اخبار داغ

بی‌مهری مسئولین نسبت به کارخانجات؛

رونق تولید؛ سرنخ کلاف سردرگم اقتصاد/ عمده مشکلات صنعت کشور داخلی است

رونق تولید؛ سرنخ کلاف سردرگم اقتصاد/ عمده مشکلات صنعت کشور داخلی است
کسانی که مسئولیت استان چهارمحال و بختیاری را بر عهده گرفته اند باید نسبت به همه مسائل استان نیز اشراف داشته باشند نه اینکه بی اهمیت و بی توجهه نسبت به برخی کارخانجات باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ مقام معظم رهبری امسال هم همانند سال‌های گذشته بر حمایت از تولید داخل تأکید داشته و رونق تولید را لازمه رفع مشکلات اقتصادی کشور عنوان کرده‌اند، بر همین اساس اولویت‌بندی مشکلات بخش تولید و اتخاذ سیاست‌های مناسب توسط دستگاه‌های مختلف کشور برای رفع موانع این بخش امر ضروری به‌شمار می‌آید.
 
اشکالاتی در مالیات بر ارزش افزوده را باید دیگر مشکل امروز بخش تولید دانست. چرخه معیوب اخذ مالیات بر ارزش افزوده عاملی شده تا پرداخت مالیات برای تولیدکننده‌ای که هر روز با کاهش تولید و رکود فروش در بازار روبه‌رو است به‌صرفه نباشد.
 
کارخانه آب معدنی قُله یکی از بزرگ ترین واحدهای تولیدکننده در استان چهارمحال و بختیاری است که با تمام ظرفیت خود در این استان به کار خود ادامه می دهد اما متاسفانه دستگاه های متولی همکاری لازم را با این بخش ندارند که جهانبین نیوز  اقدام به تهیه یک گزارش از این کارخانه کرده است.


 
با وجود همه مشکلات کارخانه را سرپا نگه داشته ایم
 
حسن مختاری مدیر عامل کارخانه قله در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛  گفت: از زمانی که تصمیم به راه اندازی کارخانه قله کرده ایم مشکلات یکی پس از دیگری را پشت سرگذاشته  و سعی کرده ایم در این چند سالی که ما اینجا مشغول به فعالیت هستیم کارخانه کمتر به تعطیلی کشیده شود .
 
وی تصریح کرد: روزهای اول که این مکان را ما در اختیار گرفتیم با یک غارت اموال 16 میلیاردی روبه رو بودیم اما ما این مشکل را ندیدیم و پافشاری کردیم تا امروز شاهد این هستیم که کارخانه روی پای خودش است و مشکلات جمعی هم ندارد.


 
بی توجهی مسئولین عمده مشکل کارخانجات
 
مختاری ادامه داد: عمده مشکلاتی که امروز گریبانگیر کارخانه جات بوده  بی توجهی مسئولین است .
 
وی بیان داشت: کسانی که محوریت استان را در نظر دارند باید وارد شوند و هر روز تلاش کنند تا جهات مختلف مشکلات را ببینید و برای حل آن چاره ای بیندیشند .
 
تولید سرنخ کلاف همه مشکلات است
 
مختاری با تاکید بر اینکه امروزه تولید سرنخ کلاف همه مشکلات است  اذعان داشت:  برای حل مشکلات اقتصادی اول باید مشکلات تولید را حل کرد چراکه با حل آن مسئله اشتغال هم حل می شود و به همراه آن مشکلات اقتصادی هم حل می شود.
 
وی با اذعان بر اینکه اگر اشتغال نباشد به همراه آن فساد  رخ می دهد گفت: کارگری که از یک کارخانه اخراج شود قطعا" طبعات خیلی سنگینی برای نظام و دولت دارد.
 
مختاری یادآور شد: اگر یک واحد تولیدی به تعطیلی کشانده شود قطعا" اولین مسئله ای که رخ می دهد به دولت ضرر می رساند چراکه تامین اجتماعی موظف است به جای گرفتن بیمه از کارگران حق بیمه بیکاری هم به آن ها بدهد.


 
رسانه ها در حل مشکلات تولید کنندگان بسیار کارساز هستند
 
مدیر عامل کارخانه آب معدنی  قُله چهارمحال و بختیاری   با تاکید بر اینکه رسانه ها در این امر می توانند بسیارتاثیر گذار باشند گفت: رسانه ها زبان گویا مردم هستند و مردم زمانی بدبخت می شوند که بدانند رسانه ها را با پول خریده اند .
 
مختاری با تاکید بر اینکه مشکلات تا حصول نتیجه باید پیگیری شود گفت: استاندار این استان باید همه ظرفیت های این استان را بشناسد و از نزدیک با همه مشکلات تولید کنندگان آشنا شود اما متاسفانه نه تنها خودش بلکه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز  تا کنون در این کارخانه حضور نیافته و با این کارخانه هیچگونه آشنایی ندارد.
 
وی با بیان اینکه اداره برق ،  آب  و مالیات نیز با ما هیچ گونه  همکاری ندارند گفت: به خاطر سهل انگاری خود اداره آب یک درخواست  جریمه دو میلیاردی از این کارخانه نموده است .
 
مختاری فر با اذعان بر اینکه این کارخانه به ازای هر متر مکعب آب 5 میلیون پول به اداره آب می دهد گفت: چرا باید ما دو میلیارد پول علاوه بر این به سازمان آب پرداخت کنیم .
 
وی با تاکید بر اینکه راه را نباید برای تولید کننده ببندند گفت: اداره کار نیز قانون های خاص خود را دارد و اگر به هر دلیلی من یک کارگر را به خاطر خطا و اشتباه اخراج کردم  اداره کار به اجبار می خواهد آن نیرو را به کارخانه بازگرداند که این امر صلاح نیست.
 
مختاری با اذعان بر اینکه مشکلات زیاد است  اما برای رفع آن ها تا کنون اقدامی نشده است گفت: تهیه مواد اولیه برای ما یک درد است .
 
همکاری همه دستگاه ها می تواند به رفع موانع تولید کمک کند
 
وی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم به اقتصاد کشورمان کمک کنیم همه باید همکاری داشته باشند گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها این مسئله را تذکر داده است اما متاسفانه گوش شنوایی نیست و هرکس می خواهد راه خود را برود و این است که مشکلی حل نمی شود.
 
مختاری با اذعان بر اینکه مسئولین باید اعتماد مردم را جلب کنند گفت: متاسفانه مردم نسبت به مسئولین بی اعتماد شده اند و کسی حاضر نیست حرف ان ها را گوش کند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد:خوشبختانه افرادی که در این کارخانه مشغول به کار هستند همگی فنی کار با تحصیلات بالایی بوده که اگر مشکلی برای هر کدام از دستگاه های ما به وجود آید سریعا" آن را برطرف می کنند.
 
حیات اقتصاد ما به تولید کشور گره خورده است
 
رئیس بسیج رسانه چهارمحال و بختیاری گفت: اقتصاد، اشتغال و حیات اقتصادی ما  به تولیدات داخلی کشور گره خورده است .
 
البرز للگانی رئیس بسیج رسانه چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد : دو کلید واژه ای که در چند سال پیش  رهبر معظم انقلاب اسلامی تکرار کرده اند بحث اقتصاد و تولید است .
 
وی تصریح کرد: همان طور که می دانید اقتصاد و اشتغال و حیاط اقتصادی ما  به تولیدات کشور گره خورده و اگر کارخانه های تولیدی ما رونق داشته باشند و بحث اشتغال در کشور حل شود بسیاری از معضلاتی که ما امروز با آن ها دست به گریبان هستیم حل می شود.
 
للگانی با اشاره به اینکه همه صنوف و اقشار جامعه وظیفه دارند که در بحث جهش تولید به میدان آیند گفت: یکی از اقشار بسیار تاثیر گذار در بحث جهش تولید اصحاب رسانه هستند که از همان شروع کار تا به مرحله تولید و پس از آن می توانند کمک شایانی را داشته باشند.
 
وی عنوان کرد: رسانه ها می توانند با مطالبه گری از مسئولین به تولید کنندگان کمک کنند و مشکلات آن ها را به گوش مسئولین برسانند.
 
للگانی با تاکید بر اینکه بسیج رسانه چهارمحال و بختیاری وظیفه خود می داند که به کمک واحد های تولیدی این استان بیاید گفت: در سال جهش تولید بسیج رسانه می تواند قدم های هر چند ناچیز در راستای تحقق شعار سال بردارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
, ,
,
, با وجود همه مشکلات کارخانه را سرپا نگه داشته ایم ,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
, ,
,
, بی توجهی مسئولین عمده مشکل کارخانجات ,
,
,
,
,
,
, تولید سرنخ کلاف همه مشکلات است ,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
, رسانه ها در حل مشکلات تولید کنندگان بسیار کارساز هستند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, همکاری همه دستگاه ها می تواند به رفع موانع تولید کمک کند ,
,
,
,
,
,
,
,
, حیات اقتصاد ما به تولید کشور گره خورده است ,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,


 
انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه