اخبار داغ

دادستان خلیل آباد خبر داد؛

دستگیری و حبس در انتظار برگزارکنندگان مجالس عروسی

دستگیری و حبس در انتظار برگزارکنندگان مجالس عروسی
سلطانی با بیان اینکه بر اساس قانون انجام هر اقدامی که طبق تشخیص شبکه بهداشت، تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب شود، تا یک سال حبس دارد، گفت: با توجه به شیوع کرونا، در حال حاضر هر گونه مجالس عروسی و... خارج از ضوابط اعلامی جرم محسوب می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید سلطانی، دادستان خلیل آباد در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، در حال حاضر برگزاری هرگونه مجالس عروسی و... خارج از ضوابط اعلامی از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان، جرم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه طبق اعلام شبکه بهداشت وضعیت شهرستان به لحاظ شیوع کرونا نامناسب بوده و ریسک سرایت بیماری در تجمعات بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: به همین منظور هرگونه برگزاری مراسمات عروسی، ترحیم و... خارج از ضوابط و در منازل، تکایا و... تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می شود.

,

دادستان خلیل آباد با تاکید بر اینکه تا اطلاع ثانوی برگزاری هر گونه از مراسمات مزبور جرم محسوب شده و پیگرد قانونی در پی خواهد داشت، تصریح کرد: به موجب ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی ( تعزیرات ۱۳۷۵) انجام هر اقدامی که طبق تشخیص شبکه بهداشت، تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب شود و تا یک سال حبس دارد.

,

وی همچنین در ادامه اذعان کرد: دستور قضایی مربوطه به مامورین انتظامی ابلاغ شده تا قبل از برگزاری اینگونه مراسمات تذکرات لازم به افراد داده شود و در صورت عدم توجه و برگزاری نسبت به دستگیری و تشکیل پرونده نسبت به بانیان مراسمات اقدام کنند.

,

سلطانی با بیان اینکه در روزهای گذشته که در یکی از روستاهای بخش ششطراز علی رغم تذکر پلیس، مراسم برگزار شده بود، در خصوص خاطیان پرونده قضایی تشکیل و در حال رسیدگی است، عنوان کرد: از عموم شهروندان گرامی به جد درخواست می کنم به مانند گذشته همکاری لازم را داشته باشند تا پس از غلبه بر این بیماری خطرناک، همگی در جشن گرامیداشت سلامت گردهم بیاییم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه