اخبار داغ

غصه هزار و یک شب مهر شهر؛

سقف های لرزان، هدیه دولت به مهرنشینان جنوب شرق/ تعهداتی که ناتمام رها شد

سقف های لرزان، هدیه دولت به مهرنشینان جنوب شرق/ تعهداتی که ناتمام رها شد
حجت الاسلام علی موحدی راد، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: بررسی موضوع مسکن مهر از دو سال پیش آغاز شد، مواردی که در این زمینه مطرح شده مربوط به تاخیر در واگذاری ها، عدم انجام تعهدات مثل آسانسور یا انباری، فروش مشاعات و ... است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، مسکن مهر یکی از پروژه هایی بود که در دولت های نهم و دهم نوید خانه دار شدن را به بسیاری از مستاجران داد و متقاضیان آن با فروش خودرو، طلا و ... برای داشتن سقفی بالای سر تلاش کردند.

اجرای این طرح با تبلیغات زیاد و استقبال چشمگیر مردم همراه بود، اما پس از چندی ضعف‌ها و کاستی‌های ساختاری این طرح رخ عیان کرد و  مشکلاتی نظیر بهداشت، کوچه‌های خاکی و کمبود خدمات زیرساختی و شهری از مهمترین کاستی‌های مورد نظر مردم محسوب می‌شود.

به علاوه پس از تحویل این منازل توسط تعاونی ها و پیمانکاران به متقاضیان مشخص شد سقف بالای سر مالکان چندان ایمن نیست و اندک امکانات رفاهی مورد نیاز هر مجتمع نیز به دلیل عمل نکردن پیمانکاران و تعاونی ها به تعهداتشان تامین نشده است.

بر این اساس گلایه برخی از ساکنان مسکن مهرشهر زاهدان به حدی درد‌آور است که به گفته خودشان اگر می‌دانستند، خانه‌دار شدن با این وضعیت کنونی خواهد بود بهتر بود که مستأجر می‌ماندند و به این دیار نقل مکان نمی کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,

,
, ,

کیفیت پایین مصالح

راشکی یکی از شهروندان ساکن در مهرشهر از کیفیت پایین مصالح به کار رفته در این واحد ها گلایه کرد و گفت: وقتی یک وسیله برقی در خانه کار می کند باید دیگر وسایل را خاموش کنیم تا با اتصالی برق و سوختن وسایل برقی مواجه نشویم.

وی بیان کرد: چندی پیش هم زمان با چایی ساز، مایکروفر هم روشن بود که بوی سوختگی در فضای خانه پیچید و متوجه ذوب شدن سیم مایکروفر شدیم.

این شهروند با اشاره به آسفالت نبودن معابر در مهرشهر تصریح کرد: خیابان های مهرشهر دارای پستی بلندی های ناهموار است که خودروها توانایی حرکت ندارند و هر ماه باید مبلغ زیادی را برای تعمیر ماشین هزینه کنیم، حتی در داخل برخی از مجتمع ها نیز آسفالت نیست و مجبوریم همیشه پنجره های خانه را ببندیم تا خاک به داخل نیاید.

میر یکی دیگر از ساکنان مهرشهر بیان کرد: از زمان تحویل واحدهای مسکن مهر بیشتر از 10 سال نمی گذرد، اما نمای بیرونی برخی از بلوک ها در حال فروریختن است که می تواند به رهگذران و خودروهای موجود در محل آسیب وارد کند که نشان دهنده استفاده از مصالح بی کیفیت در ساخت این واحدهاست.
 
,
, کیفیت پایین مصالح,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

تعهداتی که نادیده ماند

جان آبادی یکی از شهروندان ساکن در مهرشهر با بیان اینکه شرکت های تعاونی مسکن مهر به تعهداتشان عمل نکرده اند، اظهار کرد: مسئولان تعاونی در بسیاری از مجتمع ها همچون ولایت یک آموزش و پرورش پول آسانسورها را از صاحب خانه ها گرفتند اما اقدامی برای راه اندازی و نصب آن ها نکردند و آسانسورها زیر نور آفتاب به حال خود رها و محلی برای بازی کودکان یا پرسه حیواناتی چون سگ ها شده است.

وی ادامه داد: برخی از ساکنان در روز چندین مرتبه بیش از 95 پله را بالا و پایین می روند تا مواد و وسایل ضروری مورد نیاز زندگی خود همچون آب، گاز، نان و غیره را تامین کنند.

ورود معاون دادستان و دادیار وی به تضعیف حقوق عامه

حجت الاسلام علی موحدی راد، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: یک معاون به عنوان معاون حقوق عامه داریم و یک دادیار هم از بیمارستان ها، مراکز مختلف خدمات رسانی، ترمینال ها و ... سرکشی می کند و هر جا که احساس کند حقوق عامه تضعیف می‌شود ورود می‌کند.

وی ادامه داد: بررسی موضوع مسکن مهر دو سال پیش آغاز شد، مواردی که در این زمینه مطرح شده است مربوط به تاخیر در واگذاری ها، عدم انجام تعهدات مثل آسانسور یا انباری، فروش مشاعات و ... است.

به گفته این مقام قضایی، در صورتی که این موارد اتفاق افتد سازمان نظام مهندسی، سازنده و شهرداری که ناظر اصلی است باید پاسخگو باشند، اما اگر مستندی برای ریزش ساختمان و مصالح ساختمانی وجود دارد به ما اعلام کنید تا همکاران مربوطه مراجعه کنند و بازدید داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان بیان کرد: هدف ما پیشگیری است و پیش از آن که اتفاقی بیفتد باید جلوی آن گرفته شود و در این موارد هم پیش از بروز حادثه از سوی مردم اعلام شود تا بتوانیم پیشگیری کنیم.

انتهای پیام/
,
, تعهداتی که نادیده ماند,
,
,
,
,
,
, ورود معاون دادستان و دادیار وی به تضعیف حقوق عامه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه