اخبار داغ

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رزن خبر داد؛

افزایش بیماران کرونایی در استان همدان و شهرستان رزن

افزایش بیماران کرونایی در استان همدان و شهرستان رزن
مجید موانیه‌ای با بیان اینکه تشکیل برخی مجامع مانند عروسی و دورهمی های خانوادگی باعث افزایش آمار مبتلا به بیماری کرونا شد، گفت: متاسفانه در سطح استان و شهرستان هم با افزایش مبتلایان رو برو هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید موانیه‌ای، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رزن در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان؛ اظهار کرد: پس از دو تعطیلی طولانی مدت، افزایش سفرهای غیر ضروری و تشکیل برخی مجامع مانند عروسی و دورهمی های خانوادگی شاهد افزایش آمار مبتلا به بیماری کرونا در سطح کشور، استان و شهرستان بوده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان؛,

وی با بیان اینکه این افزایش نسبت به شرایط آغاز بیماری در اسفندماه وضعیت نامطلوبی دارد، ادامه داد: از مردم عزیز شهرستان های رزن و درگزین می خواهیم رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را با بصورت اکید در دستور زندگی خود قرار دهند.

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رزن تنها راهکار فعلی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری را رعایت نکات بهداشتی برشمرد و افزود: متاسفانه بعضا شاهد برگزاری مراسمات در سطح برخی مناطق شهرستان بوده ایم که موجب افزایش آمار بیماران کرونایی شده است.

,

موانیه ای استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در مراسم ها و دور همی های خانوادگی را سه راهکار برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا برشمرد و عنوان کرد: امروز به همراهی مردم شهرستان با کادر درمان نیاز جدی داریم.

,

عدم رعایت توصیه های بهداشتی مشکل زا و خطر آفرین است

, عدم رعایت توصیه های بهداشتی مشکل زا و خطر آفرین است, عدم رعایت توصیه های بهداشتی مشکل زا و خطر آفرین است,

وی فرسایشی شدن بیماری را موجب تضعیف قوای کادر درمان دانست و گفت: عدم رعایت توصیه های بهداشتی موجب رشد ابتلاء و آسیب دیدن بیشتر کادر درمان می شود که این خود مشکل زا و خطر آفرین خواهد بود.

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رزن با بیان اینکه شهرستان رزن هم اکنون در وضعیت هشدار و زرد قرار داد، ادامه داد: این مسئله همت بیشتر مردم را در رعایت موارد بهداشتی و درمانی می طلبد.

,

موانیه ای همچنین از تامین اقلام بهداشتی بخصوص ماسک در سطح استان و شهرستان خبر داد و گفت: در زمینه تامین ماسک اداره صمت شهرستان تمهیدات لازم را انجام داده و ما مشکلی در این زمینه نداشته ایم.

,

وی با اشاره به در خواست مسئولین شهرستان برای جلوگیر از برگزاری مراسم عروسی گفت: برگزاری این مراسم در کنار سایر دور همی ها می تواند منجر به بروز گسترده بیماری شود.

,

به گزارش عصر همدان، لازم به ذکر است بر اساس آخرین آمار، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از ابتلای ۸۰ نفر به این بیماری در دو شهرستان رزن و درگزین خبر داده بود و برخی خبرها از فوت یک کودک ۵ ساله بر اثر این بیماری در بخش مرکزی شهرستان حکایت دارند.

,

با توجه به اینکه شهرستان رزن هم اکنون در وضعیت هشدار و زرد نیز قرار دارد رعایت نکات بهداشتی و عدم برگزاری تجمعات بخصوص جشن های عروسی مهمترین راهکار جلوگیری از شیوع این بیماری در سطح منطقه رزن و درگزین خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه