اخبار داغ

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری خبر داد؛

آبرسانی سیار به مناطق عشایری فاقد آبشخور

آبرسانی سیار به مناطق عشایری فاقد آبشخور
علی اصغر ایزدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری از آبرسانی سیار به مناطق عشایری فاقد آبشخور و تعمیر و مرمت آبشخور دام در منطقه عشایری چغاخور خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ علی اصغر ایزدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری  در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهارکرد : در راستای تدابیر مقام معظم رهبری و اجرایی نمودن منویات ایشان در خصوص رزمایش مواسات و خدمت مومنانه و رفع مشکلات جامعه هدف و پیگیری مطالبات عشایر عزیز این ناحیه با برنامه ریزی و دعوت از مدیران استانی مرتبط با جامعه عشایری و فرمانداران محترم شهرستانی به صورت میدانی و با حضور در محل استقرار عشایر و دیدار چهره به چهره با نمایندگان و طوایف عشایری نسبت به رفع مشکلات و ثبت درخواست های آنان اقدام نموده است.

وی گفت: در اولین مرحله با حضور در منطقه چغاخور و دیدار با عشایر عزیز این منطقه و با حضور مدیرکل محترم امور عشایر، مدیرکل محترم منابع طبیعی ، فرماندار محترم شهرستان بروجن، بخشدار مرکزی، دهیاران مسئولین منابع طبیعی و امور عشایری شهرستان و مسئولین محلی، اعضای شورای اسلامی مشکلات جامعه عشایری منطقه به صورت میدانی بررسی و پیگیری گردید.

ایزدی تاکید کرد: به حول و قوه الهی این جلسات باعث دلگرمی عشایر و علاقه مندی بیشتر آنان به بسیج و سپاه و در کل به نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمت مومنانه می گردد.

وی با اشاره به مصوبات و اقدامات صورت گرفته در این خصوص تصریح کرد: بیان مشکلات از زبان عشایر و درخواست مساعدت و پاسخگویی مسئولین مربوطه در محل از جمله مهمترین دستاورد این جلسات می باشد.

 ایزدی  از تعمیر و مرمت 5 آبشخور در منطقه چغاخور که از سنوات گذشته تاکنون در خصوص آن هیچ اقدامی صورت نگرفته بود خبر داد و گفت: آبرسانی سیار به مناطق عشایری منطقه که به دلیل خشکسالی فاقد آبشخور می باشند از جمله مصوبات این جلسه بود.

 وی  دو برابر شدن سهمیه آرد با قول مساعد فرماندار محترم شهرستان و پیگیری از طریق تعاونی عشایری منطقه، آبرسانی به مناطقی  که آبشخور  احشام  به علت خشکسالی فاقد آب می باشند با تانکر آب توسط امور عشایر،تامین پنل باتوجه به نیاز شدید عشایر به پنل های آفتابی توسط اداره کل امور عشایر با مشارکت مردم 85درصدی از طرف دولت 15درصد از طرف متقاضی، در دستور کار قرار گرفتن موضوع آب عشایر سلطان آباد منطقه عشایری چغاخور را از دیگر مصوبات این نشست عنوان کرد.

 ایزدی خاطر نشان کرد : قرار شد اختلافات منابع طبیعی و محیط زیست در کیمسیون ماده 10تنسیق تعیین  تکلیف شود و اداره کل منابع طبیعی استان نسبت به صدور مجوز و پروانه چرا برای دام عشایر که دارای دام هستند و درحال حاضر فاقد پروانه می باشند بررسی و تعیین تکلیف  نماید و پروانه برای عشایر واقعی صادر و سایر پروانه های قبلی که الان نه دام دارند و نه عشایر هستند باطل گردد.

وی بیان داشت : با عنایت سردار فرماندهی محترم سپاه استان این ناحیه در نظر دارد برنامه مذکور را در تمامی مناطق عشایری استان اجرا نماید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ر جهانبین نیوز ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه