اخبار داغ

ماجرای تانکرهای آبرسانی گم‌شده در روستای کوه دهک باشت چیست

ماجرای تانکرهای آبرسانی گم‌شده در روستای کوه دهک باشت چیست
باغدار باشتی گفت: بعد از ساختن حوض ها توسط تمام کشاورزان باید این تانکرها به جهاد کشاورزی شهرستان باشت تحویل داده می شد اما چون مدیریت تعاونی در دست دو الی سه نفر بود نه تنها تانکرها به بقیه باغداران تحویل داده نشد بلکه به جهاد کشاورزی شهرستان باشت نیز برگردانده نشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس طی سال‌های اخیر سایه خشکسالی و بحران کم‌آبی بر روی توسعه کشاورزی ایران سایه افکنده است، اما دارا بودن زمین‌های وسیع و آب و هوایی متنوع و چهارفصل در کشور که امکان کاشت اغلب محصولات کشاورزی را دارد یکی از امتیازات استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان باشت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

باشت یکی از شهرستان های با پتانسیل بالا در امر کشاورزی در استان کهگیلویه وبویراحمد است که با دارا بودن  منابع آب و خاک غنی می تواند قطب اصلی کشاورزی در استان محسوب شود، که متاسفانه برخی بی برنامه ریزی های غلط و نبود امکانات و ادوات کشاورزی روز به روز به مشکلات کشاورزان در این شهرستان افزوده است.

,

در همین رابطه یکی از اهالی شهرستان باشت به این پایگاه خبری گفت:درروستای کوه دهک از توابع شهرستان باشت یک شرکت تعاونی به اسم باغداران  این روستا ایجاد شد،که مقرر شد بعد از احداث جاده خاکی روستایی کسانی که در این منطقه زمین دارند با پرداخت هزینه ای بسیار کم  عضو این تعاونی شوند و با مزایا و تسهیلاتی که جهاد کشاورزی باشت در اختیار آنها قرار می دهد کاشت درخت را شروع کنند.

,

وی افزود: از مزایایی که جهاد کشاورزی  شهرستان به این افراد داد درختان انجیر و انگور به خاطر سازگاری است که در مناطق کم آب داشتند و همچنین تانکر سیار برای آبیاری این محصولات بود،که طبق توافق این تانکرها باید به چند نفر از این باغداران اختصاص داده می شد که بعد از ساختن توسط باغداران، تانکرها به افراد دیگری داده می شد .

,

این باغدار باشتی گفت: بعد از ساختن حوض ها توسط تمام کشاورزان باید این تانکرها به جهاد کشاورزی شهرستان باشت تحویل داده می شد اما چون مدیریت تعاونی در دست دو الی سه نفر بود نه تنها تانکرها به بقیه باغداران تحویل داده نشد بلکه به جهاد کشاورزی شهرستان باشت نیز برگردانده نشد.

,

این پایگاه خبری آماده شنیدن پاسخ مسئولان جهادکشاورزی شهرستان باشت است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه