اخبار داغ

در دیدار رئیس بسیج جامعه زنان کرمان با نماینده ولی فقیه در استان مطرح شد؛

لزوم جریان سازی در استان کرمان جهت بهبود وضعیت حجاب و عفاف/ تغییر پوشش و بدبینی به روحانیت از جمله اهداف تهاجم فرهنگی است

لزوم جریان سازی در استان کرمان جهت بهبود وضعیت حجاب و عفاف/ تغییر پوشش و بدبینی به روحانیت از جمله اهداف تهاجم فرهنگی است
حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی گفت: برخی افراد فرهنگی کشورهای متخاصم به دنبال این هستند تا از راه هایی بر فرهنگ ایران اسلامی بتازند از این رو تلاش دارند تا از طریق مد و لباس، نحوه آرایش موها، دور کردن جوانان از مسجد و بد بینی به روحانیت به اهداف خود برسند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان، ظهر امروز جمعی از بانوان بسیجی کرمان به مناسبت هفته عفاف و حجاب با حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی نماینده ولی فقیه در استان کرمان دیدار کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

در این دیدار اکرم رنجبر رئیس بسیج جامعه زنان استان کرمان گفت: به برکت خون شهدا، بسیج جامعه زنان به طور قطع یکی از بزرگترین تشکل ها در سراسر کشور است.

,

وی ادامه داد: در استان کرمان بیش از ۳۰۵ هزار بسیجی داریم که بیش از ۱۰۵ هزار نفر عضویت فعالیت دارند و در حوزه های فرهنگی و جهادی و … فعال هستند.

,

رنجبر در ادامه به فعالیت های بسیج جامعه زنان کرمان اشاره کرد و توضیح داد: از سال ۹۸ تا کنون۷ هزار و ۹۳ کارگاه آیین همسرداری توسط بسیج جامعه زنان برگزار شده است همچنین از سال گذشته تا کنون ۳۶۰ مورد جهیزیه به همت نیروهای بسیجی جامعه زنان تامین کرده است.

,

رئیس بسیج جامعه زنان استان کرمان افزود: فعالیت در بیش از ۱۹۰ کارگاه تولید ماسک و دوخت بیش از یک میلیون و دویست هزار ماسک، حضور در اردوهای جهادی در قالب ۲۷۳ گروه و انجام خدمات فرهنگیف بهداشتی، پزشکی و اخلاقی نیز از جمله اقدامات دیگر بسیج جامعه زنان بوده است.

,

وی بیان کرد: به برکت کنگره شهدای ۸ سال دفاع مقدس در کرمان توانستیم ۹۲ زن انقلابی و رزمنده را شناسایی کنیم و از سال ۹۷ تا کنون ۴ کتاب در خصوص زنان رزمنده و ایثارگر کرمان تالیف و انتشار داده شده است.

,

لزوم جریان سازی در استان جهت بهبود وضعیت حجاب و عفاف

, لزوم جریان سازی در استان جهت بهبود وضعیت حجاب و عفاف,

رنجبر به فعالیت های بسیج جامعه زنان در فضای مجازی اشاره و تشریح کرد: توانسته ایم در فضای مجازی کانال های مشاوره ای را راه اندازی کنیم همچنین با رصد فضای مجازی به شبهات پاسخ گویی کنیم ضمن این که از این بستر نیز برای برگزاری حلقه های صالحین نیز بهره برداری کرده ایم.

,

رئیس بسیج جامعه زنان استان کرمان توضیح داد: برگزاری حجاب کارگاههای مادرانه و دخترانه، پیاده رویهای کشوری، اهدای شاخه گل، چادر و روسری به عنوان تشویق

,

جهت بهبود وضعیت حجاب و عفاف از جمله اقدامات بسیج جامعه زنان بوده است.

,

وی تاکید کرد:برای بهبود وضعیت عفاف و حجاب باید جریان سازی در سه سطح کشوری ،استانی و در فضای مجازی انجام شود.

,

رنجبر در ادامه پیشنهاداتی جهت بهبود وضعیت عفاف و حجاب داد و افزود:مطالبه از مسئولین در امر حجاب و عفاف، بهسازی فضای شهری از جمله بیلبوردها در جهت فرهنگ سازی، برانگیختگی در مسئولین شهر که در راستای تحکیم بنیان خانواده،مشخص نمودن متولی حجاب در ادارات دولتی، بیمارستانها و داروخانه ها، هدیه به افراد محجبه هر اداره و استفاده از ظرفیت وجود مزار حاج قاسم برای تبلیغ عفاف و حجاب و … از جمله اقداماتی است که می توان در راستای ترویج و بهبود عفاف و حجاب انجام داد.

,

حضور زنان در فعالیت های جامعه از برکات انقلاب اسلامی است

, حضور زنان در فعالیت های جامعه از برکات انقلاب اسلامی است,

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی حضور زنان در فعالیت های جامعه بوده است.

,

وی با تاکید بر این که نقش زن فوق العاده وسیع است که بخش عالی آن کمتر دیده می شود توضیح داد: تجربه نشان می دهد که نقش زنان بسیار حساس،کلیدی و تاثیر گذار در خانه و جامعه است به گونه ای در کنار مردان موفق حتما زنان جود داشته اند.

,

نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار کرد: انسانها دارای روحیه و رویه هستند، روحیه به درون و خلق و خوی انسان ها برمیگردد و رویه به ظاهر، اعمال، رفتار و پوشش و … اشاره دارد.

,

علیدادی بیان کرد: اسلام برای هردو روحیه و رویه برنامه دارد چرا که روحیه ها تاثیر بر رویه ها می گذارد، این که افرادی اعمال خوب انجام می دهند نشان از این است که روحیه خوبی دارند آنچنان که حجاب در رویه نشان داده می شود  و عفاف در روحیه اثر گذار است.

,

وی با بیان این که دین اسلام مدعی است که انسان و جامعه انسانی را مدیریت می کند در هر دو بخش برنامه دارد و از آن جا که پوشش برای انسان بخش مهمی است از این رو دین برای این مسئله مهم و دارای اهمیت برنامه دارد.

,

نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار کرد: موضوع خانواده دارای اهمیت است از این رو نکات ریز مربوط به آن از جمله محرم و نامحرم، شیخوارگی ، احکام آن و … در قرآن آمده است همچنین مسائل دیگری چون چوشش، حجاب و …  در قرآن نیز آمده است.

,

وی توضیح داد: بر مبنای روایات بیش از ۱۶ گذاره در خصوص پوشش در اسلام  وجود دارد از جمله آن که  چگونه، چه لباسی، در چه محیطی و…. لباس بپوشیم.

,

علیدادی عنوان کرد: متاسفانه دنیای امروز سعی کرده فرهنگ دیگری را به جای پوشش قرار دهد چرا که می داند از راه پوشش بسیاری از تهاجمات فرهنگی خود را می تواند انجام دهد.

,

تغییر پوشش و بدبینی به روحانیت از جمله اهداف تهاجم فرهنگی است

, تغییر پوشش و بدبینی به روحانیت از جمله اهداف تهاجم فرهنگی است,

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان این که هر پوششی دارای یک پیشینه است، توضیح داد: برخی از افراد فرهنگی کشورهای متخاصم به دنبال این هستند تا  از راه هایی بر فرهنگ ایران اسلامی بتازند از این رو تلاش دارند تا از طریق مد و لباس، نحوه آرایش موها، دور کردن جوانان از مسجد و بد بینی به روحانیت و … به اهداف خود برسند.

,

وی با بیان این که پوشش در نگاه دینی، فرهنگی و سیاسی دارای اهمیت است، توضیح داد: اسلام چادر، پوشش برتر را انتخاب کرده است چرا که یکی از فلسفه ی مستحبات این است که واجبات فراموش نشود و مستحبات مرزی هستند برای آنکه به واجبات آسیب نرسد و دقیقا پوشش های برتر نیز سپری هستند برای آنکه به پوشش واجب آسیب نرسد.

,

علیدادی تاکید کرد: با جامعه ای روبرو هستیم که نسبت به گذشته بسیار متفاوت است، جوانان بسیاری چیزی ها را  به واسطه فضای مجازی می بینند و آگاهند از این رو  باید در این جامعه برای حفظ و هدایت جوانان تلاش کرد.

,

نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار کرد:  متاسفانه برخی از افراد ارزشی جامعه منفعل می شوند در حالیکه جبهه حق نباید منفعل باشد و باید اثر گذار باشد.

,

وی در پایان گفت: امید به بسیج بسیار است چرا که فوق العاده نیروی قدرتمندی است اما در هر مرحله نیاز به مطالبه گری،حضور فعال در جامعه، مباحثه با مسئولین ارشد جامعه و خانه فکر دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه