اخبار داغ

احتمالات جدید درباره یک پرونده؛

مدال المپیک کشتی گیر ایرانی در پرده ابهام/ طلای پرماجرا به کمیل می‌رسد؟

مدال المپیک کشتی گیر ایرانی در پرده ابهام/ طلای پرماجرا به کمیل می‌رسد؟
عنوان اولی و مدال طلای وزن ۱۲۰ کیلوگرم المپیک لندن به کمیل قاسمی از ایران رسید، البته این روند قانونی هنوز به سرانجام نرسیده و مدال به این قهرمان کشتی کشورمان داده نشده است.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اوایل مردادماه سال گذشته، سایت اتحادیه جهانی کشتی رسماً اعلام کرد با توجه به محرز شدن دوپینگ نفرات برتر سنگین وزن کشتی آزاد المپیک ۲۰۱۲ لندن، مدال طلای این وزن باید به کمیل قاسمی برسد. با این حال این روند قانونی هنوز به سرانجام نرسیده و مدال به این قهرمان کشتی کشورمان داده نشده است. اتفاقی که نارضایتی و بیانیه کشتی‌گیر کشورمان علیه فدراسیون کشتی را به همراه داشت.

سایت اتحادیه جهانی همچنین با استناد به رای کمیسیون انضباطی کمیته بین المللی المپیک در مورد نتیجه تست دوپینگ آرتور تایمازوف ازبکستانی اعلام کرد تست مجدد دوپینگ مربوط به المپیک ۲۰۱۲ لندن نشان می دهد تایمازوف به دلیل استفاده از ماده ممنوعه دهیدروکلرمتیل تستوسترون، دوپینگش مثبت شده است. بدین ترتیب با حذف این کشتی‌گیر از جدول مدالی و تغییر در جمع نفرات برتر، مدال طلای وزن ۱۲۰ کیلوگرم المپیک لندن به کمیل قاسمی از ایران رسید. البته این روند قانونی هنوز به سرانجام نرسیده و مدال به این قهرمان کشتی کشورمان داده نشده است.

عدم پیگیری نهادهای مربوط برای دریافت مدال طلای قاسمی واکنش صریح و منتقدانه این قهرمان را درپی داشت. قاسمی در این باره گفت: در این یکسال گذشته، که پس از اعلام عمومی دوپینگ نفر اول و دوم المپیک لندن توسط اتحادیه جهانی کشتی، این اتحادیه، مطابق مقررات مشخص جهانی، مرا به عنوان نفر برتر وزن ۱۲۰ کیلوگرم المپیک لندن معرفی نمود. همه می‌دانیم اتحادیه جهانی کشتی که رئیس آن فردی حقوقی و نماینده کمیته بین المللی المپیک در ستاد جهانی مبارزه با دوپینگ است، تا زمانی که تعلق طلای سنگین وزن به ایران، مطابق قوانین، به قطعیت صد درصدی نرسیده باشد، هیچگاه مجوز انتشار عمومی آن را صادر نخواهد کرد.

قهرمان المپیک 2012 لندن افزود: یکسال است حتی یک نامه به اتحادیه جهانی کشتی برای پیگیری این مدال ارسال نشده است. اما به جای آن به وزارت ورزش نامه زده اند! در حالیکه می دانند وزارت ورزش جایگاه بین المللی ندارد. به کمیته ملی المپیک ‌نامه زده اند! در حالی که می دانند پس از اتمام المپیک، کمیته بین المللی المپیک به عنوان یک سازمان بالادستی و هماهنگ کننده کنار می رود و فدراسیونهای جهانی مستقیم امور را بدست می گیرند.

اظهارات تند کمیل قاسمی واکنش کمیته ملی المپیک و فدراسیون کشتی را درپی داشت، فدراسیون کشتی در بیانیه‌ای به مسئله کمیل قاسمی و مدال طلایش اشاره کرد: نظر به اینکه مهمترین رسالت فدراسیون کشتی تعاقب حق و حقوق قهرمانان می باشد، به اطلاع عموم مردم شریف و ورزش دوست ایران می رساند، با توجه به مثبت اعلام شدن نمونه اولیه آزمایشات دوپینگ قهرمان و نایب قهرمان وزن ۱۲۰ کیلوگرم کشتی آزاد، این فدراسیون به منظور اعلام مراتب به مبادی ذیربط، نامه درخواست خود را جهت اصلاح جدول رده بندی به کمیته ملی المپیک ارسال نمود.

در پی این اقدام کمیته ملی المپیک ایران بلافاصله نامه ای به کمیته بین المللی المپیک (IOC) ارسال و خواستار تحویل مدال طلای المپیک به فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران شد.

IOC در پاسخ به ایمیل کمیته ملی المپیک ایران اعلام نمود که آزمایش مجدد روی نمونه های المپیک لندن انجام شده و برای تعیین نتایج نهایی این آزمایشات، نیاز به زمان است و پس از طرح و تصویب در جلسه آتی هیأت اجرایی کمیته بین المللی المپیک جهت اقدامات بعدی به فدراسیون جهانی کشتی برای تغییر رده بندی رسمی رقابت ها اعلام خواهد شد.

همچنین کمیته ملی المپیک نیز نسبت به موضع‌گیری کمیل قاسمی واکنش نشان داد: با توجه به اتفاق پیش آمده در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن مبنی بر دوپینگی بودن دارنده مدال طلا و نقره  کشتی آزاد  وزن ۱۲۵ کیلوگرم و تغییر رنگ مدال کمیل قاسمی از برنز به طلا؛ بالطبع پیگیری‌های مربوط به آن برعهده کمیته ملی المپیک بوده و در این باره تاکنون ۲ بار  مکاتبه رسمی با کمیته بین‌المللی المپیک صورت پذیرفته است. دستگاه ورزش کشور و ملت بزرگ ایران پهلوان کمیل قاسمی را قهرمان طلایی خود در بازی‌های المپیک لندن دانسته و اعلام می‌دارد برای دست‌یابی به این هدف از سوی فدراسیون کشتی و کمیته ملی المپیک هیچ قصوری صورت نپذیرفته است.

کمیته ملی المپیک  مدال طلای کشتی آزاد وزن ۱۲۵ کیلو گرم  بازی‌های المپیک ۲۰۱۲  را نه فقط حق کمیل قاسمی بلکه حق مسلم ورزش ایران می‌داند و به مکاتبات و پیگیری‌های قانونی  خود در این زمینه تا دستیابی به حصول نتیجه پیگیری کرده و خواهد کرد تا پس از دستیابی به نتیجه طی مراسمی مابه التفاوت  پاداش مدال طلای پای سکوی  این قهرمان ارزنده را نیز  به وی اهدا کند.

درنهایت مقرر شد تا کمیل قاسمی روزهای آینده با حضور در محل کمیته از نزدیک ضمن دریافت اصل نامه‌های ارسالی و مکاتبات انجام شده در جریان پیگیری کارهای صورت گرفته قرار بگیرد.

این در حالیست که گفته می شود ماجرای این مدال طلا و تعلل در اعطای آن کمیل قاسمی به دلیل بررسی های بیشتر اتحادیه جهانی کشتی است. ظاهرا چون کمیل مقام سوم مشترک المپپیک لندن را کسب کرده بود، باید رتبه جهانی او و کشتی‌گیر روس در زمان المپیک بررسی شود و هر کدام که رتبه بهتری داشت به مدال طلا برسد. ماجرای که می تواند دریافت این مدال را وارد فاز تازه ای کند. به ویژه اینکه رقیب مشترک کمیل در این ماجرا، کشتی گیر روس است.

, به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ا, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه