اخبار داغ

مدیر شبکه بهداشت و درمان درگز هشدار داد؛

آمار مبتلایان به کرونا در درگز سه رقمی شد/ احتمال بازگشت محدودیت های ابتدای سال

آمار مبتلایان به کرونا در درگز سه رقمی شد/ احتمال بازگشت محدودیت های ابتدای سال
سلیمی گفت: متاسفانه در درگز آمار بیماران مبتلا به کرونا مخصوصا بیماران سرپایی در حال افزایش و نزدیک شدن به عدد 100 است و اگر همشهریان پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند دوباره مجبور به بازگرداندن محدودیت های ابتدای سال هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا سلیمی، مدیر شبکه بهداشت و درمان درگز در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در شهرستان درگز اظهار کرد: همزمان با اعلام وضعیت هشدار در مرکز استان خراسان رضوی، شهرستانهای استان همچون درگز هم از وضعیت سفید خارج شدند و می توان گفت در حال حاضر هیچ شهری با وضعیت سفید نداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: متاسفانه در درگز آمار بیماران مبتلا به کرونا مخصوصا بیماران سرپایی در حال افزایش و نزدیک شدن به عدد 100 است؛ آمار قرنطینه خانگی هم رو به صعود بوده و هم اکنون این عدد در درگز دو رقمی است که نسبت به روزهای گذشته به طرز نگران کننده ای افزایش یافته.

,

مدیر شبکه بهداشت درگز ضمن انتقاد از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در تالارهای درگز گفت: طی بازدیدهای نوبه ای که از تالارهای درگز صورت گرفت، مشاهده کردیم که مردم به هیچ عنوان رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را انجام نمی دهند؛ در نتیجه تصمیم بر این شد که از تالار دارها تعهد کتبی رعایت 50 درصد ظرفیت و الزام به استفاده از ماسک اخذ شود.

,

سلیمی تاکید کرد: از روز گذشته با توجه به مصوبه دولت، استفاده از ماسک در تمام ادارات درگز اجباری شده و کارمندانی که این مساله را رعایت نکنند تذکر دریافت می کنند؛ همچنین ادارات حق پاسخگویی به مراجعه کنندگانی که از ماسک استفاده نمی کنند را ندارند.

,

وی در خصوص وضعیت مراکز تفریحی شهرستان توضیح داد: از نظر شبکه بهداشت باید تمام مراکز تفریحی و محل های تجمعات مردم تعطیل شوند؛ از شهروندان هم عاجزانه تقاضا مندیم برای حفظ جان خود و اطرافیان، از حضور در مراکز تفریحی و پذیرش مهمان از سایر شهرها خودداری کنند.

,

مدیر شبکه بهداشت درگز تبیین کرد: افرادی که بیماری کرونا دارند اما شرایط قرنطینه را رعایت نمی کنند طبق قانون به 6 ماه تا 1 سال حبس محکوم می شوند؛ سیستم قضایی در این قضیه بسیار حساس بوده و اگر شهروندی به هشدارهای بهداشتی توجه نکند حق گله گذاری را نخواهد داشت.

,

سلیمی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نگرانی ما برای فصل پاییز و زمستان است که اگر خدای نکرده آنفلوآنزا و کرونا با هم گریبانگیر مردم شوند، باید منتظر یک فاجعه باشیم؛ لذا اگر همشهریان از الان پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند دوباره مجبور به بازگرداندن محدودیت های ابتدای سال هستیم تا از شیوع این بیماری منحوس جلوگیری کرده و شاهد بروز فاجعه در فصل پاییز و زمستان نباشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه