اخبار داغ

استاندار خراسان شمالی:

۷ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری با چالش تامین تسهیلات ارزی روبرو شده است

۷ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری با چالش تامین تسهیلات ارزی روبرو شده است
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه از 11 هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه گذاری مصوب سفر دوم رییس جمهور به استان، تا به کنون هفت هزار میلیارد تومان آن آغاز و اجرا شده است، گفت: با این وجود، در حال حاضر این طرح ها با مشکل تامین تسهیلات ارزی مواجه شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی در جمع خبرنگاران درباره روند اجرای مصوبات سرمایه گذاری سفر دوم رییس جمهور به استان اظهار کرد: یک سرمایه گذار حرفه ای که یک تیم قوی دارد به طور قطع برای آغاز و انجام طرح های سرمایه گذاری کمک می کند تا اجرای طرح راه اندازی و تکمیل شود و این در حالی است که خراسان شمالی تقریبا در این زمینه دچار مشکل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصر اترک,

شجاعی تصریح کرد: با ارزیابی روند آغاز و انجام طرح های سرمایه گذاری مصوب سفر دوم رییس جمهور به استان در تیر ماه سال 97، مشخص شد که تعدادی از این طرح های مصوب از سوی خود سرمایه گذاران پیگیری نشده اند تا اجرای آغاز شوند.

,

وی ضعف زیرساخت های استان همچنین ضعف گردش مالی در استان را علت اصلی تردید سرمایه گذاران این طرح ها برای آغاز و انجام کار برشمرد و افزود: البته این مشکل تنها به خراسان شمالی معطوف نمی شود بلکه دیگر استان ها نیز با این مسئله مواجه هستند.

,

وی در ادامه عملکرد دستگاه های اجرایی متولی را نیز عامل دوم در عدم تحقق آغاز و اجرای تعدادی از طرح های سرمایه گذاری مصوب سفر دوم رییس جمهور به استان برشمرد و گفت: هنوز سیستمی مشخص تعیین نشده است که در هنگامی که دستگاه های اجرایی متولی طرح ها را به بانک ها معرفی می کنند تا تسهیلات دریافت کنند، این دستگاه ها دوباره طرح ها ارزیابی کنند تا مشکلات پیش روی سرمایه گذاران ارزیابی شوند و گره از کار آنان باز شود.

,

این مقام عالی دولت در استان همچنین مسئله قوانین و مقرارت بانکی، کارمزد تسهیلاتی 18 درصدی، بازار فروش گرفتار تحریم ها، ضعف در صادرات کالا و مشکلات بازار داخلی را از دیگر موانع پیش روی سرمایه گذاران طرح های سرمایه گذاری مصوب سفر دوم رییس جمهور به استان اعلام کرد.

,

در عین حال، وی با تاکید بر این نکته که کار با چنین شرایطی سخت تر شده است، افزود: با این وجود، معتقد هستند که با این شرایط سخت نیز می توان عملکرد بهتری داشت.

,

وی اعلام کرد: از 11 هزار میلیارد تومان اعتبارات تسهیلاتی مصوب سفر دو رییس جمهور به خراسان شمالی برای اختصاص به اجرای طرح های سرمایه گذاری تایید شده، از تیر ماه 97 تا به کنون هفت هزار میلیارد تومان از این سرمایه گذاری های مصوب در استان کلنگ زنی شده اند و طرح ها در حال انجام هستند.

,

با این وجود، استاندار خراسان شمالی خاطر نشان کرد: این طرح ها با مسئله تامین تسهیلات ارزی مواجه شده اند.

,

شجاعی صریح کرد: علاوه بر اینکه برای گره گشایی از این مسئله موضوع را به نمایندگان مردم استان در مجلس اطلاع داده ام همچنین با مدیر عامل صندوق توسعه ملی کشور نیز در این باره گفت و گو کرده و درخواست داشته ام که سهمیه اعتبارات تسهیلات ارزی استان را بپردازد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه