اخبار داغ

مدیر اجرایی کانون فرهنگی زنان بلوچ سراوان:

عفاف و حجاب ضامن سلامت جامعه / بقا و دوام هر جامعه ای در دست زنان آنجاست

عفاف و حجاب ضامن سلامت جامعه / بقا و دوام هر جامعه ای در دست زنان آنجاست
بهناز امرا گفت: در عرصه حاضر عفاف و حجاب نه تنها از ارکان و عوامل اصلی پیشرفت و توسعه هر کشوری محسوب شده بلکه بقا و دوام هر جامعه ای در گرو عفاف و حجاب می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  بهناز امرا مدیر اجرایی کانون فرهنگی زنان بلوچ در گفت و گو با عصرهامون، بیان کرد: مسئله ی حجاب که یک دستور دینی است و از مسائل مهم جامعه به شمار می رود که  با بسیاری از مسائلی پیوند خورده، و  دارای ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

وی با اشاره به نقش حجاب در تنظیم ارتباط میان زن و مرد،افزود:حجاب به معنا پوشش بیرونی و عفاف به معنا پوشش درونی است که این دو عامل باعث سلامت جامعه می شوند و در صورت نبود این دوموجب به وجود آمدن مشکلات و اثرات مخرب زیادی درجامعه خواهد شد.

مدیر اجرایی کانون فرهنگی زنان بلوچ شهرستان سراوان در تکمیل مطلب فوق اضافه کرد: بنابراین رعایت و ترویج عفاف و حجاب در جامعه اسلامی یکی از دغدغه های امروز جامعه به شمار می رود که یکی از موضوعات حساس در جنگ نرم نیز همین موضوع است که از سوی مقام معظم رهبری و بسیاری از علما بارها مورد تأکید قرار گرفته است.

امرا گفت: امروزه مشاهده‌ی بی‌حجابی و بدحجابی در میان برخی جوانان و نوجوانان هستیم که که برای جامعه زنگ خطری به شمار می رود لذا می طلبد صاحب‌نظران و مصلحت‌اندیشان عزم خود را جزم کرده و تمام تدابیر خویش را در جهت مبارزه با این پدیده‌ی شوم که غرب تمام توان خود را برای رواج بی بندوباری گذاشته است، بکار گیرند.

وی با بیان اینکه عوامل متعددی ریشه‌ در ترویج بدحجابی و یا بی حجابی در تار و پود جامعه نقش دارند، خاطر نشان کرد: استعمار و استثمارگران اولین قدمی که برای تسلط بر کشور‌های اسلامی مستقل برمی دارند استفاده از هجوم فرهنگی برای نابودی فرهنگ آن‌ها است؛ زیرا تنها چیزی که ملل مسلمان را از استعمارگران غربی ممتاز می‌کند، فرهنگ است.

مدیر اجرایی کانون فرهنگی زنان بلوچ شهرستان سراوان ادامه داد: از آنجایی که کرامت انسانی زن در سایه و عفاف و اوست  از دیدگاه اسلام دارای شخصیتی شایسته و موقعیتی الهی است که می تواند در سایه داشتن حجاب و عفاف مدارج کمال را طی کرده و به بالاترین مراتب عالی انسانی برسد.

امرا با بیان اینکه مسئله حجاب و عفاف در دین یهود و مسیحیت با تأکید آمده است که ازجمله این تأکید، استفاده از چادر و برقع به عنوان ارکان اخلاقی یهود و مسیحیت در نام برد، اذعان کرد: فرهنگ پوشش و حجاب ازجمله فرهنگ هایی است که در تمام جوامع بشری از گذشته های دور و تاکنون بنا به اعتقادات دینی و آداب و رسوم اجتماعی مردمان به اشکال مختلف وجود داشته و دارد و در فرهنگ اسلامی مسئله حجاب که از نشانه های عفت و حیا قلمداد می شود و جزء مهم ترین موضوعات مرتبط با سیر و سلوک مسلمانان خصوصا زنان می باشد.

وی در پایان تصریح کرد:  لازم به ذکر است در عرصه حاضر عفاف و حجاب نه تنها از ارکان و عوامل اصلی پیشرفت و توسعه هر کشوری محسوب شده بلکه بقا و دوام هر جامعه ای در گرو عفاف و حجاب می باشد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه