اخبار داغ

دبیر اجرایی شبکه جوانان رضوی استان:

۲۰ هزار بسته تبرکی همزمان با دهه کرامت در قزوین توزیع شد

۲۰ هزار بسته تبرکی همزمان با دهه کرامت در قزوین توزیع شد
میلاد جباری، دبیر اجرایی شبکه جوانان رضوی استان قزوین گفت: امسال در ایام دهه کرامت ۲۰ هزار بسته تبرکی در سطح استان توزیع شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میلاد جباری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به برگزاری جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در سطح استان اظهار کرد: جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید پیام‌آور عشق و محبت اهل بیت(ع) و ایجاد مهر و عطوفت در قلب‌های مومنان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: امسال این جشن‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا در داخل کشور محدود شد و با عنایت امام رضا(ع) این رویداد فرهنگی با حضور۵۰ کاروان، همزمان در سراسر کشور و در ۳۰ استان برگزار شد‌.

,

دبیر اجرایی شبکه جوانان رضوی استان قزوین تصریح کرد: جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در این سال‌ها سنگ بنای مفهوم و حقیقتی به نام زیارت از راه دور و اتصال قلوب دلدادگان و عاشقان حضرت رضا(ع) به امام را از فرسنگ‌ها دورتر از مرقد شریف حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام نهادینه کرده است.

,

وی عنوان کرد: امروز محوری‌ترین رسالت کاروان‌های زیر سایه خورشید حضور در دورترین نقاط از مراکز استان‌ها و روستاهای صعب العبوری که مردم آن مناطق امکان سفر به مشهد و زیارت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را ندارند، است.

,

"زیر سایه خورشید" بزرگ‌ترین فعالیت فرهنگی مردمی در کشور 

, "زیر سایه خورشید" بزرگ‌ترین فعالیت فرهنگی مردمی در کشور ,

جباری تصریح کرد: یکی از شاخصه‌های جشن‌های زیر سایه خورشید، حضور در مناطق مختلف با شکل‌گیری همبستگی اجتماعی قومیت‌های مختلف است و زیر سایه خورشید، بزرگ‌ترین فعالیت فرهنگی مردمی در کشور است که امسال به لطف حضرت به ایستگاه سیزدهمین سال از فعالیت خود رسید.

,

وی بیان کرد: اما امسال با توجه به شرایط بیماری منحوس کرونا برنامه‌های محوری شامل فصل مهربانی، جاری زندگی، حبیبان الهی، کاروان عشق، انیس مهربان، به‌رسم ادب و آرام جان، محوری‌ترین برنامه دهه کرامت بود.

,

این مقام مسئول گفت: امسال با عنایت خاصه حضرت در برنامه‌ها، افزایش ۱۰۰ درصدی همکاری و مشارکت دستگاه‌های دولتی و مردمی استان را شاهد بودیم که توسط شبکه جوانان رضوی استان قزوین برگزار شد‌.

,

اجرای ۱۳۰ عنوان برنامه فرهنگی در سطح استان قزوین

, اجرای ۱۳۰ عنوان برنامه فرهنگی در سطح استان قزوین,

وی عنوان کرد: برگزاری جشن بزرگ چهار هزار نفری دختران نورا همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) و جشن ولادت شمس الشموس همزمان با شب ولادت امام رضا(ع) با توجه به شرایط بیماری کرونا در کشور کنسل شد.

,

جباری با اشاره به اجرای ۱۳۰ عنوان برنامه فرهنگی در سطح استان قزوین گفت: حضور در ۲۰ روستای مناطق محروم استان، برگزاری ۱۹ جشن مردمی، دیدار با ۲۵ خانواده شهید و جانباز، حضور در ۴ شرکت تولیدی، تجلیل و دیدار از ۱۰ پرستار جهادگر سلامت در ایام بیماری منحوس کرونا از جمله این برنامه‌هاست.

,

وی ادامه داد: تجلیل از گروه‌های جهادی سلامت، دیدار با ۱۱ خانواده تشکل رضوی، حضور در ۳ بیمارستان، دیدار با مسئولین و ائمه جمعه، مرکز آموزشی پادگان شهدای جوادنیا و دیدار با اصحاب رسانه، دیدار پاکبانان، حضور در امامزادگان، دیدار با خانواده خادمیاران که در ایام کرونا مرحوم شدند، طلاب و حوزه علمیه، طی ۱۰ روز با حضور خادمین و پرچم بارگاه منور رضوی عملیاتی شد.

,

جباری تصریح کرد: امسال در ایام دهه کرامت توزیع ۲۰ هزار بسته تبرکی شامل نبات، نمک، گلاب، حرز، عطر حرم، بسته ویژه، بج سینه، کتابچه انجام شده است‌.

,

دبیر اجرایی شبکه جوانان رضوی استان قزوین گفت: برگزاری پویش‌های مردمی اعم از عکس با حرم، عقد زوجین، پیوند فیروزه‌ای، طنین صلوات خاصه ۸ صبح در ادارات استان، قرائت زیارت امین الله بصورت سراسری در شب ولادت، توزیع نمک متبرک رضوی در ۸۸۸ نانوایی در سطح استان از اقدامات مردمی بوده است.

,

وی در پایان عنوان کرد: اقدامات ویژه که به یمن ورود کاروان رضوی در استان صورت گرفت شامل اجرای ۳ روز مرخصی برای سربازان مرکز آموزش شهدای جوادنیا، تخصیص سرامیک برای ۱۲ واحد مسکونی ویژه محرومین در شهرستان بوئین زهرا به همت شرکت آپادانا سرام، بازسازی و آسفالت روستای حاجی عرب به ۱۰ کیلومتر به همت فرماندار و امام جمعه شهرستان، اهدای ۸ کمک هزینه مشهد، ارائه خدمات پزشکی و مشاوره‌ای و ذبح ۳ راس قربانی بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه