اخبار داغ

رئیس سازمان برنامه‌ریزی استان زنجان:

80 پروژه نیمه‌تمام در استان زنجان امسال تکمیل می‌شود

80 پروژه نیمه‌تمام در استان زنجان امسال تکمیل می‌شود
میرزایی رئیس سازمان برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه پروژه‌های بزرگی در استان زنجان بدون توجه به منابع مالی برداشته شده است گفت: امسال 80 پروژه نیمه تمام در استان زنجان تکمیل خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا؛ رامین میرزایی دوشنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برنامه‌های سازمان برنامه‌ریزی استان در سالجاری اظهار کرد: مهمترین برنامه‌های سازمان امسال در سه محور اصلی کشاورزی٬ صنعت و بخش خدمات متمرکز خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا؛, موج رسا؛, موج رسا,

وی تصریح کرد: بیشتر تمرکز ما در بخش خدمات توجه به حوزه گردشگری خواهد بود و این بخش یکی از مواردی است که در استان زنجان کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

,

رئیس سازمان برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی بیشتر موضوع بهره‌وری مورد تاکید است عنوان کرد: در مورد افزایش بهره‌وری با سازمان جهادکشاورزی و دستگاه‌های وابسته با آن توافقاتی را انجام دادیم و سه ماه است که این کار را عملیاتی کردیم.

,

وی عنوان کرد: در این راستا به بحث کاهش ضایعات کشاورزی پرداخته شده و مسئله کیفیت تولید مورد توجه قرار گرفته و همچنین بر مسئله حفاظت خاک تاکید شده چرا که خاک غیرقابل تولید و جایگزین است.

,

میرزایی با بیان اینکه مصرف بهینه آب در حوزه کشاورزی نیز از دیگر مواردی است که مورد توجه قرار می‌گیرد بیان کرد: سال گذشته در حدود 40 میلیارد تومان از محل یارانه‌های آبیاری تحت فشار برای جهادکشاورزی اخذ شد.

,

وی همچنین موضوع کنترل میزان استفاده از سم و کودشیمیایی در تولید محصولات کشاورزی را از جمله برنامه‌های سازمان در سالجاری عنوان کرد و گفت: انتقال تکنولوژی در حوزه داشت و برداشت محصولات کشاورزی نیز از جمله موضوعاتی است که مورد توجه قرار می‌گیرد.

,

رئیس سازمان برنامه‌ریزی استان زنجان در ادامه با اشاره به اهمیت منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: برای این حوزه نیز از صندوق توسعه ملی 13 تا 14 میلیارد تومان از صندوق ملی خواهیم گرفت.

,

وی همچنین برتوجه به امنیت غذایی جامعه و استقرار نظام آماری در بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: توجه به حوزه اقتصاد کشاورزی روستایی و عشایری نیز از جمله برنامه‌های مهم کشاورزی بوده که مورد توجه قرار می‌گیرد.

,

میرزایی با تاکید براینکه ما هنوز نتوانستیم بحث اقتصاد کشاورزی را در بخش کشاورزی فعال کنیم عنوان کرد: بنگاه‌ها و مراکز تولیدی صنعتی بزرگ و  کوچک هیچکدام به حوزه کشاورزی توجهی ندارند.

,

وی توسعه مکانیزاسیون و حمایت از صنایع تبدیلی و تکمیلی٬ پوشش بیمه‌ای٬ بهداشت دام و طیور٬ توجه به بازار محصولات کشاورزی٬ حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی٬ داشتن نیم نگاه به حوزه صادرات محصولات کشاورزی استان و تکمیل زنجیره تولید را از جمله برنامه‌های سازمان برنامه‌ریزی استان در حوزه کشاورزی در سالجاری عنوان کرد.

, وی توسعه مکانیزاسیون و حمایت از صنایع تبدیلی و تکمیلی٬ پوشش بیمه‌ای٬ بهداشت دام و طیور٬ توجه به بازار محصولات کشاورزی٬ حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی٬ داشتن نیم نگاه به حوزه صادرات محصولات کشاورزی استان و تکمیل زنجیره تولید را از جمله برنامه‌های سازمان برنامه‌ریزی استان در حوزه کشاورزی در سالجاری عنوان کرد.,

رئیس سازمان برنامه‌ریزی استان زنجان خاطر نشان کرد: یکی از موارد مهم تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی در استان بوده که متاسفانه در استان زنجان مغفول مانده است.

,

وی خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم تمامی برنامه‌ها و بودجه‌های سنواتی خودمان٬ بودجه‌های ابلاغی از تهران٬ تسهیلات بانکی و منابع بخش خصوصی را در حوزه کشاورزی به سمت اجرای این برنامه‌ها هدایت و جذب کنیم.

,

میرزایی با بیان اینکه بخش دوم که در استان زنجان حائز اهمیت بوده و جزو برنامه‌های ما در استان زنجان است حوزه صنعت استان است ابراز کرد: بخش صنعت را به عنوان پایه و محور توسعه استان می‌دانیم که باید مورد توجه قرار گیرد.

,

وی رونق تولید صنایع محصولات شوینده٬ بهداشتی و صنایع غذایی را مهمترین برنامه‌های سازمان برنامه‌‌ریزی استان در حوزه صنعت عنوان کرد و افزود: با حمایت استاندار و تلاش اداره کل صمت تصمیم داریم در ماه‌های آینده در استان صنایع محصولات شوینده و بهداشتی و صنایع غذایی را رونق دهیم تا در تولید این محصولات نیز به قطب تولید در سطح کشور تبدیل شویم.

,

سرمایه‌گذاری 270 میلیارد تومان در حوزه معدن

, سرمایه‌گذاری 270 میلیارد تومان در حوزه معدن,

رئیس سازمان برنامه‌ریزی استان زنجان به برنامه‌های‌ سازمان برنامه‌ریزی استان در حوزه معدن اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر در استان زنجان321 معدن فعال وجود دارد که میزان سرمایه گذاری در این بخش 270 میلیارد تومان با اشتغال 3هزار و200 نفر است.

,

وی با بیان اینکه از مجموع 75 ماده معدنی در کشور  36 نوع از آنها در حال حاضر در استان زنجان استخراج می‌شود گفت: سیلیس-‌ دولومیت-‌ نمک -‌خاک صنعتی- سنگ تزئینی -‌سنگ طلا - آهک - فلوسپات -سرب -روی و غیره  را می‌توان از جمله مواد معدنی استخراج شده در استان دانست.

,

میرزایی در ادامه اولویت برنامه‌های سازمان برنامه‌ریزی در بخش صنعت معدن و تجارت را جذب تسهیلات سرمایه در گردش٬ راه اندازی سریع پروژه‌های نیمه تمام و احیای واحدهای تعطیل عنوان کرد.

,

توجه به حوزه گردشگری

, توجه به حوزه گردشگری,

وی در ادامه با اشاره به دلایل توجه به بخش خدمات و گردشگری استان زنجان عنوان کرد: سهم بخش خدمات و گردشگری در اقتصاد استان نسبت به متوسط کشوری پایین‌تر است.

,

رئیس سازمان برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه در این بخش ظرفیت لازم برای ایجاد اشتغال٬ توسعه و سرمایه گذاری فراهم است ابراز کرد: توسعه و تکمیل زیرساختهای گردشگری و حمایت موثر از سرمایه گذاری بخش خصوصی از اولویت مهم برای توسعه این بخش در استان است.

,

وی گفت: تبلیغات و اطلاع رسانی از ظرفیت‌های بخش برندسازی محصولات صنایع دستی استان و همچنین ارتقاء سهم و نقش صنایع دستی در اقتصاد استان و حمایت از ایجاد و توسعه خوشه‌های صنایع دستی شامل فرش- مس- ملیله- چاقو- کفش و می‌تواند در رونق گردشگری و اشتغال این حوزه بسیار تاثیرگذار باشد.

,

تکمیل 80 پروژه نیمه تمام در استان

, تکمیل 80 پروژه نیمه تمام در استان,

میرزایی در ادامه تکمیل 80 پروژه نیمه تمام عمرانی در سطح استان از دیگر برنامه‌های سازمان برنامه‌ریزی استان زنجان سالجاری دانست و افزود: توجه به تقویت زیرساختهای توسعه‌ای استان در بخش صنعت، تکمیل شهرک‌های صنعتی و حمل و نقل و همچنین تکمیل پروژه‌های دو خطه شدن راه آهن زنجان- قزوین از دیگر برنامه‌های مهم این سازمان در سال جاری است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه