اخبار داغ

عیوضی: قایقرانی در من آمیخته شده / در اسیا همه من را تحسین کردند

عیوضی: قایقرانی در من آمیخته شده / در اسیا همه من را تحسین کردند
اولین المپین ایرانی قایقرانی گفت: رقابت با افراد سالم برای من عادی بود و برای آن‌ها عجیب.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از فدراسیون قایقرانی، نادر عیوضی اولین المپین قایقرانی تاریخ کشور از خودش و شرایطش در رشته قایقرانی پاراکانو صحبت کرد.

, به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

عیوضی که این روزها در یک باشگاه واقع در زادگاهش بندرانزلی مشغول تمرینات قایقرانی است، به‌صورت انفرادی تمرینات خود را پیگیر می‌کند تا مهیای حضور در رقابت‌های آتی شود. نادر عیوضی با اشاره به سال‌های آغاز فعالیتش عنوان کرد: دوران کودکی با توجه به اینکه در بندرانزلی به دنیا آمدم ذاتا با قایقرانی آشنایی داشتم اما از 15 سالگی با حمایت دایی ام به این رشته ورزشی روی آوردم و با محمود ساویز به عنوان مربی کارم را آغاز کردم. عیوضی افزود: در اولین مسابقه قایقرانی در کرج به همراه تیم گیلان شرکت کردم و پس از حضور در مسابقات ماراتن اصفهان، توسط یانوش پارتی و محمود ساویز به تیم ملی راه پیدا کردم و در فاصله ای کمتر از 2 ماه به مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن اعزام و صاحب مدال شدم.

, عیوضی که این روزها در یک باشگاه واقع در زادگاهش بندرانزلی مشغول تمرینات قایقرانی است، به‌صورت انفرادی تمرینات خود را پیگیر می‌کند تا مهیای حضور در رقابت‌های آتی شود. نادر عیوضی با اشاره به سال‌های آغاز فعالیتش عنوان کرد: دوران کودکی با توجه به اینکه در بندرانزلی به دنیا آمدم ذاتا با قایقرانی آشنایی داشتم اما از 15 سالگی با حمایت دایی ام به این رشته ورزشی روی آوردم و با محمود ساویز به عنوان مربی کارم را آغاز کردم. , دوران کودکی با توجه به اینکه در بندرانزلی به دنیا آمدم ذاتا با قایقرانی آشنایی داشتم اما از 15 سالگی با حمایت دایی ام به این رشته ورزشی روی آوردم و با محمود ساویز به عنوان مربی کارم را آغاز کردم. , عیوضی افزود: در اولین مسابقه قایقرانی در کرج به همراه تیم گیلان شرکت کردم و پس از حضور در مسابقات ماراتن اصفهان، توسط یانوش پارتی و محمود ساویز به تیم ملی راه پیدا کردم و در فاصله ای کمتر از 2 ماه به مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن اعزام و صاحب مدال شدم.,

قهرمان پاراکانو درباره معلولیتش و تمرینات قایقرانی اظهار کرد: به هر حال قایقرانی رشته سختی است و بسیاری گمان می کنند که فقط دست و بازو در آن نقش دارد اما پارو زدن بدون استفاده از پا بسیار دشوار است خصوصا آن زمان که با افراد سالم رقابت می کردم تمرینات طاقت فرسایی را پشت سر می گذاشتم اما انگیزه کسب مدال به من انگیزه می داد. رقابت با افراد سالم برای من عادی بود و برای آن ها عجیب. البته فشار زیادی را متحمل می شدم و تمریناتم نسبت به آن ها بسیار سخت تر بود و این باعث می شد بدنم آماده باشد و بتوانم با آن ها رقابت کنم و معمولا در سطح آسیا قهرمان می شدم و کابوسی برای قهرمانان قایقرانی آسیا بودم که با شرایطی متفاوت از من پارو می زدند و رقابت می کردیم.

,

عیوضی با اشاره به عناوین گوناگونش در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: از سال 1991 در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کردم و در چندین دوره متوالی صاحب مدال طلا بودم و هر بار کسب مدال در دوره بعد به من انگیزه و روحیه فعالیت می داد و تمریناتم را با قدرت دنبال می کردم. در مسابقات سال 1999 قهرمانی آسیا در چندو چین که مسابقات با حضور رئیس فدراسیون جهانی برگزار می شد، کسب مدال طلای کایاک در رقابت با بهترین های آسیا تحسین همه را به دنبال داشت و رئیس فدراسیون جهانی از همانجا زمینه حضورم در المپیک با توجه به اینکه در رقابت های انتخابی هم شرکت نکرده بودم با وایلد کارت را فراهم کرد.

,

اولین المپین قایقرانی درباره حضورش در المپیک ادامه داد: آن موقع هنوز رشته پاراکانو فعالیت رسمی اش را آغاز نکرده بود و در المپیک سیدنی همه از دیدن من تعجب می کردند. آنجا همه نخبه های رشته های ورزشی خصوصا قایقرانی بودند و تجربه بسیار زیادی کسب کردم هر چند نتوانستم نتیجه خوبی رقم بزنم اما اتفاق بسیار مهمی در زندگی ام بود.
وی با اشاره به اینکه با راه اندازی رشته پاراکانو فعالیتش را در بخش معلولین دنبال کرده، گفت: اتفاق خوبی برای ما بود که رشته پاراکانو راه اندازی شد و من که به همراه افراد سالم رقابت کردم و در اولین مسابقه در رقابت های قهرمانی جهان در میلان ایتالیا به همراه مسعود مهدوی نیا به عنوان مربی صاحب 2 مدال طلا در مسافت 500 و 1000 متر شدم.

,
,

ملی پوش پاراکانو درباره برنامه های این روزهایش بیان کرد: در یک کلوپ در بندرانزلی مشغول هستم و در دریا پارو می زنم و برای مسابقات آماده می شوم و تمرینات را به صورت انفرادی به همراه چند تن از دوستان دنبال می کنم. همچنان با انگیزه و علیرغم همه سختی ها ورزش حرفه ای را دنبال می کنم و تا زمانی که توان دارم پارو خواهم زد و قایقرانی به نوعی در من آمیخته شده و بدون آن زندگی برایم دشوار است.

,

انتهای پیام

, انتهای پیام]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه