اخبار داغ

قدردانی خانواده شهید شاملو از مهدی ترابی؛

شهیدی که بازیکن پرسپولیس به آن ادای احترام کرد چه کسی بود؟

شهیدی که بازیکن پرسپولیس به آن ادای احترام کرد چه کسی بود؟
در آخرین بازی تیم پرسپولیس در لیگ برتر مهدی ترابی پس از گلزنی به نام و یاد شهید محمد شاملو ادای احترام کرد اما این شهیدی که بازیکن فوتبال کشورمان به آن ادای احترام کرد چه کس است؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ در آخرین بازی تیم پرسپولیس در لیگ برتر مهدی ترابی پس از گلزنی به شاهین بوشهر با دست گرفتن پیراهنی مزین به نام شهید محمد شاملو به مقام شهدا ادای احترام کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

اقدامات فرهنگی این بازیکن ارزشی پیش ‌از این نیز زبانزد شده بود و نقش نوشته “تنها راه نجات از کشور= اطاعت از رهبری ” بر روی پیراهنش با استقبال مردم مواجه شد.

,

اما شهیدی که مهدی ترابی فوتبالیست کشورمان به آن ادای احترام کرد چه کسی است؟

, اما شهیدی که مهدی ترابی فوتبالیست کشورمان به آن ادای احترام کرد چه کسی است؟, اما شهیدی که مهدی ترابی فوتبالیست کشورمان به آن ادای احترام کرد چه کسی است؟,

شهید محمد شاملو از شهدای ورزشکار ملایر است که در سال ۱۳۴۴ در محله طالقانی به دنیا آمد، ورزش خود را ز زمین‌های خاکی این شهر شروع کرد و در تیم‌های منتخب شهرستان، استان و منطقه نیز حضور داشت.

,

وی در زمان مربی‌گری علی پروین به تیم ملی دعوت شد و در سال ۱۳۶۶ در منطقه ایلام به شهادت رسید.

,

برای آشنایی بیشتر با این شهید به سراغ خانواده وی رفتیم و با آن‌ها گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می خوانید.

,

مادر شهید محمد شاملو که هنوز با بردن نام شهید داغش تازه می‌شود و اشکش جاری می‌شود در گفت‌وگو با خبرنگار ما می گوید: محمد جایگاه بزرگی در خانواده ما داشت.

,

وی با حالت حزن و صدایی لرزان  و در عین حال استوار ادامه می دهد: محمد به من می‌گفت اگر هفت بار تو را بر پشتم سوار کنم و به مکه ببرم و برگردانم نمی‌توانم یک‌شب نخوابی تو را جبران کنم.

,

, ,

باید بروم از ناموسمان دفاع کنم

, باید بروم از ناموسمان دفاع کنم, باید بروم از ناموسمان دفاع کنم,

مادر شهید شاملو بیان کرد: به محمد گفتیم که زندگی تشکیل بده و زن بگیر اما به من گفت که دشمن به خانه ما آمده و من باید بروم از ناموسمان دفاع کنم.

,

وی گفت: اخلاق و رفتار محمد نمونه بود و احترام بسیار زیادی برای من و پدرش قائل بود و در بین فرزندانم نمونه بود.

,

, ,

مادر شهید شاملو با بیان اینکه محمد از دوران ابتدایی به دنبال فوتبال بود و علاقه خاصی به این ورزش داشت، تصریح کرد: از اقدام مهدی ترابی بسیار سپاس گذاریم که این اقدام را انجام داده است.

,

عباس شاملو برادر این شهید ورزشکار در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: محمد در محله طالقانی ملایر به دنیا آمد و در همین محله بزرگ شد؛ این شهید در زمان تحصیل به دلیل پرجمعیت بودن خانواده ما، تابستان‌ها سرکار می‌رفت و به پدرم برای امرار معاش کمک می‌کرد.

,

, ,

محمد در کنار تحصیل و کار، فوتبال را هم دنبال می‌کرد

, محمد در کنار تحصیل و کار، فوتبال را هم دنبال می‌کرد , محمد در کنار تحصیل و کار، فوتبال را هم دنبال می‌کرد,

وی با اشاره به سابقه ورزشی شهید می گوید: محمد در کنار تحصیل و کار، فوتبال را هم دنبال می‌کرد و یکی از بهترین فوتبالیست‌های ملایر در آن زمان بود.

,

این برادر شهید با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی شهید شاملو عنوان کرد: محمد محبوبیت خاصی در بین هم‌ محله‌ای‌ها داشت و در هیچ شرایطی نمازش را ترک نمی‌کرد، این شهید با زبان روزه در کارخانه سنگ‌بری و کوره آجرپزی کار می‌کرد و کمک‌کار خانواده بود.

,

, ,

شاملو گفت: با توجه به هم‌زمانی دوران سربازی محمد با دوران جنگ تحمیلی، بسیاری گفتند که نمی‌خواهد به سربازی بروی اما ابن شهید بیان می‌کرد باید دینم را به کشورم ادا کنم، بردارم دفاع از میهن را به حضور در تیم ملی ترجیح داد و در اواخر خدمتش شهید شد.

,

وی محمد در تیم بابک ملایر که تیم محله پایین‌شهر و از اقشار ضعیف تشکیل‌شده بود، فوتبال خود را آغاز کرد و تا زمان سربازی در این تیم بود و در ۱۸ سالگی در تیم‌های فوتبال منتخب شهرستان، استان همدان و منطقه غرب حضور داشت و حتی برای حضور در تیم نیروی زمینی هم دعوت شد.

,

, ,

مهدی ترابی پرچم شهدا را بالا برد

, مهدی ترابی پرچم شهدا را بالا برد, مهدی ترابی پرچم شهدا را بالا برد,

برادر شهید شاملو گفت: محمد در بین ۶ برادر محبوب‌ترین فرزند برای پدر و مادرمان بود و خدمت زیادی به آن‌ها می‌کرد و شهادتش ضربه روحی بزرگی برای پدر و مادرم بود.

,

وی با تقدیر از اقدام مهدی ترابی تصریح کرد: شاید هیچ اطلاعی از برادر شهید ما نداشته اما اخلاق و رفتار این شهید دهان ‌به‌دهان چرخیده و این بازیکن پیراهن مزین به تصویر برادرم را پس از گل نشان داد و گل خود را به وی اهدا کرد.

,

شاملو افزود: مهدی ترابی با این اقدام پرچم شهدا را بالا برد و یادی از شهید ما کرد و نام ملایر و شهدای این شهر را زبانزد کرد.

,

وی به نام‌گذاری خانه ووشو ملایر را به نام شهید محمد شاملو اشاره کرد و گفت: صحبت‌هایی از نام‌گذاری استادیوم بزرگ ملایر به نام برادر ما شد اما نام‌گذاری برای ما اصلاً مهم نیست و محبوبیتی که این شهید بین کوچک و بزرگ دارد برای ما کافی است چراکه محمد هدفی بزرگ داشت که به آن رسید.

,

به گزارش عصر همدان؛ ورزشکاران و افراد مشهور نقشی مهم در راستای ترویج فرهنگ شهید و شهادت داشته و امید است اقدام مهدی ترابی سرمشقی برای تمامی ورزشکاران باشد چراکه همه ما به شهدا مدیون هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه