اخبار داغ

بالاخره زخم چرکین نژادپرستی سرباز کرد؛

حفظ منافع کارتل‌های اقتصادی، اولویت رسانه‌های آمریکایی/ اعتراضات؛ برگ برنده دموکرات‌ها در انتخابات

حفظ منافع کارتل‌های اقتصادی، اولویت رسانه‌های آمریکایی/ اعتراضات؛ برگ برنده دموکرات‌ها در انتخابات
کارشناسان معتقدند آمریکایی‌ها بی‌مهابا هر اقدامی را که خواسته و توانسته‌اند علیه شهروندان خود انجام داده‌اند؛ بنابراین اعتراضات صورت گرفته باز پس‌گیری حقوق اولیه شهروندان آمریکایی و به نوعی اعتراض به حکومت این کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ از 26 می اعتراضات به کشته شدن جورج فلوید از شهر مینیاپولیس آغاز و به سایر ایالت های آمریکا گسترش پیدا کرده است که بر اساس بررسی ها، تاریخ معاصر آمریکا چنین اعتراضات بی سابقه ای را به خود ندیده است به گونه ای که این اقدام وحشیانه پلیس آمریکا درصدر اخبار رسانه های جهان قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

آنچه که مطرح است رسانه های ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی همواره به عنوان اولین منتشر کننده اخبار مهم جهان مطرح هستند؛ اما از زمان شروع اعتراضات این رسانه ها تنها به پوشش اخبار وقایع اکتفا و از اظهار نظر و تحلیل در این خصوص جلوگیری کرده اند.

,

مرضیه هاشمی خبرنگار، مستندساز و گوینده آمریکایی-ایرانی است. نام اصلی او ملانی فرانکلین و متولد شهر نیو اورلینز است او اکنون مجری شبکه انگلیسی‌زبان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (پرس تی وی) است. هاشمی که برای دیدار با خانواده‌ و عیادت از برادر بیمارش به آمریکا سفر کرده بود، روز یکشنبه 23 دی سال 1397 بدون اقامه هیچ دلیلی در فرودگاه سنت لوئیس آمریکا بازداشت و به یک بازداشتگاه پلیس فدرال آمریکا در واشنگتن دی‌سی منتقل شد. گمانه زنی ها در خصوص علت بازداشت هاشمی به دلیل ساخت مستند «جان سیاه پوستان مهم است» بود.

,

, ,

مرضیه هاشمی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به اتفاقات و اعتراضات اخیر در آمریکا و بیان اینکه شاهد اعمال خشونت علیه سیاه پوستان و به ویژه مردان سیاه پوست بوده ایم، گفت: طبیعی است که مردم در خیابان های شهر مینیاپولیس که اتفاق برای جورج فلوید پیش آمده، اعتراض کنند.

,

پوشش گسترده اعتراضات در آمریکا توسط دو رسانه cnn و nbc

, پوشش گسترده اعتراضات در آمریکا توسط دو رسانه cnn و nbc, پوشش گسترده اعتراضات در آمریکا توسط دو رسانه cnn و nbc,

مجری شبکه پرس تی وی با بیان اینکه ما این دسته مسائل را بسیار دیده ایم، عنوان کرد: معمولا در شهر همان فردی که چنین اتفاقی رخ داده است اعتراضات چند روز و نهایتا دو هفته انجام می شود؛ اما این اعتراضات در شهرهای مختلف آمریکا گسترش پیدا کرده است.

,

وی تأکید کرد:  این قضایا کمی پیچیده است؛ چرا که این مسئله برای کسانی که سال ها در آنجا فعالیت داشته اند تا حدی طبیعی و بعد از آن غیر طبیعی بوده است.

,

مجری شبکه پرس تی وی با بیان اینکه جریان رسانه ای آمریکا در اعتراضات دو دیدگاه داشتند، تصریح کرد: شبکه هایCNN  و NBC  که از جمله شبکه های اصلی تلویزیون آمریکا هستند که البته این رسانه ها بیشتر علیه ترامپ فعالیت می کنند؛ اعتراضات را بسیار پوشش داده اند.

,

هاشمی  با اشاره به پخش زنده اعتراضات توسط شبکه CNN گفت: این شبکه تاکنون اعتراضات را به صورت پخش زنده نشان نداده بود که این مسئله نشان می دهند که از ابتدا مسئله ای دیگر پشت این جریان وجود دارد.

,

درصد رأی پائین ترامپ در انتخابات آینده

, درصد رأی پائین ترامپ در انتخابات آینده, درصد رأی پائین ترامپ در انتخابات آینده,

مجری شبکه پرس تی وی با بیان اینکه اگر این مسئله در کشورهای دیگر رخ دهد اول به این مسئله نگاه می شود که چه کسی سود می برد و چه کسی ضررمی کند،  ادامه داد: چهار ماه دیگر انتخابات آمریکا است و قبل از کرونا دونالد ترامپ بسیار قوی بود و می توانست دوباره رأی بیاورد؛ اما پس از کرونا درصد رأی او پائین آمده است و بعداز اعتراضات رخ داده نیز درصد رأی او باز هم پائین تر آمده است.

,

وی اظهار کرد: به نظر من شکافی بین یک درصد سیاستمداران و کسانی که کشور را اداره می کنند، به وجود آمده است؛ که این شکاف از زمانی که ترامپ رئیس جمهور آمریکا شده، بیشتر شده است.

,

هاشمی بیان کرد: زمانی که مشاهده شد احتمال دوباره رأی آوردن دونالد ترامپ بسیار بالا است؛ آنان موج اعتراضات را هدایت کردند و اینکه اعتراضات در شهرهای مختلف صورت گرفت و به ویژه در خیابان های مختلف بالا شهر لس آنجلس و ثروتمندان تخریب مغازه ها و ماشین ها انجام شد که این مسائل به این دلیل است که موضوعات دیگری پشت این جریان وجود دارد.

,

ارائه اطلاعات مثبت در خصوص سیاه پوستان در اعتراضات اخیر آمریکا

, ارائه اطلاعات مثبت در خصوص سیاه پوستان در اعتراضات اخیر آمریکا , ارائه اطلاعات مثبت در خصوص سیاه پوستان در اعتراضات اخیر آمریکا,

مجری شبکه پرس تی وی گفت: دموکرات ها و افرادی که پشت سر آنان هستند جریان حاکم را هدایت می کنند که هدف اصلی آنان این است که دونالد ترامپ برای انتخابات پیش رو موفق نشود.

,

وی با تأکید بر اینکه نیروهای فعال برای سیاه پوستان کارهای مختلفی انجام می دهند، ابراز کرد: مردم غیر سیاه پوست تاکنون خیلی از مسائل را باور نمی کردند؛ اما این اعتراضات از نظر اطلاعات مسئله مثبتی است که نشان دهنده آن است که چه اتفاقاتی برای سیاه پوستان و به ویژه مردان سیاه پوست رخ می دهد.

,

هاشمی تصریح کرد: آنچه که خطرناک است این است که دونالد ترامپ طرفداران بسیاری از سفید پوستان افراطی دارای اسلحه دارد و اگر آنان فکر کنند که او رأی نمی آورد مشخص نخواهد بود که چه اتفاقی پیش خواهد آمد.

,

, ,

مرتضی غرقی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه آنچه که امروز در صحنه سیاسی و اجتماعی آمریکا اتفاق افتاده است اعتراض به دولت آمریکا نیست و اعتراض به حکومت این کشور است، گفت: با توجه به قانون اساسی حاکم بر این کشور، نژاد پرستی به صورت پنهان و سرپوشیده وجود دارد.

,

اعتراضات کنونی آمریکا به حکومت این کشور است

, اعتراضات کنونی آمریکا به حکومت این کشور است, اعتراضات کنونی آمریکا به حکومت این کشور است,

خبرنگار سابق صدا و سیما در نیویورک با بیان اینکه اعتراض به بی عدالتی و رفتارهای خشن طی چند قرن علیه سیاه پوستان و اقلیت ها اعمال شده است، ابراز کرد: آمریکایی ها بی مهابا هر اقدامی را که خواسته و توانسته اند علیه شهروندان خود انجام داده اند؛ بنابراین اعتراضات صورت گرفته باز پس گیری حقوق اولیه شهروندان آمریکایی است.

,

وی ادامه داد: اینکه شاهد هستیم هفته گذشته قانونی در راستای عدم گذاشتن زانوی پلیس بر گردن متهم تصویب می شود و اینکه قانونی تصویب می شود که پلیس آمریکا حق ندارد رفتارهای خشونت آمیز علیه شهروندان داشته باشد؛ این مسائل نشان می دهد که این حقوق تاکنون نقض شده است و این مسائل به لحاظ حقوق شهروندی و رفتار ناپسند دولت و نهادهای امنیتی در مضیقه بوده است.

,

مسئول کانون آموزش رسانه‌های بین‌المللی در ایران با اشاره به اینکه همواره آمریکا دیگر کشورها را به بهانه نقض حقوق بشر تحت فشار قرار داده است که این امر بسیار مضحک است، افزود: طی چند دهه اخیر با بی عدالتی هایی که از سوی دولت آمریکا علیه شهروندان این کشور بوده، هیچ گونه حقوق اولیه ای رعایت نشده و این امر گسترش پیدا کرده است.

,

با مرگ جورج فلوید خشم فرو خفته مردم آمریکا نمایان شد

, با مرگ جورج فلوید خشم فرو خفته مردم آمریکا نمایان شد, با مرگ جورج فلوید خشم فرو خفته مردم آمریکا نمایان شد,

غرقی با تأکید بر اینکه مرگ جورج فلوید بهانه ای بود تا آتش زیر خاکستر و خشم فرو خفته مردم آمریکا نمایان شود ، عنوان کرد: ادامه این وضعیت به بحران جدی تری در آمریکا منجر خواهد شد.

,

خبرنگار سابق صدا و سیما در نیویورک ادامه داد: برخی از ایالت ها در آمریکا تمایل ندارد که تحت حکومت مرکزی و نظارت واشنگتن باشند؛ آنان علاقمند هستند که ایالت مستقل باشند تا بتوانند خود برای آینده ایالتشان تصمیم بگیرند.

,

وی با بیان اینکه در آمریکا شرایطی را ایجاد کرده اند که فردی که در تگزاس زندگی می کند باید تاوان زیاده خواهی های کارتل های اقتصادی را که در نیویورک زندگی می کنند، بدهد، گفت: در جنگ آمریکا علیه افغانستان و عراق افرادی که سود بردند شرکت های نفتی و کارتل های اسلحه سازی بودند و در مقابل بار جنگ بر دوش مردم آمریکا بود.

,

اولویت در آمریکا منافع کارتل های اقتصادی است

, اولویت در آمریکا منافع کارتل های اقتصادی است, اولویت در آمریکا منافع کارتل های اقتصادی است,

غرقی  بیان کرد: دولت آمریکا جنبش 99 درصدی را به راحتی سرکوب کردند و می خواهند این جنبش عدالت خواهی را نیز سرکوب کنند اما باید یادشان باشد که شاید بتوانند جنبش مردمی را در کوتاه مدت سرکوب کنند اما در دراز مدت نمی توانند اقدامی کنند.

,

وی تصریح کرد: این مسئله زنگ خطری است برای حکومت هایی مانند عربستان، بحرین و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس که مردم خود را تحت فشار قرار می دهند و به حقوق شهروندی آنان توجه نمی کنند.

,

مسئول کانون آموزش رسانه‌های بین‌المللی در ایران در خصوص نقش رسانه های آمریکا در آرام سازی جو اعتراضات در این کشور ابراز کرد: نهادهای رسانه ای دولتی طبیعی است که طرف دولت ها را می گیرند؛ اما در آمریکا مسئله منافع ملی این کشور نیست و بحث منافع کارتل های قتصادی است.

,

با ادامه اعتراضات در آمریکا بنیان نظام این کشور زیر سوال می رود

, با ادامه اعتراضات در آمریکا بنیان نظام این کشور زیر سوال می رود, با ادامه اعتراضات در آمریکا بنیان نظام این کشور زیر سوال می رود,

مسئول کانون آموزش رسانه‌های بین‌المللی در ایران افزود: اگر در چین و روسیه اتفاقی رخ دهد و بحرانی به وجود آید، رسانه های دولتی آنها در حمایت از منافع ملی و دولت گام بر می دارند؛ اما در آمریکا رسانه های در اختیار کارتل های اقتصادی و وابسته به احزاب سیاسی هستند.

,

خبرنگار سابق صدا و سیما در نیویورک با اشاره به اینکه فاکس نیوز وابسته به جناح جمهوری خواه و رادیکال آمریکا است و CNN وابسته به دموکرات ها است که منابع مالی خود را از احزاب تأمین می کنند، اظهار کرد: آنها همواره به دنبال این مسئله هستند که اگر تظاهرات مردمی در شهرهای مختلف ادامه پیدا کند اصل بنیان نظام آمریکا و حکومت آنها زیر سوال خواهد رفت.

,

وی ابراز کرد: این دو بازوی تبلیغاتی نگران هستند که مبادا شرایطی پیش آید که کل نظام آمریکا و حکومت را در بر گیرد و طبیعی است که در عرصه آرام سازی جو وارد می شوند تا اصل موقعیت دموکرات ها و جمهوری خواهان حفظ شود چرا که بقای خود را در بقای کارتل های اقتصادی می بینند.

,

هزینه رسانه های آمریکایی از طریق کارتل های بزرگ اقتصادی تأمین می شود

, هزینه رسانه های آمریکایی از طریق کارتل های بزرگ اقتصادی تأمین می شود, هزینه رسانه های آمریکایی از طریق کارتل های بزرگ اقتصادی تأمین می شود,

غرقی تأکید کرد: هزینه رسانه های آمریکایی از طریق کارتل ها و شرکت های بزرگ اقتصادی که وابسته به دو حزب جمهوری خواه و دموکرات است، تأمین می شود؛ بنابراین طبیعی است که در این شرایط از حکومت آمریکا دفاع کنند و به نوعی در راستای آرام کردن مردم حرکت می کنند.

,

مسئول کانون آموزش رسانه‌های بین‌المللی در ایران تصریح کرد: چنانچه این شرایط در کشوری دیگر اتفاق می افتاد آن رسانه از جانب آمریکا تحریم و یا متهم به حمایت از دیکتاتوری می شد در حالی که نهایت دیکتاتوری، ظلم و فشار بر مردم مظلوم در خود آمریکا انجام می شود.

,

خبرنگار سابق صدا و سیما در نیویورک عنوان کرد: آمریکا یک حکومت امپریالیستی است و اولویت اول برای این کشور سرمایه و ثروت است و طبیعی است که در این راستا حرکت خواهد کرد و اگر گمان کنیم که با ایجاد تغییرات در حوزه سرمایه داری، عدالت اجتماعی شکل خواهد گرفت و حکومت آمریکا امپریالیستی نخواهد بود؛ اشتباه است.

,

وی با تأکید بر اینکه آمریکایی ها با تصویب قانون و ایجاد محدودیت در قدرت پلیس این کشور باز به دنبال اهداف امپریالیستی خود هستند، خاطر نشان کرد: تغییراتی در حکومت امپریالیستی آمریکا رخ نخواهد داد مگر آنکه این حکومت به سمت حکومت سوسیالیستی و مردمی برود تا منافع مردم را تأمین کنند و حرف اول را مردم بزنند نه کارتل ها و شرکت های بزرگ اقتصادی.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه