اخبار داغ

قصه تکراری آسیب به بناهای تاریخی نصف جهان؛

مدیرکل میراث: اعتبارات ابلاغی پاسخگوی بناهای تاریخی اصفهان نیست

مدیرکل میراث: اعتبارات ابلاغی پاسخگوی بناهای تاریخی اصفهان نیست
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: واحد امانی اداره کل اصفهان با توجه به تعدد بناهای تاریخی در اصفهان امکانات کافی را ندارد و اعتبارات ابلاغی پاسخگو نظارت بر بناهای تاریخی اصفهان نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فریدون الهیاری در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در خصوص ریزش آجر از یکی از دهانه های سی و سه پل و تعمیر آن، اظهار کرد: واحد امانی اداره کل میراث فرهنگی فرهنگی استان اصفهان روز گذشته تمام دهانه های سی و سه پل را بررسی و آن ها را اصلاح کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: بناهای تاریخی مختلف در سطح استان رصد می شوند اما در این خصوص مسلئه ای وجود دارد این است که با توجه به اینکه اعتبارات ابلاغی پاسخگو نیست، باید منتظر اختصاص اعتبار باشیم.

,

وی افزود: باید واحد امانی قدرتمندی در سیستم وجود داشته باشد که هر کجا موارد این چنین رخ دهد به سرعت اصلاح کند؛ واحد امانی اداره کل اصفهان با توجه به تعدد بناهای تاریخی در اصفهان امکانات کافی را ندارد.

,

الیهاری با بیان اینکه به دنبال تقویت این واحد در اصفهان هستیم، تصریح کرد: اکنون کار رصد و رسیدگی انجام می شود و تأکید بیشتر بر روی بناهای شاخص استان است و ریزش های این بناها که منظر و سیمای تاریخی شهر را تغییر می داد را اصلاح کردیم.

,

وی با توضیح اینکه امکانات باید وجود داشته باشد که رصد و اصلاح ها به سرعت انجام شود، بیان کرد: اعتبارات اداره کل در دو قسمت استانی و ملی است؛ اعتبارات استانی باید در استان تهیه شود و یک سری از اعتبارات ملی که در سطح وزارت خانه تامین می شود.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان اضافه کرد: اعتبارات ملی مربوط به پروژه های ملی و بزرگ است که سالانه منابعی تخصیص داده شده و در پایگاه های میراث جهانی هزینه می شود.

,

وی خاطر نشان کرد: بخش مهمی از اعتبارات استانی است اما در دو سه سال اخیر کمبود اعتبارات در استان داریم، دستگاه های دولتی با کمبود جدی اعتبارات مواجهه هستند و میراث فرهنگی هم تابع این شرایط است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه