اخبار داغ

مدیر کل بهزیستی البرز مطرح کرد؛

1 میلیون ایرانی با تنبلی چشم دست و پنجه نرم می‌کنند

1 میلیون ایرانی با تنبلی چشم دست و پنجه نرم می‌کنند
اسدالله حیدری گفت: با توجه به اینکه بهترین سن برای تشخیص تنبلی تا 6 سالگی است، درمان در این بازه سنی سریعتر به نتیجه می رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، مدیرکل بهزیستی البرز امروز سه شنبه به تعطیلی یک هفته ای مراکز تنبلی چشم استان اشاره کرد و در جمع خبرنگاران، گفت: متقاضیان با گرفتن وقت قبلی می توانند پس از تعطیلی ها به این مراکز مراجعه و بینایی خود را بسنجند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
اسدالله حیدری با اشاره به اینکه کودکان در صورت وجود مشکل بینایی به پزشک متخصص معرفی می شوند تا درمان نهایی روی آنها انجام شود، افزود: کودکان بالای 6 سال مشمول طرح های بهزیستی نمی شوند و برای غربال گری باید به پزشک متخصص مراجعه کنند.
,
 
,
وی به فعالیت 40 پایگاه سنجش بینایی بهزیستی در استان البرز اشاره کرد و اظهار داشت:  با توجه به اینکه بهترین سن برای تشخیص تنبلی تا 6 سالگی است، درمان در این بازه سنی سریعتر به نتیجه می رسد در غیر این صورت کودک با اختلالاتی شدید بینایی مواجه شده و برای همیشه بینایی خود را از دست می دهد.
,
 
,
مدیر کل بهزیستی البرز در خاتمه با اشاره به اینکه تنبلی چشم یادگیری را مختل می کند، تصریح کرد: این بیماری با عمل جراحی یا استفاده از عینک بهبود پیدا می کند و با توجه به اینکه در ایران قریب به یک میلیون نفر درگیر تنبلی چشم هستند، طرح سنجش بینایی از 15 تیر ماه در البرز آغاز شده است.
,
 
,
 
,

انتهای پیام/
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه