اخبار داغ

نظارت‌های کرونایی افزایش می‌یابد؛

تشکیل پلیس سلامت برای کنترل کرونا در میاندوآب/ برخورد قضایی با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

تشکیل پلیس سلامت برای کنترل کرونا در میاندوآب/ برخورد قضایی با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند
در راستای کنترل و تشدید نظارت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان میاندوآب، فوریت‌های سلامت محیط و کار با عنوان پلیس سلامت در راستای مقابله با شیوع کرونا در این شهرستان تشکیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زرین خبر، این روزها همه جا صحبت از میهمان ناخوانده و ویروس منحوسی به نام "کرونا" است که از اواخر بهمن ماه سال گذشته، وارد کشور ما شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

این میهمان ناخوانده و ویروس منحوس در مدتی که در کشور ما بود، سبب تعطیلی مدارس، دانشگاهها، نماز جمعه و جماعت‌ها، اصناف و… نیز شده و  به نوعی همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است و این در حالی است که مسئولان بارها بر اجرای طرح های فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند تاکید دارند تا مردم در کنار برگشتن به حالت عادی زندگی این فاصله اجتماعی را رعایت کنند تا به این بیماری مبتلا نشوند.

,

در این بین استان آذربایجان غربی به لحاظ شیوع کرونا در کشور جزو استان‌های قرمز بوده و در این استان به گفته مسئولان ۱۱ شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند که میاندوآب یکی از این شهرها است.

,

این وضعیت سبب شد تا محدودیت های کرونایی در برخی موارد دوباره به شهرهای استان برگردد و از ابتدای هفته برخی محدودیت ها در کنار اجباری شدن ماسک در استان اجرایی شود تا زنجیره شیوع کرونا قطع شود.

,

اما در این میان هستند عده‌ای که این ذهنیت را دارند که کرونا تمام و یا ضعیف شده است و برخی نیز متاسفانه به وضعیت قرمز کرونا توجه نداشته و با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و یا اقدام به برپایی مراسمات عروسی و جشن و... در خانه باغ‌های حاشیه شهری می گیرند و زمینه‌ساز تجمع و شیوع بیماری می‌شوند.

,

پلیس سلامت برای مقابله با شیوع کرونا در میاندوآب تشکیل شد

, پلیس سلامت برای مقابله با شیوع کرونا در میاندوآب تشکیل شد, پلیس سلامت برای مقابله با شیوع کرونا در میاندوآب تشکیل شد,

در راستای کنترل این موارد و تشدید نظارت‌ها و رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان میاندوآب مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب از تشکیل فوریت های سلامت محیط و کار در میاندوآب با عنوان پلیس سلامت در راستای مقابله با شیوع کرونا در این شهرستان خبر داد.

,

سهراب حیدری در این باره به خبرنگاران گفت: در راستای نظارت بر اجرای صحیح دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با بیماری کرونای کشور، استان و شهرستان و همچنین برای برخورد با اجتماعات و برگزاری مراسمات جشن و یا ترحیم و برخورد با آن دسته از بیماران کووید ۱۹ که قرنطینه خانگی را رعایت نمی‌کنند، فوریت های سلامت محیط و کار با عنوان پلیس سلامت در شهرستان ایجاد شده و با هماهنگی دستگاه قضایی با این موارد برخورد جدی می‌شود.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب افزود: فوریت های سلامت محیط و کار در میاندوآب تحت عنوان پلیس سلامت فعالیت خود را توسط واحد بهداشت محیط و حرفه ای شبکه بهداشت و درمان میاندوآب و واحد بیماری ها و با همکاری فرمانداری، نیروی انتظامی و اتاق اصناف شروع کرده است.

,

وی اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل مربوط به کمیته پلیس کرونا، مسئولان بهداشتی به عنوان ضابط قضایی در صورت مشاهده تخلف در صنوف مختلف و برپایی هر گونه اجتماعات از قبیل مراسم جشن، ترحیم و یا گردهمایی‌هایی که فاصله اجتماعی رعایت نشود و همچنین افراد مبتلا که دستورالعمل‌های قرنطینه را رعایت نکنند، برای این موارد شکوائیه تنظیم و به دادستانی ارسال می شود تا با موارد فوق برخورد قضایی لازم انجام گیرد.

,

حیدری تصریح کرد: ارزیابی عملکرد ادارات و سازمانها در خصوص اجرای پروتکل های بهداشتی و پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا و راست آزمایی کارکنان ادارات و همچنین مراجعین به ادارات در راستای کنترل بیماری کرونا، نظارت بر فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از تجمعات در ادارات از اهداف و وظایف پلیس سلامت در میاندوآب است.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: واحد سلامت کار شبکه بهداشت و درمان میاندوآب پس از اتمام عملیات نظارت و بازرسی روزانه خود از سطح شهر، گزارش و عملکرد خود را به فرمانداری شهرستان  اعلام می کند.

,

وی همچنین با بیان اینکه میاندوآب در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، افزود: از مردم عزیز خواهشمندیم از تردد بی مورد درخیابان‌ها و معابر عمومی خودداری کرده و به توصیه‌ها توجه ویژه داشته باشند.

,

رعایت دستورات بهداشتی، پرهیز از تجمعات و رعایت فاصله گذاری اجتماعی سه اصل اساسی قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا به شمار می رود که لازم است توسط مردم و مسئولان مورد توجه قرار گیرد تا به لطف الهی هر چه سریعتر شاهد ریشه کن شدن این ویروس منحوس در کشور؛ استان و شهرمان باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه