اخبار داغ

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز مطرح کرد؛

عقاب طلایی؛ نماد جانوری البرز زیر تیغ انقراض/ گونه پلنگ در معرض تهدید است

عقاب طلایی؛ نماد جانوری البرز زیر تیغ انقراض/ گونه پلنگ در معرض تهدید است
فردین حکیمی گفت: متاسفانه قوچ و میش البرز مرکزی، کل و بز و قزل آلای خال قرمز در میان گونه‌های آسیب‌پذیر قرار دارند و پلنگ هم گونه در معرض تهدید به شمار می‌رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز امروز سه‌شنبه به شناسایی 387 گونه جانوری تا پایان خردادماه در استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه عقاب طلایی که از نماد جانوری استان ما است در لیست گونه های در معرض انقراض کشور قرار گرفته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
فردین حکیمی ماهی قزل آلای رنگین کمانی و خال قرمز، سیاه گوش، پلنگ، افعی البرزی، خرس قهوه‌ای و پلنگ را از گونه های شاخص استان دانست و افزود: از میان ۳۸۷ گونه شناسایی شده در البرز ۵۰ گونه در لیست گونه‌های حمایت شده قرار دارد که 43 مورد این گونه ها جانوری هستند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه از میان آمار مذکور ۲۹۵ گونه پرنده، ۳۶ گونه خزنده، سه گونه دوزیست و ۱۰ گونه ماهی وجود دارد، اظهار داشت: خوشبختانه استان البرز از نظر تنوع زیستگاهی دارای غنای گونه ای جانوری است اما متاسفانه قوچ و میش البرز مرکزی، کل و بز و  قزل آلای خال قرمز در میان گونه‌های آسیب‌پذیر قرار دارند و پلنگ هم گونه در معرض تهدید به شمار می‌رود.
,
 
,
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز در خاتمه تصریح کرد: از گونه‌های جانوری شاخص که در زیستگاه استان البرز وجود دارد می‌توان به قوچ و میش البرز مرکزی،کل و بز، پلنگ، سیاه گوش، خرس قهوه ای، عقاب طلایی، کبک دری،کبک بحری، بالابان، افعی البرزی، آگامای قفقازی، قزل آلای خال قرمز و قزل آلای رنگین کمان اشاره کرد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه