اخبار داغ

در گفتگوی دانا با یک کارشناس اقتصادی مطرح شد؛

مدافعان برجام بگویند حاصل آمد و رفت 700 هیئت خارجی به ایران چه شد؟/ ثبت بزرگ‌ترین رکود اقتصادی تاریخ ایران در کارنامه دولت

مدافعان برجام بگویند حاصل آمد و رفت 700 هیئت خارجی به ایران چه شد؟/ ثبت بزرگ‌ترین رکود اقتصادی تاریخ ایران در کارنامه دولت
یک کارشناس اقتصادی با بیان دولت دستاوری برای دفاع ندارد و وضعیت اقتصادی بعد از بعد از برجام بدتر شده است؛ گفت: آقایان می‌گویند 700 هیئت خارجی برای سرمایه‌گذاری به ایران آمدند؛ ولی حتی یک قرارداد هم منعقد نشد.
[

عبدالمجید شیخی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در مورد دستاوردهای برجام برای اقتصاد ایران و اینکه چرا دولتمردان دولت تدبیر و امید از آن دفاع می‌کنند، اظهار کرد: برجام برای اقتصاد ایران هیچ نفع و سودی نداشت و تنها فایده‌ای که می‌توان برای آن برشمرد عبرتی برای آقایان است که دشمن اهل مذاکره، مصالحه و دادن امتیاز نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

چیزی از برجام نصیبمان نشد/ دولت هیچ‌چیزی برای دفاع ندارد

, چیزی از برجام نصیبمان نشد/ دولت هیچ‌چیزی برای دفاع ندارد, چیزی از برجام نصیبمان نشد/ دولت هیچ‌چیزی برای دفاع ندارد,

وی با اشاره به اینکه مذاکره  یک بده و بستان است باید چیزی بدهیم و چیزی به دست بیاوریم، افزود: رهبر انقلاب بارها آقایان را نصیحت کردند که از مذاکره چیزی نصیبتان نمی‌شود. 

, ,

این کارشناس اقتصادی تأکید کرد: در برجام، مذاکره‌کنندگان هر چه داشتند، دادند و هیچ‌چیزی هم نگرفتند و هیچ نفعی برای کشور نداشت؛ برای فهمیدن آن، فقط وضعیت قبل و بعد برجام را نگاه کنید که چگونه بوده است، نه‌تنها بهتر نشده بلکه وضعیت به‌شدت بدتر شده و تحریم‌ها نه‌تنها لغو و یا کمتر نشد، بلکه بیشتر هم شده است.

, ,

شیخی در مورد علت دفاع رئیس‌جمهور و برای افراد از برجام گفت: چه کسی می‌گوید دوغ من ترش است؛ این دولت هیچ‌چیزی برای دفاع ندارد. به‌عنوان یک کارشناس در مقام قضاوت وقتی وضعیت قبل و بعد را ارزیابی و سنجش می‌کنم، دولت  هیچ دستاوردی برای دفاع ندارند.

, ,

وی با بیان اینکه عامل و ریشه همه گرانی‌ها در زمین خوردن تولید داخلی است، تأکید کرد: تحریم‌ها اثر آن‌چنانی بر روی اقتصاد ایران ندارد و فقط مقداری هزینه مبادلات را بالا می‌برد و اینکه مبادلات را با کندی مواجه می‌کرد؛ این دلیل روشنی است در دولت تدبیر و امید هیچ‌چیزی برای عرضه و دفاع از خودش ندارد به همین دلیل مرتب از برجام سخن می‌گویند و تنها کاری هم که انجام دادن برجام بود.

, ,

, ,

 

,

حاصل قراردهای برجام و رفت‌وامد 700هیئت خارجی چه شد؟

, حاصل قراردهای برجام و رفت‌وامد 700هیئت خارجی چه شد؟, حاصل قراردهای برجام و رفت‌وامد 700هیئت خارجی چه شد؟,

این استاد دانشگاه اضافه کرد: آقایان می‌گویند 700 هیئت خارجی برای سرمایه‌گذاری به ایران آمدند؛ ولی حتی یک قرارداد هم منعقد نشد، اگر قراردادی مانند توتال امضاء شد، فقط آمدند و اطلاعات میادین نفتی و بخش نفت را بردند و فروختند و این اتفاق هم دو بار در این دولت رخ داد و این آمدورفت‌ها عملاً هیچ نفعی برای اقتصاد ایران نداشت.

, ,

شیخی ادامه داد: متأسفانه برخی در کشور دنبال نوکری آمریکا و دیدن دم کدخدا هستند که به‌غیراز این تصویری نمی‌توان تصور کرد، گفت: دولت تدبیر و امید هیچ برنامه‌ای برای اقتصاد ندارد و الان رئیس‌جمهور از بهانه‌ای مانند کرونا استفاده می‌کند و ناکارآمدی خود را گردن کرونا می‌اندازند و جز کارهای عادی و روزمره و خرج بودجه هیچ کاری نمی‌کنند.

, ,

وی با اشاره به اینکه دولت بعد از 7 سال می‌گوید باید جلو گرانی‌ها را گرفت، تأکید کرد: قدرت خرید همه مردم از فرودین ماه سال 97 تاکنون یک چهار (کاهش 75 درصدی) شده و تازه یادشان آمده که باید جلوی گرانی‌ها را بگیرند. الآن یادش آمده که باید مسکن بسازند و 7 سال این بخش  را خواباندند البته این‌ها هم برای این است که فقط در سال آخر زیر سؤال نروند و آبروی ازدست‌رفته خود را بازیابی کنند.

, ,

 

,

ثبت بزرگ‌ترین رکود اقتصادی تاریخ ایران در کارنامه دولت تدبیر و امید

, ثبت بزرگ‌ترین رکود اقتصادی تاریخ ایران در کارنامه دولت تدبیر و امید, ثبت بزرگ‌ترین رکود اقتصادی تاریخ ایران در کارنامه دولت تدبیر و امید,

تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: برجام فضای روانی اقتصاد کشور را حادتر کرد و وقتی عکس‌العمل غربی‌ها را در این چند سال برای کنیم یک رابطه یک‌به‌یک با افزایش قیمت دلار دارد.

, , ,

شیخی در مورد اینکه چرا نرخ دلار بالا رفت، گفت: ریشه افزایش قیمت دلار به دلیل افت ارزش پول ملی است. اقتصاد دو بخش حقیقی و مجازی تقسیم می‌شود و پول در جهت تسهیل مبادلات و بخش حقیقی به وجود آمده درحالی‌که بخش حقیقی (تولید) در چند سال گذشته به زمین‌خورده و عمده شاغلان کشور در بخش مجازی پول گردانی می‌کنند. 

, ,

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین رکود اقتصادی در تاریخ ایران در این دولت اتفاق افتاد، بیان کرد: زمانی که گرداب پولی رخ می‌دهد باعث تورم خواهد شد و این وضعیت ریشه در افت فعالیت‌های اقتصادی حقیقی دارد.

, ,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه