اخبار داغ

نظری در گفتگو با دانا:

خسارت دیده بزرگ برجام هستیم/ ظریف از یک توافق شکست خورده دفاع می‌کند

خسارت دیده بزرگ برجام هستیم/ ظریف از یک توافق شکست خورده دفاع می‌کند
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: این کم لطفی آقایان است که نتیجه نگاه اشتباه خود و عملکرد بدشان را به پای رهبری و نظام می نویسند.
[

«علیرضا نظری»، نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم تمام انرژی خود را بر بحث مذاکرات هسته ای متمرکز کرد گفت: تصور می کردند که با این مذاکرات دشمنی آمریکا نسبت به ملت ایران از بین خواهد رفت و تحریم ها لغو  و بلافاصله گشایش های اقتصادی در کشور ایجاد شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه این تصور برداشت غیرواقعی از ریشه دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی و ملت ایران بود افزود: با وجود تمام توصیه های مقام معظم رهبری بر عدم اعتماد به آمریکا و اینکه بین دموکرات ها و جمهوری خواه ها هیچ تفاوتی در دشمنی علیه ایران وجود ندارد چرا که این دو جریان در نگاه کلان یک مسیر مشترک را دنبال می کنند و همان موقع که به شما لبخند می زنند به دنبال ان هستند که دشنه ای را در قلب شما فروکنند اما تعهداتی بدون تضمین امضا شد.

,

نماینده مردم خمین در مجلس با اشاره به اینکه تیم مذاکره کننده با سهل انگاری در کنار آمریکایی ها نشستند و مذاکره ای کرد ادامه داد: تمام تعهدات جمهوری اسلامی ایران بدون کم و کاست در همان ابتدا انجام شد و آژانس بین المللی انرژی اتمی بیش از 13 گزارش مبنی براینکه ایران نه تنها به تعهدات درج شده در برجام بلکه به بیشتر از آن عمل کرده است، منتشر کرد.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: وقتی نوبت به انجام تعهدات طرف مذاکره کننده شد، آمریکایی ها از برجام خارج شدند و اروپایی ها هم 2 سال با جمهوری اسلامی ایران موش و گربه بازی کردند و حتی حاضر نشدند یک اقدام حداقلی مثل اینستکس در زمینه معادلات تجاری ایجاد کنند و فقط با گفتار درمانی ایران را دور زدند.

,

ما یک خسارت دیده بزرگ در معاهده برجام هستیم

, ما یک خسارت دیده بزرگ در معاهده برجام هستیم, ما یک خسارت دیده بزرگ در معاهده برجام هستیم,

نظری با اشاره به اینکه رئیس جمهور و آقای ظریف همچنان به دنبال دفاع از برجام هستند اگرچه هیچ دفاع منطقی ندارند تصریح کرد: نه تحریم ها برداشته شد، نه گشایش های بانکی ایجاد شد و نه سرمایه گذاری های ایران رونق گرفت بلکه به مراتب شرایط ما از دوران قبل از برجام بدتر شد.

,

وی با اشاره به آسیب های ناشی از برجام که گریبان کشور را گرفت، گفت: صنعت هسته ای ما تا قبل از برجام  فعال بود اما تعطیل کردیم، سانتریفیوژها را جمع کردیم، مرکز اراک را از بین بردیم، اورانیوم ها را خارج کردیم، اورانیوم 20 درصد را اکسید کردیم به گونه ای که امکان برگرداندن مجدد آن فراهم نباشد اینها همه تعهداتی بود که پذیرفتیم اما هیچ کدام از تعهدات طرف مقابل انجام نشد و ما یک خسارت دیده بزرگ در معاهده برجام هستیم.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه قبل از برجام با وجود همه تنگناهای تحریمی نفت را می فروختیم و از مسیرهای پیچیده درآمد حاصل از آن را به کشور برمی گرداندیم ضمن اینکه درآمد های ارزی کشور بیش از صد میلیارد دلار محقق می شد عنوان کرد: امروز نه تنها نمی توانیم نفت بفروشیم همه کانال های دور زدن تحریم ها را در اقدامی کودکانه و خوش بینانه به دشمن اعلام کردیم و امروز دشمن به تمام این مسیر ها سیطره پیدا کرده است.

,

نظری با بیان اینکه امروز کشور برای گردش های مالی و پولی و تجاری بسیار در مضیقه است تصریح کرد: این ناشی از اعتمادی بود که به لبخند دشمن کردیم. هیچ گونه امکان فروش کالا نداریم، شرکای تجاری ما در دنیا به سرعت شناسایی می شوند، صرافی ها و کسانی که گردش های پولی را برای ما انجام می دادند شناسایی شدند و اطلاعاتشان در مقابل وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفته و تحت تعقیب قرار گرفتند.

,

هیچ کدام از خطوط قرمز ترسیم شده در برجام رعایت نشد

, هیچ کدام از خطوط قرمز ترسیم شده در برجام رعایت نشد, هیچ کدام از خطوط قرمز ترسیم شده در برجام رعایت نشد,

نماینده مردم خمین در مجلس با بیان اینکه با برجام مسیر تمام گشایش ها را بر روی کشور بستیم گفت: در عمل به برجام چیزی عاید کشور نشد و آثار آن هم امروز برای همه مشهود است.

,

نظری با انتقاد از وزیر امور خارجه از هزینه کردن رهبری برای تایید برجام گفت: این کم لطفی آقایان است که نتیجه نگاه اشتباه خود و عملکرد بدشان را به پای رهبری و نظام می نویسند.

,

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری اساسا با مذاکره با آمریکا به جد مخالف بودند عنوان کرد: ایشان فرمودند مذاکره با آمریکا نه تنها سیاست ورزی نیست بلکه هم حماقت است و هم خیانت.

,

نظری تصریح کرد: مذاکره کنندگان وانمود کردن که راه را بلد هستند و می دانند چه کنند. همین شد که رهبری هم اعلام کردند گرچه امیدی به مذاکره با آمریکا که بتواند گره ای از مشکلات کشور را باز کند نداریم اما چون دولت اصرار به مذاکره دارد این کار را با رعایت خطوط قرمز انجام دهید.

,

نماینده مردم خمین با بیان اینکه رهبری خطوط قرمز را به طور بند بند در دیدارهای خصوصی و عمومی متذکر شدند گفت: هیچ کدام از این خطوط قرمز رعایت نشد. و زمانی که مجلس و دولت به اجرای توافق تاکید کردند باز هم رهبر انقلاب 9 محور را ترسیم کردند که با این شرایط برجام تایید شود در حالی که این 9 محور هم در دستور کار قرار نگرفت.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور و ظریف نسبت به نظام کم لطفی می کنند عنوان کرد: آیا رهبر انقلاب بدون شرط به تیم مذاکره کننده مجوز مذاکرات دادند؟!

,

نظری با اشاره به اینکه امروز که مذاکرات با بن بست مواجه شده اعلام می کنند که رهبری از ما حمایت کرد تصریح کرد: رهبری از رای مردم حمایت کرد نه از مذاکرات. آقای ظریف اصرار دارند تنها بخشی از سخنان رهبری را به برجام بچسباند اما هیچ اشاره ای  به شروطی که تعیین کردند، نشد.

,

وی با بیان اینکه آقای ظریف از یک توافق شکست خورده دفاع می کند خاطرنشان کرد: مذاکره کنندگان همه تخم مرغ های خود را در یک سبد گذاشتند و جناب ترامپ با یک لگد همه آن ها را شکست. 

,

 

,

انتهای پیام/ک

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه