اخبار داغ

نایب رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع):

توهین سعودی‌ها به آیت‌الله سیستانی خیانت آشکار به اسلام و مذهب مقدس تشیع است

توهین سعودی‌ها به آیت‌الله سیستانی خیانت آشکار به اسلام و مذهب مقدس تشیع است
نایب رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) اقدام موهن و ناشایست روزنامه سعودی (الشرق الاوسط) در هتک حرمت مقام عالی مرجعیت شیعه در عراق حضرت آیت الله العظمی سید علی سیستانی را خیانت آشکار به اسلام ناب محمدی(ص) و مذهب مقدس تشیع عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نایب رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با صدور بیانیه‌ای اقدام موهن و ناشایست روزنامه سعودی (الشرق الاوسط) در هتک حرمت مقام عالی مرجعیت شیعه در عراق حضرت آیت الله العظمی سید علی سیستانی را خیانت آشکار به اسلام ناب محمدی(ص) و مذهب مقدس تشیع عنوان کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

دری نجف آبادی اظهار کرد: توهین مذبوحانه و هتک حرمت روزنامه سعودی به مقام عالی مرجعیت شیعه عراق در حقیقت توهین به مقدسات و بیانگر مذهب ستیزی آل سعود است.

,

وی ادامه داد: این اقدام روزنامه سعودی همچنین بیانگر تعمد نظام حاکمیت عربستان در ادامه طرح‌های مشکوک و کینه و دشمنی‌های نهفته آن علیه تمامی کسانی است که درصدد حفظ حاکمیت و وحدت ملی عراق هستند و اقشار و احزاب مختلف سیاسی این کشور باید نسبت به این توطئه آل سعود هوشیار باشند.

,

امام جمعه اراک بیان کرد: ملت عراق وجود مرجعیت را رمز اقتدار و محور وحدت و یکپارچگی کشور خود می‌داند و توهین به آیت‌الله سیستانی را نقض آشکار ارزش‌ها و آرمان‌ها و اهداف والای خود می‌داند و بدون شک این اقدام روزنامه آل سعود نه تنها تاثیری بر افکار و جریان‌های سیاسی ملت عراق نمی‌گذارد، بلکه مردم آگاه، زمان شناس، دشمن شناس و با بصیرت این کشور را در ادامه مسیر خود مستعدتر می‌کند.

,

دری نجف‌آبادی افزود: هتک حرمت و توهین به آیت‌الله سیستانی درحالی انجام شد که پیروزی و غلبه ملت عراق بر گروه تروریستی داعش که دست‌پرورده آمریکا و اسرائیل جنایتکار همراه با حمایت‌های مالی همین آل سعود بود، به برکت فتوای جهاد کفایی این مرجع عالی قدر انجام شد و اکنون ملت عراق شکرگزار این نعمت اللهی است و با تمام قوا از حریم مرجعیت دفاع می‌کند.

,

وی ادامه داد: آل سعود با دخالت مستقیم آمریکا و اسرائیل جنایتکار از سال های گذشته سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در راستای جدا کردن مرجعیت از اعتقادات و افکار عمومی ملت عراق و ایجاد دودستگی در میان شیعیان و ملت عراق انجام داده‌ است، اما ملت عراق با وحدت و یکپارچگی و وحدت شکل گرفته در نتیجه وجود مرجعیت و فرهنگ والای اهل بیت(ع) این توطئه دشمنان اسلام را خنثی می‌کند.

,

نایب رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: مرجعیت شیعه در عراق با سال‌ها مجاهدت و مبارزه علیه استعمار انگلیس و استکبار جهانی پایه‌های استقلال و آزادی این کشور را استحکام بخشیده و ملت رشید عراق را با مدیریتی حکیمانه از بحران‌ها عبور داده است، و امروز نیز ملت عراق با قدرت از آیت‌الله سیستانی به عنوان محور یکپارچگی خود دفاع می‌کند و قدمی از رسیدن به آرمان‌های والای خود عقب‌نشینی نمی‌کند.

,

وی یادآور شد: عراق سربلند، از انقلاب ۱۹۲۰ (ثوره العشرین) تا امروز یعنی بیش از یک قرن است که در برابر سلطه اجانب و استعمار ایستادگی کرده و در این راستا خون‌های بسیاری تقدیم کرده است و همچنان راه اهل بیت(ع) و شهدا را با قدرت ادامه خواهد داد.

,

امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: ملت ایران هرگونه هتک حرمت به مرجعیت دینی را که ارزش و جایگاه والای اسلام و مذهب تشیع را بشدت محکوم کرده و با تمام قدرت از حریم اسلام ناب محمدی(ص)، مذهب مقدس تشیع و اهل بیت(ع) صیانت می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه