اخبار داغ

معاون صنایع دستی چهارمحال و بختیاری خبرداد؛

اجرای موفق طرح تولید گلیم در چهارمحال و بختیاری

اجرای موفق طرح تولید گلیم در چهارمحال و بختیاری
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری از اجرای موفق و مطلوب طرح تولید گلیم در دهستان اوره و بارز شهرستان لردگان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز، مهرداد رئیسی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ارتقا سطح کیفی وضعیت معیشتی خانواده ها، توسعه رونق اقتصادی، اشتغال خانگی و همچنین رونق اقتصادی از جمله اهداف این طرح بوده است.

وی افزود: دهستان بارز  و اوره ظزفیت های لازم در خصوص آموزش و همچنین  تولید صنایع دستی چهارمحال و بختیاری را دارند .

رئیسی با اشاره به رفع نقص‌های موجود در تولید این صنعت هنر،  یادآور شد: با بازدید های میدانی از کارگاه‌های خانگی تولید گلیم این روستاها طرح های مورد نظر به منظور ارتقای کیفی محصولات به هنرمندان و تولیدکنندگان ارائه داده شد.

عارف رئیسی مدیرعامل اتحادیه تعاونی صنایع دستی چهارمحال و بختیاری از  آموزش گلیم‌بافی 55 نفر از بانوان دو روستای چالدراز اوره و دهنو بارز به صورت رایگان خبر داد.

وی با تصمین خریداری تمامی تولیدات گلیم این افراد  از سوی این اتحادیه، تصریح کرد: از افراد آموزش دیده می‌توانند سالانه حداقل 10 متر مربع گلیم تولید و در بازارها داخلی و خارجی عرضه کنند.

رئیسی از آموزش رایگان این اتحادیه در سال‌جاری  برای ر 200 نفر از بانوان پنج روستای دیگر در دهستان اوره و بارز را در سال جاری خبر داد.
 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ز  , جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه