اخبار داغ

افتتاح 5 خانه کوه‌نوردی و 15 دیواره سنگ‌نوردی جدید برای فدراسیون

افتتاح 5 خانه کوه‌نوردی و 15 دیواره سنگ‌نوردی جدید برای فدراسیون
رییس فدراسیون کوهنوردی گفت: با حمایتی که از سوی وزارت ورزش صورت گرفت توانستیم 15 دیواره سنگنوردی را در چند استان به بهره‌برداری برسانیم و 5 خانه کوهنوردی را نیز توانستیم افتتاح کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و طبق اطلاع روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان؛ رضا زارعی رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با اشاره به موفقیت‌های این رشته در چند سال اخیر اظهار داشت: با حمایتی که از سوی وزارت ورزش صورت گرفت توانستیم 15 دیواره سنگنوردی را در چند استان به بهره‌برداری برسانیم و 5 خانه کوهنوردی را نیز توانستیم افتتاح کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه افزود: در رشته سنگنوردی توانستیم برای اولین بار برای سه دوره توسط رضا علیپور در مسابقات قهرمانی آسیا قهرمان شویم و در بازی‌های آسیایی جاکارتا نیز علیپور با درخشش توانست مدال طلا را کسب کند. علیپور رکوردشکنی که در مسابقات جهانی انجام داد هنوز بعد از 4 سال هنوز کسی نتوانسته رکورد او را جابجا کند و این افتخار بزرگی برای ایران محسوب می‌شود.

,

زارعی ادامه داد: در رده‌های پایه نیز اتفاقات بسیار مثبتی در رشته‌های صعودی داشتیم و با برگزاری المپیاد استعدادهای برتر توانستیم مستعدین را از سراسر کشور شناسایی کنیم. آینده خوبی را برای این استعدادها در آینده نزدیک متصور هستیم و آنها می‌توانند در مسابقات آسیایی و جهانی بدرخشند. ما سال گذشته 14 صعود به قله‌های هشت هزارمتری داشتیم و توسط محمدرضا صفدریان نیز توانستیم اولین مدال یخنوردی را در مسابقات جهانی به دست آوریم.

,

رییس فدراسیون کوهنوردی درخصوص این موضوع که فدراسیون کوهنوردی در همه حوزه‌ها در چهار سال گذشته عملکرد موفقی داشته است خاطرنشان کرد: دو اجلاس جهانی در ایران برگزار کردیم که با استقبال خوبی همراه شد و در طول چهار سال نیز چیزی حدود 150 هزار نفر در دوره‌های آموزشی ما شرکت کردند.

,

 

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه