اخبار داغ

کارشناس اقتصادی:

بازار سرمایه نیازمند ورود شرکت‌های جدید است/ متکی‌بودن اقتصاد ایران به بانک

بازار سرمایه نیازمند ورود شرکت‌های جدید است/ متکی‌بودن اقتصاد ایران به بانک
محمد جلیلی، کارشناس مسائل اقتصادی گفت: بازار سرمایه نیازمند ورود شرکت‌ها و بنگاه‌های جدید برای ارتقای بیشتر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد جلیلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا؛ اظهار داشت: در حال حاضر بازار سرمایه گنجایش لازم را برای ارتقا داشته و ظرفیت‌های سخت افزاری لازم را داراست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,
وی با بیان اینکه بازار سرمایه در اقتصاد ایران نقش کمرنگی داشته و هنوز به میزان لازم گسترش نیافته است، افزود: در حال حاضر بورس 10 درصد اقتصاد ایران را تشکیل می‌دهد و همچون کوهنوردی که تا به بالای قله نرسد امکان سقوط ندارد، راه بسیار درازی را در پیش رو دارد.
,
 
,
این استاد دانشگاه بیان داشت: هنوز شیب فعالیت در بازار سرمایه تند نشده است و در اول راه اقتصاد قرار دارد که باید منتظر روزهای ارتقا در این بازار بود.
,
 
,
کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه هنوز بورس در اقتصاد ایران سهم بالای 50 درصدی ندارد که از سقوط آن بترسیم، ادامه داد: اقتصاد ایران متکی به بانکداری بوده و بازار سرمایه جایگاه اصلی خود را در اقتصاد پیدا نکرده است.
,
 
,
جلیلی با اشاره به زیرساخت‌های فراهم شده در بازار سرمایه، گفت: امکانات فنی و دانش بازار سرمایه در کشور ما گسترش یافته و زیرساخت‌های قوی فراهم شده است.
,
 
,
وی با بیان اینکه همخوانی تعداد شرکت‌های موجود در بورس با منابع مردم یکی دیگر از ضرورت‌های زیرساختی در بازار سرمایه است، بیان داشت: باید زمینه حضور شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی دارای ظرفیت برای ورود به بورس فراهم شود که خوشبختانه شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی خوبی در کشور فعالیت می‌کنند.
,
 
,
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: ضروری است با کار کارشناسی و به مرور از ظرفیت شرکت‌ها برای ورود به بورس استفاده شود چرا که ظرفیت بالقوه‌ای در این زمینه وجود دارد.
,
 
,
جلیلی تصریح کرد: اقتصاد کشور نیازمند توجه به بازار سرمایه بوده استقبال مردم نیز برای ورود به بورس نیز می‌تواند زمینه را برای ارتقای این بازار فراهم کند.
,
 
,
وی عرضه اولیه و ورود شرکت‌های جدید به بورس را موجب افزایش کارآیی این بازار عنوان کرد و گفت: برای ورود شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی باید فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه