اخبار داغ

برنامه فدراسیون کشتی برای برپایی اردوهای تیم ملی/ تمرینات گوش شکسته ها آغاز می شود؟

برنامه فدراسیون کشتی برای برپایی اردوهای تیم ملی/ تمرینات گوش شکسته ها آغاز می شود؟
فدراسیون کشتی تصمیم گرفته تا به صورت موردی و قطره چکانی اردوهای تیم ملی را با شرایط خاص برگزار کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از اواسط اسفند و با بالا گرفتن اپیدمی ویروس کرونا، تمامی رویدادها و برنامه ها و مسابقات ورزشی با دستور ستاد مبارزه با کرونا در ورزش لغو شدند. یکی از مهم‌ترین رشته‌هایی که با تعلیق اردویی و رقابتی مواجه شد، ورزش مدال‌ساز کشتی است. با توجه با فروکش کردن بحران کرونا وزارت ورزش و ستاد مبارزه با کرونا مجوز برگزاری مسابقات ورزشی در برخی از رشته های کمتر درگیر را در مناطق سفید صادر کرد اما رشته کشتی با توجه به درگیری مستقیم نفرات کماکان مجوز برپایی اردوها را کسب نکرده. آنچه با توجه به سال منتهی به المپیک نگرانی های فراوانی را برای جامعه کشتی بوجود آورد. چرا که کشتی سهم اصلی در سبد مدال آوری ورزش ایران در المپیک را داراست و تعطیلی ممتد اردوها قطعا در وضعیت آمادگی کشتی گیران تاثیر خواهد گذاشت.

, به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

با توجه به شرایط فوق فدراسیون کشتی تصمیم گرفته تا به صورت موردی و قطره چکانی اردوهای تیم ملی را با شرایط خاص برگزار کند تا کشتی گیران بیشتر از این از گردونه تمرینات بیرون نمانند.

,

 

,

مدیر تیم‌های کشتی آزاد: به‌دنبال برپایی اردوها هستیم

, مدیر تیم‌های کشتی آزاد: به‌دنبال برپایی اردوها هستیم, مدیر تیم‌های کشتی آزاد: به‌دنبال برپایی اردوها هستیم,

محسن کاوه پس از جلسه با کادرفنی تیم‌های ملی آزاد و فرنگی درمورد تقویم جدید فیلا مدعی شد که درصدد برپایی مجدد اردوهای آماده‌سازی ملی‌پوشان برای رقابت در آوردگاه مسابقات جهانی هستند. مدیر تیم‌های کشتی آزاد افزود: « با توجه تعطیلی باشگاه‌ها نکته قابل تامل این است که تمرینات کشتی‌گیران کم بوده‌ و ملی‌پوشان آزاد و فرنگی از فرم ایده‌آل خود فاصله دارند. با این اوصاف اگر بخواهیم نتایج آبرومندانه‌ای در رقابت‌های قهرمانی جهان به دست بیاوریم، باید اردوهای تیم‌ملی برگزار شوند. »  

, محسن کاوه پس از جلسه با کادرفنی تیم‌های ملی آزاد و فرنگی درمورد تقویم جدید فیلا مدعی شد که درصدد برپایی مجدد اردوهای آماده‌سازی ملی‌پوشان برای رقابت در آوردگاه مسابقات جهانی هستند. مدیر تیم‌های کشتی آزاد افزود: « , با توجه تعطیلی باشگاه‌ها نکته قابل تامل این است که تمرینات کشتی‌گیران کم بوده‌ و ملی‌پوشان آزاد و فرنگی از فرم ایده‌آل خود فاصله دارند. با این اوصاف اگر بخواهیم نتایج آبرومندانه‌ای در رقابت‌های قهرمانی جهان به دست بیاوریم، باید اردوهای تیم‌ملی برگزار شوند. »  ,

برپایی اردوهای کشتی‌گیران ایرانی با شرایط کرونایی موجود در کشور قطعاً خالی از استرس و نگرانی نخواهد بود و نیازمند تمهیدات ویژه و سخت‌گیرانه‌ای است؛ به‌خصوص آن‌که کشتی یکی از درگیرانه‌ترین و مستقیم‌ترین ورزش‌هاست و بیماری کرونا در این شرایط به‌سرعت انتقال پیدا می‌کند. اما مدیریت تیم‌های ملی کشتی برای مقابله با این معضل راهکاری را درنظر گرفته‌است، محسن کاوه درباره نحوه برگزاری اردوهای کشتی اذعان کرد: « احتمالا اردوها را با تعداد معدودی از کشتی‌گیران برگزار خواهیم کرد، چرا که شلوغی بیش از حد اردوها با شرایط فعلی هم‌خوانی ندارد و خارج از پروتکل‌های بهداشتی است. طبیعتا اگر اردوهای تیم‌ملی از سر گرفته شوند، موظف به اعمال و رعایت اصول بهداشتی در بالاترین حد ممکن خواهیم بود و در این خصوص مسئولیت سنگینی برعهده خواهیم داشت. »

, برپایی اردوهای کشتی‌گیران ایرانی با شرایط کرونایی موجود در کشور قطعاً خالی از استرس و نگرانی نخواهد بود و نیازمند تمهیدات ویژه و سخت‌گیرانه‌ای است؛ به‌خصوص آن‌که کشتی یکی از درگیرانه‌ترین و مستقیم‌ترین ورزش‌هاست و بیماری کرونا در این شرایط به‌سرعت انتقال پیدا می‌کند. اما مدیریت تیم‌های ملی کشتی برای مقابله با این معضل راهکاری را درنظر گرفته‌است، محسن کاوه درباره نحوه برگزاری اردوهای کشتی اذعان کرد: « , احتمالا اردوها را با تعداد معدودی از کشتی‌گیران برگزار خواهیم کرد، چرا که شلوغی بیش از حد اردوها با شرایط فعلی هم‌خوانی ندارد و خارج از پروتکل‌های بهداشتی است. طبیعتا اگر اردوهای تیم‌ملی از سر گرفته شوند، موظف به اعمال و رعایت اصول بهداشتی در بالاترین حد ممکن خواهیم بود و در این خصوص مسئولیت سنگینی برعهده خواهیم داشت. » ,

کاوه همچنین افزود: « با توجه به اینکه کشتی‌گیران به صورت پراکنده و در اماکن مختلف و پرخطر تمرین می‌کنند و از طرفی تمرینات سنگین کشتی هم باعث ضعیف شدن بدن این ورزشکاران می‌شود، در نتیجه در فضای خارج از اردو به شدت در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند و تمرینات متمرکز در یک مکان و با رعایت تمام اصول بهداشتی می‌تواند خطرات کمتری را متوجه ملی‌پوشان کند. »

, کاوه همچنین افزود: « با توجه به اینکه کشتی‌گیران به صورت پراکنده و در اماکن مختلف و پرخطر تمرین می‌کنند و از طرفی تمرینات سنگین کشتی هم باعث ضعیف شدن بدن این ورزشکاران می‌شود، در نتیجه در فضای خارج از اردو به شدت در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند و تمرینات متمرکز در یک مکان و با رعایت تمام اصول بهداشتی می‌تواند خطرات کمتری را متوجه ملی‌پوشان کند. »,

 از آن‌جایی که تاریخ دقیق برگزاری رقابت‌های جهانی کشتی به فدراسیون کشتی ایران ابلاغ شده و تیم‌های ملی ایران نیز موظف به شرکت در این مسابقات هستند، وزارت ورزش به‌عنوان متولی و نهاد اصلی ورزش کشور بایستی درخصوص صدور و اخذ مجوزهای مربوطه برای برگزاری هرچه سریع‌تر اردوهای تیم ملی کشتی اقدامات لازم را با ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام دهد تا دست ورزش ایران از مدال‌های خوش‌رنگ تیم ملی کشتی در مسابقات آتی خالی نماند.

,  از آن‌جایی که تاریخ دقیق برگزاری رقابت‌های جهانی کشتی به فدراسیون کشتی ایران ابلاغ شده و تیم‌های ملی ایران نیز موظف به شرکت در این مسابقات هستند، وزارت ورزش به‌عنوان متولی و نهاد اصلی ورزش کشور بایستی درخصوص صدور و اخذ مجوزهای مربوطه برای برگزاری هرچه سریع‌تر اردوهای تیم ملی کشتی اقدامات لازم را با ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام دهد تا دست ورزش ایران از مدال‌های خوش‌رنگ تیم ملی کشتی در مسابقا,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه