اخبار داغ

15 سال انتظار برای افتتاح یک پروژه؛

افتتاح جاده دشتک - فارسان در پیچ و خم وعده‌ها

افتتاح جاده دشتک - فارسان در پیچ و خم وعده‌ها
15 سال است که از کلنگ زنی پروژه جاده دشتک-فارسان می‌گذرد و هنوز بازگشایی نشده، پروژه‌ای که قرار بود در مدت 10 سال تکمیل و بازگشایی شود ولی 5 سال از تاریخ مقرر آن گذشته، ما که همچنان چشم به باز شدن این جاده دوخته‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز، جاده دشتک به فارسان یکی از این محورهای پررفت‌وآمد استان چهارمحال و بختیاری  است که سومین جاده مواصلاتی این استان به خوزستان محسوب می‌شود.

چند سالی است که این مسئله دغدغه مسئولان استان شده و برای رسیدگی به وضعیت این جاده و برطرف کردن مشکلات آن اقدامات زیادی انجام‌شده است.

فارسان و دشتک در نقشه به‌طور مستقیم 15 کیلومتر فاصله‌دارند اما مسافران و ساکنان این شهرها به دلیل مسیر کوهستانی و صعب‌العبور باید مسافت بیشتری را طی کنند تا به مقصد برسند. پروژه جاده دشتک-فارسان از سال 84 آغازشده اما هنوز خبری از راه‌اندازی کامل این جاده نیست.

کلنگ احداث جاده دشتک-فارسان در سال 84 زده شد و انتظار می‌رفت با توجه به اینکه کل مسیر این جاده کوهستانی و ۹۰ درصد سنگلاخی است، عملیات کمی طول بکشد؛ اما این زمان به ساری بیشتر از حد پیش‌بینی‌شده بود چراکه در سال 89 فرماندار فارسان اعلام کرد 7 کیلومتر از این مسیر کامل شده، 5 کیلومتر در حال بازگشایی و 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
 
جعفری فرماندار سابق شهرستان فارسان در یکی از مصاحبههای خود گفته بود: پیش‌بینی می‌شود قطعه اول تا پایان آذر امسال و قطعه دوم تا پایان آذر سال 90 افتتاح ‌شود و به‌طورکلی جاده فارسان- دشتک به خوزستان در چهار سال آینده به بهره‌برداری برسد.

به گزارش جهانبین نیوز؛ درست یک سال بعد و زمانی که قطعه دوم جاده باید به بهره‌برداری می‌رسید، معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری از پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی پروژه محور ارتباطی دشتک- فارسان خبر داد و گفت: تونل این محور ارتباطی نیز ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
 
به گفته معاون عمرانی استاندار وقت چهارمحال و بختیاری، محمود عیدی با بهره‌برداری از محور ارتباطی فارسان-دشتک، مسیر شهرکرد به خوزستان ۴۰ کیلومتر کوتاه شده و این پروژه تا سال ۱۳۹۴ تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برای 31 کیلومتر طرح ملی جاده فارسان به دشتک 70 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای ادامه اجرای این طرح حدود 35 میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است.
 
حسینعلی مقصودی، مدیرکل راه‌ و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در سفر به شهرستان فارسان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ گفت: توفیقی حاصل شد که به همراه نماینده محترم حوزه انتخاباتی اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار بازدیدی از تعدادی از پروژه‌های شهرستان فارسان داشته باشیم ازجمله پروژه ملی جاده فارسان دشتک به سمت خوزستان که بازدید از قسمت ورودی تونل شهرستان فارسان داشته باشیم.

وی اظهار داشت: در این پروژه دو پیمانکار فعال مشغول فعالیت هستند که اکنون در قسمت ورودی شهرستان فارسان بحث خاک‌برداری و دیگر لاینینگ و بتن‌ریزی داخل تونل است که 250 متر از آن انجام‌شده و طی صحبتی که با پیمانکار داشتیم مقرر گردید که این کار با شدت و جدیت کار دنبال شود.

وی تصریح کرد: بر اساس زمان‌بندی که اعلام‌شده امیدواریم بتوانیم تا سال آینده تردد ایمنی در این جاده داشته باشیم این پروژه مبلغ اعتباری که در سال جاری داشت 26 میلیارد تومان بود که 50 درصد آن تخصیص داده‌شده است.

مقصودی اشاره کرد: با توجه به اینکه پروژه در کوهستان است 20 میلیارد برای ورودی شهرستان فارسان و 40 میلیارد برای خروجی دشتک و 15 میلیارد برای بحث روسازی تونل نیاز هست جهت تکمیل و با توجه به اینکه این پروژه در سال 84 کلید خورده و در سال 87 ملی شده و در سالهای اولیه با اعتبار بسیار کم شروع پروژه بوده امیدواریم با جذب اعتباری که در یکی دو سال اخیر داشته‌ایم پروژه هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

به گزارش جهانبین نیوز؛ برای پروژه جاده دشتک فارسان تا کنون 400 میلیارد هزینه شده است و برای بهره برداری از این پروژه  100 میلیارد بودجه نیاز دارد تا به بهره برداری کامل برسد و در اختیار مردم قرار گیرد .

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه