اخبار داغ

فرماندار ریگان عنوان کرد؛

درگیری مستمر 150 روستای ریگان با وقوع ریزگرد و طوفان/ خالی شدن 15 روستا به دلیل شرایط اقلیمی

درگیری مستمر 150 روستای ریگان با وقوع ریزگرد و طوفان/ خالی شدن 15 روستا به دلیل شرایط اقلیمی
امین باقری گفت: روستا به صورت مستمر درگیر ریزگرد و طوفان هستند و این موضوع موجب شده است که زندگی عمومی و معیشتی مردم تحت تأثیر شرایط اقلیمی قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امین باقری در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه وجود ریزگردها و طوفان ها به دلیل تغییر شرایط آب و هوایی تأثیرات منفی بر معیشت و زندگی مردم شهرستان ریگان گذاشته است، گفت: 150روستا به صورت مستمر درگیر این مسئله هستند و این موضوع موجب شده است که زندگی عمومی و معیشتی مردم تحت تأثیر شرایط اقلیمی قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

فرماندار ریگان ادامه داد: در راستای مقابله با پدیده ریزگردها و تسهیل شن های روان، موضوع جنگل های دست کاشت اقدام بسیار خوبی است که در دستور کار قرار گرفته و در این عرصه پروژه هایی به مدت پنج سال برنامه ریزی شده است که متأسفانه به دلیل کمبود اعتبار روند مد نظر عملیاتی نشد.

,

وی بیان کرد: وقوع ریزگردها بر سلامتی، تنفس و مباحث معیشتی مردم در زمینه کشاورزی و باغات تأثیر گذاشته است؛ بنابراین تلاش ما بر این است تا اقدامات کوتاه مدتی را در زمینه تسهیل شن های روان با انجام مالچ پاشی انجام دهیم.

,

باقری با اشاره به اینکه اقدامات بلند مدتی مد نظر داریم تا بتوانیم این مسئله را در آینده مدیریت کنیم تا مشکلات کمتری برای مردم به وجود آید، عنوان کرد: شرایط آب و هوایی شهرستان، تأثیرات منفی بر زندگی مردم داشته که منجر به مهاجرت بسیاری از شهروندان شده است.

,

فرماندار ریگان افزود: پانزده روستا ظرف ده سال گذشته به دلیل طوفان خالی از سکنه شده و به مرکز شهرستان و یا شهرستان های همجوار مهاجرت کرده اند.

,

وی با تأکید بر اینکه میزان آلودگی در شهرستان برخی اوقات بیست برابر حد مجاز افزایش پیدا می کند، خاطر نشان کرد: این مسئله قطعا برای گروه های سنی حساس و افراد سن بالا تأثیرات منفی را به دنبال خواهد داشت که در این زمینه تلاش کرده ایم تا مراکز درمانی تأسیس کنیم و آموزش های لازم را در این راستا داده ایم تا شرایط بهتر شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه