در بحث ایمن‌سازی رشد بافت‌های قدیمی شهرها و تغییر کاربری آن‌ها است که در صورت وقوع حادثه با آسیب‌های زیادی همراه است.

,

وی با تأکید بر اینکه در مراکز تجمعی باید ایمن‌سازی و استانداردسازی انجام شود، عنوان کرد: هنگامی‌که نفرات در یک ساختمان بالا می‌رود، درب خروج و راه‌پله اضطراری از ضروریات است.

,

روستایی تصریح کرد: در وضعیت کنونی مشکلات و گرفتاری‌های فراوانی وجود دارد اما این مشکلات دلیل نمی‌شود که ایمنی رعایت نشود.

,

سرپرست آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ملایر با اشاره به حادثه هفته گذشته تهران بیان کرد: این حادثه بسیار دل‌خراش بود و تعداد زیادی از افراد تحصیل‌کرده که سرمایه انسانی بزرگ برای کشور بودند در یک حادثه از بین رفتند.

,

وی افزود: عدم استانداردسازی و تغییر کاربری در این حادثه نقشی مهم داشته و باید بیش ‌از پیش به بحث ایمن‌سازی توجه کرد چرا که پس از حادثه فقط می‌توان حسرت خورد.

,

 دود و خفگی عامل ۸۵ درصدی مرگ و میر در آتش سوزی ها است

,  دود و ,  دود و , خفگی , خفگی , عامل ۸۵ درصدی مرگ و میر در آتش سوزی ها است, عامل ۸۵ درصدی مرگ و میر در آتش سوزی ها است,

روستایی تأکید کرد: در آتش‌سوزی‌ها دود بسیار خطرناک‌تر از آتش است و بیشتر مرگ‌ومیرها براثر خفگی است.

,

سرپرست آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ملایر افزود: برداشت برخی افراد این است که در هنگام آتش‌سوزی افراد در اثر سوختگی از بین می‌رود اما این‌گونه نیست و دود و خفگی عامل مؤثر بیشتر مرگ‌ و میرها در هنگام حوادث است و بیش از ۸۵ درصد از افراد در هنگام آتش‌سوزی بر اساس خفگی و استنشاق گازهای منتشرشده فوت می‌کنند.

,

وی تأکید کرد: در ملایر هم عدم کاربری نامناسب در بسیاری از آتش‌سوزی‌ها باعث مشکل شده و باعث خسارت فراوان به مال و جان افراد شده است.

,

در ساخت پروژه‌ای جدید موارد ایمنی از الزامات است

, در ساخت پروژه‌ای جدید موارد ایمنی از الزامات است, در ساخت پروژه‌ای جدید موارد ایمنی از الزامات است,

روستایی با اشاره به قوانین ساخت ‌و ساز جدید تصریح کرد: در ساخت پروژه‌ای جدید موارد ایمنی از الزامات است و در صورت عدم رعایت موارد ایمنی پایان کار به این پروژه‌ها داده نمی‌شود.

,

سرپرست آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ملایر بیان کرد: نصب سیستم اعلام حریق، جعبه فایر و کپسول آتش‌نشانی از مهم‌ترین الزامات در پروژه‌های جدید است و شهرداری‌ها با این اقدام به سمت ایمن‌سازی ساختمان‌ها حرکت می‌کنند.

,

وی تأکید کرد: جای کار برای ایمنی بسیار وجود دارد و قبل از حادثه باید موارد ایمنی رعایت شود و هرچند در شهرستان اقداماتی صورت گرفته اما جای کار بسیار دارد.

,

به گزارش عصر همدان؛ تا زمانی که یک حادثه رخ ندهد، امر ایمنی مورد توجه جدی قرار نمی‌گیرد و حادثه کلینیک سینا مهر تلنگری جدید برای توجه به این امر بود.

,

در ابیات شاعر بزرگ کشورمان حضرت سعدی آمده است:

,

علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد/ دریغ سود ندارد چو رفت کار

,

از دست به روزگار سلامت سلاح جنگ بساز/ وگرنه سیل چو بگرفت، سد نشاید بست

,

نباید همواره منتظر ماند که حادثه‌ای در کشور رخ دهد سپس به فکر ایمن‌سازی بود و این مسئله به‌تنهایی شامل بخش آتش‌سوزی نمی‌شود و بحث ایمن‌سازی باید به‌صورت جدی موردتوجه جدی در تمام بخش ها قرار گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه